Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sfeerbeelden op evenementen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sfeerbeelden op evenementen

    Vandaag op de bbq van't school wat sfeerbeelden proberen te maken maar die vallen nogal tegen, (ik mag ze niet posten, schoolreglement).
    Hoe begin je er aan om leuke sfeer en overzichtsbeelden te maken. Ik heb een d90 met 18-105 en een vivitar 70-210.
    dank u

    dan toch maar beelden
    een detail (onze kleinste)



    en een overzicht
    Last edited by kawaracer; 25 juni 2012, 21:47.

  • #2
    Re: sfeerbeelden op evenementen

    Dokter ik heb pijn, maar mijn privacy staat niet toe te vertellen waar, wat heb ik?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: sfeerbeelden op evenementen

      Als je niks mag posten kunnen we ook niet beoordelen waar je fout of goed zat
      Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

      Comment


      • #4
        Re: sfeerbeelden op evenementen

        Ik weet niet of er bij een barbecue op een school evenveel sfeer te fotograferen is als op een Festival.
        Maar je moet vooral zorgen dat de beelden er niet allemaal hetzelfde uitzien.
        Dan wordt het interessanter om het album te bekijken. Doe je dat niet, dan valt iedereen in slaap als je de beelden projecteert (als ze daarvoor moeten dienen).

        Bij optredens maak ik foto's met de 24-70 en de 70-200, maar ook met de 15mm fisheye.
        Het zijn vooral die foto's met de fisheye waarvoor je echt heel dichtbij moet komen die het best de sfeer weergeven als er gedanst wordt voor het podium.
        Maar dan moet je er wel zelf tussen kruipen om de foto's te maken, en dat is niet altijd even gemakkelijk.

        De detailfoto's (portretjes) bepalen mee de sfeer in het hele album, de meeste fotografen maken alleen maar foto's van de muzikanten, ik probeer het geheel weer te geven in zo'n album. Dat zijn dus close-ups, details, overzichten, de wat meer "spectacuaire" foto's van het dansen, en natuurlijk ook alles wat er op het podium gebeurt. Als je je alleen maar naar één kant richt dan zijn de mensen die naar het album komen kijken heel snel uitgekeken. Zorg ervoor dat er variatie zit in de beelden als je een evenement fotografeert. Blijf dus niet de hele tijd dezelfde lens gebruiken, ik heb op het Kaaipot Festival brandpuntsafstanden van 15mm tot 280mm (70-200 + 1,4x teleconverter) gebruikt:

        (Gisteren net geen 20.000 hits op die foto's, ze zullen dan waarschijnlijk niet zo slecht zijn .)
        Last edited by Black B@ndit; 25 juni 2012, 20:38.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: sfeerbeelden op evenementen

          Ja ik weet wel dat je enkel foto's kan beoordelen als je ze kan zien. Ik had me gewoon beter moeten voorbereiden en de vraag eerder moeten stellen. Dus vraag ik nu tips om een volgende keer voorbereid te zijn.

          @black b@ndit dank u voor tips
          ik onthou verschillende standpunten, brandpuntafstanden en details met overzichten afwisselen maakt een reportage boeiend.

          Comment


          • #6
            Re: sfeerbeelden op evenementen

            Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
            @black b@ndit dank u voor tips
            ik onthou verschillende standpunten, brandpuntafstanden en details met overzichten afwisselen maakt een reportage boeiend.
            Dat is inderdaad wat ik bedoel.

            Op een barbecue kan je gerust wat detailfoto's maken van het vlees dat aan het bakken is, zelfs terwijl ze het vuur aanmaken kan je al foto's maken zodat je het hele verhaal weergeeft.

            Volgend weekend is er hier vlakbij een evenement met de naam "Vakantie in mijn straat", op zaterdag is er een barbecue, en ik heb mijn plaatsje ook gereserveerd.
            Maar ik ga ook weer proberen om er een fotoreportage van te maken.

            Maar eerst is er donderdagavond nog "Rijkevorsel Swingt", de volgende maanden zal ik mij zeker niet vervelen, er is genoeg te doen om foto's van te maken.
            Ik hoop alleen maar dat het weer deze zomer nog wat beter wordt...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: sfeerbeelden op evenementen

              toch 2 foto gepost

              Comment

              Working...
              X