Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portretfoto's (en andere progs)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portretfoto's (en andere progs)

    Hallo, hier ben ik weer


    nog een vraagje ivm de A80. M'n voorkeur is nu naar deze camera uitgegaan tov de ixus430 omdat hij toch deze keuzeknop heeft voor o.a. portret, landschap enz..
    Ik heb nl een reflex camera waar ik nogal eens regelmatig deze portretfunktie bij gebruik. Nu vroeg ik me echter af of dit effect (de wazige achtergrond t.o.v. de persoon of voorwerp) met deze camera ook tot uiting komt.
    't Zou nogal gek zijn moest ik deze camera kopen en tot de veronderstelling komen dat het eigenlijk toch niet doet wat ik wou. Dan kan ik even goed de ixus nemen die tenslotte compacter is.
    Het gaat mij vooral om de programma's portret en sport

    Alvast bedankt hé

  • #2
    Originally posted by salves
    nog een vraagje ivm de A80. M'n voorkeur is nu naar deze camera uitgegaan tov de ixus430 omdat hij toch deze keuzeknop heeft voor o.a. portret, landschap enz..
    Ik heb nl een reflex camera waar ik nogal eens regelmatig deze portretfunktie bij gebruik. Nu vroeg ik me echter af of dit effect (de wazige achtergrond t.o.v. de persoon of voorwerp) met deze camera ook tot uiting komt.
    Neen als je voor de wazige achtergrond gaat zal je teleurgesteld zijn bij een point en shoot. De sensor van deze toestellen is veel kleiner tegenover die van reflexcamera's. Hierdoor krijg je zeer veel dieptescherpte (zelfs op grote opening). Of de camera nu een keuzeknop heeft of niet voor portret een wazige achtergrond vergelijkbaar zoals met je reflex camera zal je niet krijgen uit een compactcamera.
    Gallery: http://www.fotogallerij.be

    Comment


    • #3
      Wellicht ter overvloedde: Volledig Inzoomen helpt de Scherptediepte te verminderen.
      Canon 300D met toebehoren, Sealife DC-600 met Flitser
      http://dosaas.myjalbum.net

      Comment

      Working...
      X