Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterij kapot?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • batterij kapot?

    Hallo,

    Ik heb een tweetal maanden geleden een nieuwe generieke en-el1 batterij gekocht voor mijn cp5700. Die heeft altijd perfect (en lang!) gewerkt, maar nu wou ik hem in de camera steken, maar er gebeurde niks. De camera gaf geen teken van leven, terwijl ik dacht dat de batterij was opgeladen. Vervolgens wou ik hem opladen, maar het led-lichtje van de nikon lader begon heel snel te knipperen, veel sneller dan normaal bij het opladen.
    Zou het kunnen dat deze batterij kapot is? En indien ja, hoe kan dat komen? Zou het toch proberen opladen iets kunnen helpen?

    alvast bedankt voor hulp

    (ps, ik had de batterij nog vorige week gebruikt, en probeer altijd te ontladen voor ik hem terug oplaad)
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

  • #2
    Waarschijnlijk kapot, daar is ni véél aan te doen.
    En gewoonlijk is een garantie niet van toepassing op batterijen.
    Ziet er naar uit dat ge in kosten ga vallen.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Hallo,

      Je kan eens proberen om de interne meetcircuits van de batterij te resetten door de + en - klem HEEL kortstondig kort te sluiten... Op eigen risico natuurlijk... Ik doe dit ook bij mijn sony batterij wanneer deze tilt slaat (aangeven dat ze leeg is terwijl dit nog niet het geval is)...

      Mvg,
      Johan
      ______________________________________
      Johan Leuyckx
      Nikon D70 + 50mm 1.8D + 18-70mm AF-S DX
      www.leuyckx.be

      Comment


      • #4
        Originally posted by jleuyckx
        Hallo,

        Je kan een proberen om de interne meetcircuits van de batterij te resetten door de + en - klem HEEL kortstondig kort te sluiten... Op eigen risico natuurlijk... Ik doe dit ook bij mijn sony batterij wanneer deze tilt slaat (aangeven dat ze leeg is terwijl dit nog niet het geval is)...

        Hmm, dat kan ik eens proberen. T kan er alleen op verbeteren
        bedankt voor de tip
        Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

        Comment


        • #5
          Vroeger zeiden ze wel eens dat een TE ver ontladen batterij soms niet meer wilde opladen... Dat van met NiCd zo... Met Li-ion batterijen heb ik nog maar weinig ervaring. Je kan eens proberen de batterij een half uurtje op 40 graden in een conventionele oven te leggen, zodat de chemicalien iets reactiever worden. En dan nog eens proberen in de lader te steken. Je andere batterijen doen het wel? Anders scheelt er misschien iets met de lader...

          Comment


          • #6
            Originally posted by Koen_vervoort
            Je andere batterijen doen het wel? Anders scheelt er misschien iets met de lader...
            jaja, die doen het nog perfect. t is alleen de laatste nieuwe die lastig doet.
            Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

            Comment


            • #7
              pfff, k vrees dat de batterij voor de vuilbak is
              Zowel de overtruc als de kortsluittruc hebben gefaald.
              Dat betekent dat ik dus weer met kosten zit.
              Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

              Comment

              Working...
              X