Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

demo/opleiding strobisme met PocketWizard

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • demo/opleiding strobisme met PocketWizard

    voor de strobisten die eens willen weten hoe het allemaal werkt en wat de voor- en nadelen zijn van PocketWizard TT1 en TT5, kan ik je de demo/opleiding aanraden die doorgaat bij Servix & Partners in Aartselaar. Zie hiervoor bij 'evenementen' op www.servix.be of op ' waarheen vandaag ' hier op Belgiumdigital. Er wordt 4 x dezelfde opleiding gegeven zowel mogelijk overdag als 's avonds, voor een kostprijs van 20 eurootjes.

  • #2
    Re: demo/opleiding strobisme met PocketWizard

    Oorspronkelijk geplaatst door fotoprint Bekijk bericht
    voor de strobisten die eens willen weten hoe het allemaal werkt en wat de voor- en nadelen zijn van PocketWizard TT1 en TT5, kan ik je de demo/opleiding aanraden die doorgaat bij Servix & Partners in Aartselaar. Zie hiervoor bij 'evenementen' op www.servix.be of op ' waarheen vandaag ' hier op Belgiumdigital. Er wordt 4 x dezelfde opleiding gegeven zowel mogelijk overdag als 's avonds, voor een kostprijs van 20 eurootjes.
    Waarom raad je ons dat aan ? Heb je zelf al zo'n 'opleiding' achter de rug ?
    Zonder te weten wat er precies staat te gebeuren - ik kan enkel afgaan op de beschrijving van hun programma - vind ik het gortig om 20 € te moeten betalen om een publiciteitsstunt bij te mogen wonen.

    Tjerri

    Comment


    • #3
      Re: demo/opleiding strobisme met PocketWizard

      hoi

      goeie avond iedereen ik heb is een vraagje
      heb me vandaag aangemeld maar ik loop hier
      duidelijk verloren of er iemand mij zou kunnen
      helpen en kunnen vertellen in verband voor
      avondopleiding natuurkunde fotografie of mss
      iemand weet dat je dat ook ergens in st niklaas
      zou kunnen volgen


      groetjes

      Comment


      • #4
        Re: demo/opleiding strobisme met PocketWizard

        Oorspronkelijk geplaatst door sealight Bekijk bericht
        of er iemand mij zou kunnen
        helpen en kunnen vertellen in verband voor
        avondopleiding natuurkunde fotografie of mss
        iemand weet dat je dat ook ergens in st niklaas
        zou kunnen volgen
        natuurkunde (fysica) fotografie wat wil je dan precies leren fotograferen?

        bliksems enzo? fysica experimenten?

        denk niet dat zo'n opleidingen uberhaubt bestaan in verband met fotografie...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: demo/opleiding strobisme met PocketWizard

          Volgens mij is het beter 20 euro uitgeven voor een redelijke demo en uitleg van de enige verdeler van deze producten in België (de andere kopen bij hun in). Als je diepgaande vragen hebt zullen zij daar wel raad mee weten. In de meeste winkels zullen ze zelfs de verpakking nie openen om te testen.
          Trouwens even vermelden dat eentje van mijn TT5's in een week door hun is terugbezorgd uit herstelling aan mijn camerawinkel. Nu nog de tijd vinden om erom te gaan. :-) Dus ook service bij Servix. Verder heb ik nu gemerkt dat de 5D mark 3 wa problemen ondervindt met de triggers. Ik mailde naar Pocketwizard helpdesk in US en kreeg binnen de 5 minuten antwoord dat ze de zaak aan het reverse-engineeren zijn om zo snel mogelijk een firmwareupdate te bieden om dit probleem op te lossen.
          Om maar te zeggen da ge nie aan uw lot wordt overgelaten .
          Website http://www.kristofpattyn.be

          a lotta canonstuff

          Comment


          • #6
            Re: demo/opleiding strobisme met PocketWizard

            Servix is die demo ook komen geven bij ons op de avondschool fotografie.
            Het is natuurlijk gericht op verkoop (daarom is servix ook een winkel hé !), want prijzen worden pas genoemd als je er naar vraagt en dan waren veel mensen al minder geïnteresseerd natuurlijk.

            Nu de demo zelf was in 2 delen. Is opgemaakt voor mensen die echt geen idee hebben wat strobist fotografie is. Eerst over welke materialen je nodig hebt goedkoop statief, swiffel,... allemaal leuk en betaalbaar. En dan komen de pocketwizards aan de beurt die grondig getoond worden.
            Deel 2 is dan een paar proefopstellingen voor portretten, of wat de vragen van de studenten ook waren.

            De man die dit bij ons is komen uitleggen (zijn naam ontsnapt mij) wist heel goed waarover hij sprak en kende zijn materiaal vanbinnen en vanbuiten. Kon op de meeste vragen ook passende antwoorden geven.En er was de mogelijkheid om alles te testen.

            Mijn mening: als je niets van strobist afweet is dit wel een boeiende uiteenzetting / demo. Bij het eerste deel had ik wel het gevoel van een verkoopdemo. Maar het 2e deel maakte veel goed. Er werd echt wel tijd gemaakt voor bepaalde dingen. Persoon werkte wel met Nikon SB900 en deed opstelling met 1 maar even goed met 3 flitsers. Als je achteraf het kostenplaatje gaat opmaken is het natuurlijk wel een serieuze investering als je alles in één keer wil kopen, maar Rome is ook niet op één dag gebouwd hé.

            Comment


            • #7
              Re: demo/opleiding strobisme met PocketWizard

              Ik neem aan dat je die €20 dan terug krijgt in de vorm van een waardebon? :-)

              Comment


              • #8
                Re: demo/opleiding strobisme met PocketWizard

                Oorspronkelijk geplaatst door SyntaX TerroR Bekijk bericht
                Ik neem aan dat je die €20 dan terug krijgt in de vorm van een waardebon? :-)
                Of als korting als je vermeld dat je door de demo tot aankoop overgegaan bent, zoals dat netjes hoort ...

                Ik kan er niets aan doen maar sinds ik (jaren geleden, bij het opkomen van strobist) ooit eens uitgelachen* ben aan de toonbank van Servix ben ik er nooit meer binnengestapt. Blij te zien dat ze ondertussen wel strobist minded zijn ...

                (*) ik vroeg om een swivel ... reactie van de verkoper toen: voor speelgoed ga je best naar een speelgoed winkel, wij verkopen enkel degelijk materiaal.
                Last edited by Fotofolio; 1 juli 2012, 22:02.
                www.fotofolio.be

                Comment


                • #9
                  Re: demo/opleiding strobisme met PocketWizard

                  "(*) ik vroeg om een swivel ... reactie van de verkoper toen: voor speelgoed ga je best naar een speelgoed winkel, wij verkopen enkel degelijk materiaal."

                  Herkenbaar, ik ben gaan vermoeden dat dit de huisstijl is ;-)

                  Dpaul
                  DPaul - A.FIAP
                  D810, nikkors and other stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: demo/opleiding strobisme met PocketWizard

                    De meeste swivels zijn dan ook speelgoed en het eerste (en gelukkig genoeg meestal het enige) wat breekt wanneer een stand wordt omver geblazen (naast een terug recht te plooien plu'tje). Desalniettemin heb ik ze ook nodig. Servix wil ze liever niet verkopen omdat ze er geen profijt kunnen uit halen. Laat je niet intimideren want ze verkopen vermoedelijk liever rangers dan speedlight materiaal...

                    Cheers,
                    F.

                    Comment

                    Working...
                    X