Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Antelope

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Antelope

    Dit was wat één van de hoogtepunten van de reis had moeten zijn, maar het was eigenlijk het meest frustrerende. Veel te veel volk :-) en daardoor dat het met een gids was, te weinig 'denk tijd'.
    De foto ok of niet?
    Website: http://vvbelleg.jalbum.net/

  • #2
    Re: Antelope

    vind 'em toch wel heel indrukwekkend hoor!
    Moet ook niet gemakkelijk geweest zijn om een mooie belichting te krijgen!
    Knappe plaat.
    één puntje van kritiek...jammer dat de grond waar het licht valt uitgebrand is. Een kleine blend was mss beter geweest...
    facebook

    500px

    Comment


    • #3
      Re: Antelope

      thx,
      Het is al een blend , omdat het bovenaan en onderaan rechts ook nogal uitgebrand was. Maar dat deeltje op de grond, kreeg ik echt niet goed.
      Website: http://vvbelleg.jalbum.net/

      Comment


      • #4
        Re: Antelope

        Mooi vastgelegd, en weet hoe frustrerend het daar kan zijn... Zelfs met de fotografische toer waar er normaal minder mensen deelnemen waren er 1) toch nog andere groepen en 2) toch heel asociale fotografen die zonder meer door een ander z'n beeld liepen. Dus mooi dat je dit toch zo kunnen vastleggen hebt. Het uitgebrande heeft hier geen tel voor mij want zo komt het ook in het echt over. Mooi
        Web: http://www.hanscouwenbergh.be
        Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

        Comment


        • #5
          Re: Antelope

          Ik vind het toch ook wel een indrukwekkend beeld.
          Het feit dat je dit onder zo'n omstandigheden vastgelegd hebt maakt het voor mij nog beter.
          Knap werk
          vriendelijke groeten, Kurt
          Mijn foto's
          Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

          Comment


          • #6
            Re: Antelope

            Bedankt allemaal.

            @parrotman: dat was op de zogezegde fototoer, idd geen haar beter dan de gewone toer. Voor toekomstige bezoekers: Begin juni is geen goed moment voor upper antelope canyon (het schijnt dat lower antelope canyon wel beter is)!
            Website: http://vvbelleg.jalbum.net/

            Comment


            • #7
              Re: Antelope

              Ben in beiden geweest en lower is iets beter ( minder druk ook )
              Jouw foto zou zo in de brochure kunnen. Wel spijtig van de lichtvlek op de grond ( iets temperen )

              Comment


              • #8
                Re: Antelope

                en die lichtvlek, jammer inderdaad maar gezien de lichtstraal vind ik het niet eens zo erg storen... (ik verwacht ieder moment dat mr Bean er in zal verschijnen )
                D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                500px FaceBook

                Comment


                • #9
                  Re: Antelope

                  Een hele mooie toch hoor, moest ik jou zijn ik zou die vlek nog eens proberen te milderen ja ..
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Antelope

                    Dit heb je heel goed gedaan, Veerle ! Mooie compo, mooi die beam vastgelegd, en toch geen sporen van de drukte

                    Die vlek, tja, uitgebrand wit en dichtgelopen zwart proberen ik ten stelligste te vermijden.

                    In dit geval nog meer opnames nemen met telkens 1 stop meer onderbelichten, totdat je geen flikker niet meer ziet in het histogram. Ook al wordt de rest zwart, je kan het stukje goed belichte grond mooi blenden, zodat een minimum aan detail zichtbaar blijft...

                    Ik weet het, soms moet je heel diep gaan, en kom je gauw aan 8-10 opnames...
                    www.damafoto.be
                    Facebook Damafoto

                    Comment


                    • #11
                      Re: Antelope

                      Thx voor de comments.

                      @Dama:Ik heb dat met een paar andere opstellingen effectief gedaan, blijven een stop verder gaan tot mijn toestel geen 'blinkies' meer gaf en ik kom idd aan een heel pak beelden. Maar ik vond deze compo beter en hierbij heb ik dat het helaas niet gedaan. Ik zal over een paar weken (als ik mijn scherm terug heb) misschien eens een andere posten.
                      Het is trouwens ook wel echt zo dat je het met het blote ziet, zelfs voor mijn ogen was de vlek uitgebrand.
                      Website: http://vvbelleg.jalbum.net/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Antelope

                        ik vind het uitgebrande hier nog wel passen! Het lijkt net alsof alle energie in die ene zonnebeam zit en een gat in de bodem aan he tbranden is

                        Comment


                        • #13
                          Re: Antelope

                          Oorspronkelijk geplaatst door vvbelleg Bekijk bericht
                          Thx voor de comments.

                          @Dama:Ik heb dat met een paar andere opstellingen effectief gedaan, blijven een stop verder gaan tot mijn toestel geen 'blinkies' meer gaf en ik kom idd aan een heel pak beelden. Maar ik vond deze compo beter en hierbij heb ik dat het helaas niet gedaan. Ik zal over een paar weken (als ik mijn scherm terug heb) misschien eens een andere posten.
                          Het is trouwens ook wel echt zo dat je het met het blote ziet, zelfs voor mijn ogen was de vlek uitgebrand.
                          Kijk... ik lees hier veel commentaren die, vanaf er een plekje "uitgebrand" is, ze moord en brand () schreeuwen...
                          Ik respecteer ook puristen die "diep" gaan in het histogram om dit ook ten alle tijde te vermijden. En ik ga eerlijk met je zijn, ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden ook.
                          Maar ben aan de andere kant ook van mening: kun je er met je blote oog niet in kijken, dan kan/mag het ook wit zijn. Functioneel uitgebrand noem ik dat dan...

                          In deze stoort me dat plekje nu niet echt, omdat ik ook kan geloven dat het echt zo was.

                          En nu gedaan over dat plekje... voor de rest: knappe foto, zeer mooie compositie en belichting!!!
                          www.brunodyserinck.be
                          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb ondertussen foto's op het net proberen zoeken, en moet toegeven dat ik nog geen enkele gevonden heb zonder uitgebrande vlek.

                            Heb er wel heel veel gevonden vanuit het zelfde opnamepunt en zelfde compo.

                            Ik leg er mij dus ook bij neer dat dit plekje misschien wel MOET uitgebrand zijn

                            De foto ziet er zacht uit van contrasten, wat waarschijnlijk een verkeerd beeld vormt hoe fel die zonnevlek daar wel moet zijn...

                            Ik streef steeds naar technische perfectie, maar dit is blijkbaar niet altijd in de praktijk om te zetten.
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

                            Comment


                            • #15
                              Re: Antelope

                              ben het volledig eens met Dama en Vinnydizzy. gewoon
                              __________________________________________________ _
                              Sony A580 en wat glas.

                              Comment

                              Working...
                              X