Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto meetings techniek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Auto meetings techniek

    Vorige zondag afgezien van het overdreven slechte weer toch enkele foto's gemaakt op de m&g van Fordclub aan de mijngebouwen in Heusden-Zolder.

    Nu ben ik wel van plan dit in de toekomst nog te doen, maar als ik fotoreportages bekijk van meer ervaren fotografen begin ik echt aan alles te twijfelen

    Ik probeer nu niet zo zeer te letten op de guldensnede, maar vooral om de wagens te laten overheersen in elke foto. Vervolgens in Lightroom licht schuin trekken en bijsnijden. Als effect gebruik ik enkel vignet 2. Alle foto's zijn gemaakt in stand P.

    Zou iemand mij wat tips/trucs kunnen geven voor dit soort evenementen? Waar moet ik vooral op letten? Hoe maak ik mooie en interessante sfeerbeelden? Wat doe ik fout etc.
    Last edited by vezko; 25 juni 2012, 21:05.

  • #2
    Re: Auto evenementen techniek

    Oorspronkelijk geplaatst door vezko Bekijk bericht
    Vorige zondag afgezien van het overdreven slechte weer toch enkele foto's gemaakt op de m&g van Fordclub aan de mijngebouwen in Heusden-Zolder.

    Nu ben ik wel van plan dit in de toekomst nog te doen, maar als ik fotoreportages bekijk van meer ervaren fotografen begin ik echt aan alles te twijfelen

    Ik probeer nu niet zo zeer te letten op de guldensnede, maar vooral om de wagens te laten overheersen in elke foto. Vervolgens in Lightroom licht schuin trekken en bijsnijden. Als effect gebruik ik enkel vignet 2. Alle foto's zijn gemaakt in stand P.

    Zou iemand mij wat tips/trucs kunnen geven voor dit soort evenementen? Waar moet ik vooral op letten? Hoe maak ik mooie en interessante sfeerbeelden? Wat doe ik fout etc.
    wat zie je bij die andere fotografen da je bij u niet ziet?
    ene posts es een paar fotokes. kunnen we gericht tips geven op de foto's
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Auto meetings techniek

      Waarschijnlijk is een auto niet direct het type model dat je voor je camera verwacht te hebben, maar het kan absoluut een interessant en divers onderwerp zijn. Het lijkt wellicht niet zo moeilijk, maar er komt nog aardig wat kijken bij het maken van een goede autofoto. Hierbij tien fotografie tips om de mooiste autofoto's te maken.

      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Auto evenementen techniek

        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        wat zie je bij die andere fotografen da je bij u niet ziet?
        ene posts es een paar fotokes. kunnen we gericht tips geven op de foto's
        http://www.davyhuygen.be

        Hier staan volgens mij een heleboel prachtfoto's op
        Foto's volgen.

        Comment


        • #5
          Re: Auto meetings techniek

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          Zeer interessante link, waarvoor dank!

          Comment


          • #6
            Re: Auto evenementen techniek

            Oorspronkelijk geplaatst door vezko Bekijk bericht
            Ik probeer nu niet zo zeer te letten op de guldensnede, maar vooral om de wagens te laten overheersen in elke foto.
            Ook met een auto vol in beeld kun je op de gulden snede bv een koplamp oid plaatsen en dat werkt dan nog ook.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Auto meetings techniek

              http://www.flickr.com/photos/vezko/s...7630311578974/

              Comment


              • #8
                Re: Auto meetings techniek

                Als ik naar je foto's bekijk valt het mij op dat het bijna allemaal de zelfde foto's zijn van een andere auto. Het overzicht met tumbnails lijkt bijna van een website van een 2dehands verkoper. Ik zou eens met je eigen wagen aan de slag gaan, hem ergens parkeren waar je plaats hebt om er rond te gaan. Dan een heleboel standpunten uit proberen, en bvb details vastleggen en reflecties vermijden of juist gebruiken.Dan kan je volgende keer op een meeting de standpunten die werken wat afwisselen en krijg je een leuke mix.

                Comment


                • #9
                  Re: Auto meetings techniek

                  Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                  Als ik naar je foto's bekijk valt het mij op dat het bijna allemaal de zelfde foto's zijn van een andere auto. Het overzicht met tumbnails lijkt bijna van een website van een 2dehands verkoper. Ik zou eens met je eigen wagen aan de slag gaan, hem ergens parkeren waar je plaats hebt om er rond te gaan. Dan een heleboel standpunten uit proberen, en bvb details vastleggen en reflecties vermijden of juist gebruiken.Dan kan je volgende keer op een meeting de standpunten die werken wat afwisselen en krijg je een leuke mix.
                  tip met seriues goud gehalte!!
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Auto meetings techniek

                    Wat hierboven staat zijn allemaal hele goede tips!

                    Wat ik zie als ik je foto's bekijk is vaak heel krap gekadreerde auto's, en van bovenaf genomen. Inderdaad doet dit wel een beetje voor als "autoverkoper foto's" zijnde.

                    Zak eens door je knieën, wat ruimere uitsnede proberen. Let ook goed op de achtergrond (wel of geen mensen) en misschien is het mogelijk om wat lampjes van de wagen aan te doen
                    portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
                    Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Auto meetings techniek

                      Thanks

                      Comment


                      • #12
                        Re: Auto evenementen techniek

                        Oorspronkelijk geplaatst door vezko Bekijk bericht
                        Nu ben ik wel van plan dit in de toekomst nog te doen, maar als ik fotoreportages bekijk van meer ervaren fotografen begin ik echt aan alles te twijfelen

                        Ik probeer nu niet zo zeer te letten op de guldensnede, maar vooral om de wagens te laten overheersen in elke foto. Vervolgens in Lightroom licht schuin trekken en bijsnijden. Als effect gebruik ik enkel vignet 2. Alle foto's zijn gemaakt in stand P.

                        Zou iemand mij wat tips/trucs kunnen geven voor dit soort evenementen? Waar moet ik vooral op letten? Hoe maak ik mooie en interessante sfeerbeelden? Wat doe ik fout etc.
                        Wat ik zie zijn zeker geen slechte foto's!

                        Laat ons over één ding duidelijk zijn; alle begin is moeilijk en je leert het enkel door vallen en opstaan of m.a.w. door veel te oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, ...
                        Tot je er letterlijk én figuurlijk bij neervalt en na een tijdje wel eens iets anders wil fotograferen...

                        Mijn tips:

                        • durf vanuit andere standpunten foto's maken dan rechttoe rechtaan, ga plat op de buik of op je rug liggen en ja indien nodig zelfs kop staan...
                        • gebruik op zonnige dagen steeds een CIRPOLA filter om reflecties van koetswerk, ramen (glas) en chromè onderdelen te minimaliseren.
                        • durf al eens onder of overbelichten
                        • experimenteer met de nabewerkingen
                        • probeer om een eigen stijl te creëren
                        • kijk heel veel rond op het internet, er zijn miljoenen foto's beschikbaar die als inspiratiebron kunnen dienen

                        verder kan ik jou nog enkele websites aanbevelen van automotive fotografen:

                        mijn eigen webstekje: http://www.flickr.com/photos/seventi...7622501502614/

                        The safest and most inclusive global community of photography enthusiasts. The best place for inspiration, connection, and sharing!


                        en last but not least: http://www.carphototutorials.com/


                        Succes!!
                        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Auto evenementen techniek

                          eerst je toestel wat beter leren kennen, je foto's zijn meestal onderbelicht als het om donkere wagens gaat.

                          Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.


                          Hier staan mijn meeting foto's alsook shoots van auto's. kan je misschien ook gebruiken als inspiratie.
                          UnicornPictures on Facebook & Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Auto evenementen techniek

                            Merci allemaal!
                            Hier ben 'k heel wat mee

                            Comment


                            • #15
                              Re: Auto evenementen techniek

                              http://www.flickr.com/photos/vezko/s...7630728073812/

                              Dit zou al iets beter moeten zijn

                              Comment

                              Working...
                              X