Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ulvik fjord - Noorwegen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ulvik fjord - Noorwegen

    Hetzelfde cruiseschip als in de vorige foto
    en dus ook dezelfde weersomstandigheden.





    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

  • #2
    Re: Ulvik fjord - Noorwegen

    Prachtige opname! De voorgrond is hier duidelijk een meerwaarde

    Comment


    • #3
      Re: Ulvik fjord - Noorwegen

      Ik ben een lastige mens misschien maar ik vind dat de boot ook hier geen toegevoegde waarde heeft. Er is hier bijna niemand die de verhoudingen kan inschatten.

      Voor de rest : originele foto, kan zeker in de Noorwegen catalogus en zal daar tot de betere behoren.

      Comment


      • #4
        Re: Ulvik fjord - Noorwegen

        Dit blijft toch moeilijke fotografie... Ik heb ook zo'n paar shots van baaien, fjorden,... van NZ, en heb er weinig van over gehouden. Als je er rondtrekt kan je de vele prachtige landschappen niet bij tijds absorberen. Na iedere bocht en helling heb je dat wauw-effect. En dan wil je dat per se in beeld brengen, en ben je veelal ontgoocheld over het resultaat. Ik spreek nu wel voor mezelf he...
        Dit is heel gevoelsmatig, en dit komt niet over bij de toeschouwer (toch niet bij mij).

        Je zou zelf eens afstand moeten nemen, en je dan afvragen wat je zelf zo goed aan deze foto vindt.

        Over de foto zelf... waar de voorgrond (bloemen en steen) de bedoeling zou moeten hebben om diepte te creëren en je het beeld in te leiden, werkt dit voor mij net tegenovergesteld. Het blokkeert het beeld, en brengt me niet verder dan die grote steen.
        Omdat de steen zo opdringerig in beeld gebracht is ? Omdat er verder niet echt veel spanning te ontdekken is... Ik weet het niet, maar deze plaat doet het helemaal niet voor mij...
        Last edited by Dama; 28 juni 2012, 20:46. Reden: typo
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #5
          Re: Ulvik fjord - Noorwegen

          Als ik eerlijk mag zijn Kurt? Dit is iets heel anders dan wat we van je gewoon zijn. Mogen we dan vergelijking met je voorgaand werk, waar je ons al hebt bij laten kwijlen? Ja? Wel dan kan ik één ding zeggen: ik mis het Mortierke-licht... Die sfeer die jouw handtekening draagt...

          Uiteraard zijn dit totaal andere omstandigheden.

          Ok, we beoordelen dan niet als zijnde een "mortierke"...

          Dit is een fantastische foto voor in een reisbrochure, reisgids, naslagwerk...
          Heeft z'n sterke kwaliteiten en er is duidelijk aandacht gespendeerd aan beeldopbouw en compositie, aan proportie en naturel kleurengebruik.

          Tout court, een goede foto an sich, maar niet eentje die een Mortierke stempel draagt.
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

          Comment


          • #6
            Re: Ulvik fjord - Noorwegen

            Zonder meer een mooie foto, maar zowel naar sfeer als compo toe niet het (hoge) niveau wat we van je gewoon zijn inderdaad, daar moet ik Bruno en Danny toch volgen...
            D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
            500px FaceBook

            Comment


            • #7
              Re: Ulvik fjord - Noorwegen

              Tja het hangt er natuurlijk van af wat de verwachtingen zijn (van fotograaf EN van kijker). Ik vind het geen verkeerd plaatje
              Web: http://www.hanscouwenbergh.be
              Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

              Comment


              • #8
                Re: Ulvik fjord - Noorwegen

                Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
                Tja het hangt er natuurlijk van af wat de verwachtingen zijn (van fotograaf EN van kijker). Ik vind het geen verkeerd plaatje
                Wel, als fotograaf lagen de verwachtingen hoog voor het vertrek naar Noorwegen maar hoe meer foto's ik nam en hoe meer we rondreisden hoe meer we tot een dubbele conclusie kwamen.
                Eind mei, begin juni is Noorwegen prachtig om door te reizen en om va het ene naar het andere schitterende landschap te trekken. De combinatie van de felle lentekleuren, het mooie weer, de sneeuw in de bergen die nog laag ligt en de fjorden is van het mooiste dat we al gezien hebben in de jaren dat we op reis gingen.
                Aan de andere kant... Eind mei, begin tot halverwege juni is de periode van de langste dagen in Noorwegen en dat wil dus zeggen dat je 4/5de van de 24u die je hebt in een dag met hard licht te maken hebt als het mooi weer is... Niet echt de ideale omstandigheden als landschapsfotograaf natuurlijk...
                Onze verwachtingen als reizigers/toeristen zijn meer dan ingelost. De verwachtingen als fotograaf iets minder...
                maar mochten we kunnen dan zijn we morgen weer weg naar Noorwegen om nog meer van al dat moois te genieten.
                vriendelijke groeten, Kurt
                Mijn foto's
                Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                Comment


                • #9
                  Re: Ulvik fjord - Noorwegen

                  Da's jammer inderdaad. Helse lange dagen en bijna onleefbaar om het late en vroege licht vast te leggen, of je zou 's nachts moeten leven, en overdag slapen.

                  Als je dan bovendien nog "toeristisch" goed weer / "fotografisch" slecht weer hebt, heb je weinig kansen. En dan eindig je meestal in "reisbrochure"fotografie. Die willen uiteindelijk steeds aantonen wat voor een mooi weer je in N wel kan hebben

                  Je was 4w weg dacht ik ? Dit was toch niet de volle 4w het geval hoop ik ??
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ulvik fjord - Noorwegen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                    Da's jammer inderdaad. Helse lange dagen en bijna onleefbaar om het late en vroege licht vast te leggen, of je zou 's nachts moeten leven, en overdag slapen.

                    Als je dan bovendien nog "toeristisch" goed weer / "fotografisch" slecht weer hebt, heb je weinig kansen. En dan eindig je meestal in "reisbrochure"fotografie. Die willen uiteindelijk steeds aantonen wat voor een mooi weer je in N wel kan hebben

                    Je was 4w weg dacht ik ? Dit was toch niet de volle 4w het geval hoop ik ??
                    We zijn er vier weken geweest waarvan we 3 dagen slecht weer hadden en de rest ofwel nauwelijks wolken ofwel een dag of drie witte lucht. Ideaal reisweer waar veel mensen van dromen als ze naar Noorwegen gaan denk ik.
                    Het mooiste licht hadden we op Runde waar we twee dagen vrij goed weer hadden en één dag slecht.
                    We zijn bij de Westkaap geweest maar die hebben we wegens mist niet gezien, nochtans een heel mooie omgeving die me heel erg aan de Schotse Westkust deed denken (net als Runde trouwens)...
                    Schitterende reis dus met veel postkaartfoto's
                    vriendelijke groeten, Kurt
                    Mijn foto's
                    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ulvik fjord - Noorwegen

                      Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                      We zijn er vier weken geweest waarvan we 3 dagen slecht weer hadden en de rest ofwel nauwelijks wolken ofwel een dag of drie witte lucht. Ideaal reisweer waar veel mensen van dromen als ze naar Noorwegen gaan denk ik.
                      Het mooiste licht hadden we op Runde waar we twee dagen vrij goed weer hadden en één dag slecht.
                      We zijn bij de Westkaap geweest maar die hebben we wegens mist niet gezien, nochtans een heel mooie omgeving die me heel erg aan de Schotse Westkust deed denken (net als Runde trouwens)...
                      Schitterende reis dus met veel postkaartfoto's
                      Wél postkaarten om van te genieten denk ik (en anders kan je ze nog verkopen)
                      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ulvik fjord - Noorwegen

                        natuurlijk is dit niet wat we van je gewoon zijn,maar je hebt er een fantastische reis opzitten,en dat is toch veel belangrijker,eigenlijk zou je met deze omstandigheden
                        mischien beter de camera in de tas laten,en genieten,maar ken dat gevoel wel,toch wil je der iets uitkloppen
                        eos 600 d
                        lens 18-135 canon 10-22canon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ulvik fjord - Noorwegen

                          Hier had je beter op de rots gaan zitten en van daaruit een foto genomen
                          De voorgrond is voor mij te druk met die kleuren en mist daar ook scherpte.
                          Als ik naar boven scroll en het gras er af doe vind ik het al aangenamer om er naar te kijken. De bovenkant geeft rust en de onderkant drukte en die botsen met elkaar.
                          bij sommige platen werkt deze combinatie niet en bij deze vind ik het niet werken.
                          Photography is a way to see the world in detail.
                          Fotograaf op rust

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ulvik fjord - Noorwegen

                            Oorspronkelijk geplaatst door palac Bekijk bericht
                            mischien beter de camera in de tas laten,en genieten,maar ken dat gevoel wel,toch wil je der iets uitkloppen
                            ja dat gevoel ken ik ook ,maar kan het ook nooit niet laten de vrouw geniet dan 10 x meer dan als een gestresseerde kip mooie beelden tracht te maken en ontgoogeld thuiskom ,laatst naar barcelona geweest en alles thuisgelaten ,was veel meer ontspannen
                            on topic nu : miss zoals hier gezegd een beetje postkaart foto daar wij veel sterker werk gewend zijn van jou , maar voor mij dan een hele mooie postkaart ,ik vind hem knap

                            Comment

                            Working...
                            X