Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop Toestel

    Hallo
    Gisteren Airshow Florennes bezocht en wat fotos getrokken van static vliegtuigen . Ik maak gebruik van een Panasonic Lumix Cameraatje .
    Ik bezoek jaarlijks een airshow of 3 en ben zeer gefacineerd erdoor dus wordt het tijd om eens een deftig toestel aan te schaffen , ben wel eens benieuwd welk gevoel je krijgt om een toestel in volle vlucht te trekken .
    dus als leek komt hier mijn vraag : welk nieuw toestel schaf ik me best aan en welke punten zijn belangrijk voor airschowspotting . budget ts 100 en 999 euro all-in
    Wil niet zomaar een winkel binnenstappen ....
    http://www.bloggen.be/airshows/

  • #2
    Re: Aankoop Toestel

    Die nieuwe P510 lijkt mij fantastisch voor u, superzoom lijkt mij perfect voor vliegtuigen, en het blijft compact!

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop Toestel

      Toen ik ik naar je (max)budget keek, moest ik aan mijn eigen combinatie denken. De Nikon D90 + Tamron SP70-300 F/4-5.6 Di VC USD.
      Om te zien wat voor resultaat ik daar mee bereik, kan je de link in mijn onderschrift aanklikken.
      Een 70-300 is een leuke lens om vliegtuigen mee te fotograferen, en voor een redelijke prijs.
      Ik heb bij geen van 2 de merken aandelen, dus zou je ook kunnen denken aan bijv. een Canon camera +lens. Ook Sigma maakt aardige 70-300 lenzen.
      Voor goede testen van apparatuur kan je kijken op Dpreview (Staat nu op de Tamron, omdat ik die zo paraat had in mijn favorieten)
      Succes met je keuze en groeten,
      Johan
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop Toestel

        Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
        Die nieuwe P510 lijkt mij fantastisch voor u, superzoom lijkt mij perfect voor vliegtuigen, en het blijft compact!
        Als je weinig belang hecht aan sherpte ,vervorming , rare kleuren ect ect is die superzoom ideaal.

        Die superzooms hebben allen dezelfde ziekte halen je object zeer kortbij maar krijgen ze dan niet op een aanvaardbare manier geschoten. het enige wat dan echt scherp is is de rand van je fotopapier.

        Wil je kwaliteit foto.s ga voor een dslr ga geen merk noemen (maakt ook niet zoveel uit is eerder persoonlijke keuze) met een 70-300 op moet met je budget wel lukken.

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop Toestel

          idd, maar als ik zijn profiel een beetje bekijk, lijkt het me niet iemand die in een dslr met lange lens geitereseerd is, kan natuurlijk volledig fout zijn .

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop Toestel

            alvast bedankt voor de reacties . Ondertussen al verschillende websites bezocht en komt wel in orde . Weet nu toch al welke richting ik uit moet ....
            Tot wederhoren
            http://www.bloggen.be/airshows/

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop Toestel

              hier staan wel ergens foto's de getrokken zijn met de P510 ( zoek eens op Franciskine )
              heeft dat toestel gehad.

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop Toestel

                Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                Als je weinig belang hecht aan sherpte ,vervorming , rare kleuren ect ect is die superzoom ideaal.

                Die superzooms hebben allen dezelfde ziekte halen je object zeer kortbij maar krijgen ze dan niet op een aanvaardbare manier geschoten. het enige wat dan echt scherp is is de rand van je fotopapier.

                Wil je kwaliteit foto.s ga voor een dslr ga geen merk noemen (maakt ook niet zoveel uit is eerder persoonlijke keuze) met een 70-300 op moet met je budget wel lukken.
                Met alle respect maar de huidige superzooms zijn toch niet van die aard dat je ze allemaal over een zelfde kam kan scheren. Ze hebben wel nadelen maar de betere modellen kunnen gemakkelijk naast de goedkope dslr's staan en zijn voor nogal wat beginners gemakkelijker in gebruik. Beter een goeie 'superzoom' dan een goedkoop dslr met matig objectief.

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop Toestel

                  In de winkel kunnen ze er makkelijk naast staan wat prestaties betreft niet ,nu wie de kwaliteit van een bridge goed vind voor mij niet gelaten.

                  Als ze zo goed waren kocht niemand nog een dslr als je ziet wat een bridge kost maar ieder zijn meug zo simpel is het .

                  Als ik de nikon p510 gratis kreeg en verplicht werd enkel deze te gebruiken mochten ze hem houden als ik hem kon kopen voor 50 euro moest ik hem ook niet hebben.

                  Een compact of bridge die 600mm en meer halen hebben kwalitatief geen enkele waarde is voor mij een vakantiekiekjes toestel wat voor veel mensen voldoende is.

                  Denk ook eens na koop een objectief van 600 mm prijs is een kleine stadswagen.
                  een p510 een prijs van een fiets geen geweldige fiets maar toch.

                  Een goedkope body zoder objectief 400 euro ongeveer voor een instapper .
                  de p510 met 1000zenden mogelijkheden en 1000mm 359euro bij de plaatselijke fotoboer.

                  waar zou het verschil zitten dn op 600 mm of meer??

                  Maar zoals gezegd ieder zijn meug en voor de vakantiekiekjes of familiefeestjes goed voor de doorsnee gelegenheidsfotograaf een serieuze hobbyist zal vlug overstappen op dslr of systeemcamera.

                  Nog even toevoegen er zijn ook mensen met een dure dslr met een heel duur objectief die enkel op de groene autostand trekken of een nog duurdere dslr hebben waar geen auto opstaat en dan maar enkel de P gebruiken heb dit zelf deze week weer gezien op een proclematie van afgestudeerden .
                  ik had mijn D800 bij en er waren er meerdere natuurlijk ga je een praatje maken en ondekt dan meneer advocaat is en geen verstand heeft van fotografie heeft,de verkoper had gezegd (dit is het beste wat momenteel op de markt is en heb deze dan maar gekocht)
                  Er stond een huisarts die ook even kwam kijken met zijn heel dure canon met een dikke witte L lens op die had ook enkel de autostand gebruikt en wist niet wat sluitertijd ,iso, witbalans ,diafragma is
                  hoefde ook niet want het toestel maakt prachtige foto,s vertelde hij .
                  tja ok dan maar
                  Wel koop dan een p510 of nog minder maar dat is mijn mening en niemand hoeft akkoord te zijn met mij

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop Toestel

                    Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                    Wel koop dan een p510 of nog minder maar dat is mijn mening en niemand hoeft akkoord te zijn met mij
                    Gelukkig maar . . .
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop Toestel

                      Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                      Nog even toevoegen er zijn ook mensen met een dure dslr met een heel duur objectief die enkel op de groene autostand trekken of een nog duurdere dslr hebben waar geen auto opstaat en dan maar enkel de P gebruiken heb dit zelf deze week weer gezien op een proclematie van afgestudeerden .
                      ik had mijn D800 bij en er waren er meerdere natuurlijk ga je een praatje maken en ondekt dan meneer advocaat is en geen verstand heeft van fotografie heeft,de verkoper had gezegd (dit is het beste wat momenteel op de markt is en heb deze dan maar gekocht)
                      Er stond een huisarts die ook even kwam kijken met zijn heel dure canon met een dikke witte L lens op die had ook enkel de autostand gebruikt en wist niet wat sluitertijd ,iso, witbalans ,diafragma is
                      hoefde ook niet want het toestel maakt prachtige foto,s vertelde hij .
                      tja ok dan maar
                      Hoeveel keren dat ik dat ook al gezien heb , zelfs van die mannen die een 24-105 hadden en dan een 24-70 kopen en dan als enige reden kunnen geven: hij focust sneller. Dan weet ik ook niet meer waar de fotografiewereld naartoe gaat, allemaal rijke mensen met zotte camera's en echte fotografen met gewone camera's. Geef de echte fotografen het goede grief maar! Wij kunnen er teminste het maximum uithalen . Ik vindt gewicht en groote van een 70-200 (heb ik van gisteren) net een nadeel, zij vinden het net cool en belangrijk dat het groot is, koop dan een 500mm en loop daar dan mee rond hé, zeg ik dan. Antw: 500mm? is dat iets nieuws?

                      Maar ja, gewoon negeren en doen wat je graag doet en je niets van andere mensen aantrekken, zij hebben beter materiaal, jij hebt beter foto's (met inhoud)! Wat is het belangrijkste?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop Toestel

                        Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                        Wel koop dan een p510 of nog minder maar dat is mijn mening en niemand hoeft akkoord te zijn met mij
                        Ik begrijp eigenlijk niet goed wat je hier nu wil bewijzen. Enerzijds bekritiseerd u mensen die een bridge kopen omdat die volgens u niet voldoen maar anderzijds hebt u ook kritiek op mensen die een dure dslr kopen terwijl ze er niets van kennen. Schijnbaar is voor u enkel een dure dslr camera voldoende. Dat is u mening en u hebt het recht die mening te hebben. Er zijn hier echter niet alleen 'echte fotografen' op dit forum maar ook amateurs die graag iemand mening horen voor ze een nieuwe camera aanschaffen ook al is het maar 'om enkel vakantiekiekjes' te maken. Het is niet verboden om 'enkel vakantiekiekjes' te maken. Zelf gebruik ik drie camera's: een Canon Powershot S95 die ik elke dag mee neem omdat het ding nu eenmaal klein en dus heel handig is, een Powershot G11 die wat groter is maar wel betere foto's maakt en de Leica V-lux 3 (ja, een overprijsde Panasonic ) met 24x zoom. Die zullen voor u niet goed genoeg zijn maar voor mij zijn het degelijke toestellen. Uiteindelijk neem ik vooral foto's voor mijn blog en Flickr en daarvoor hoef ik geen full frame. Ik ben geen echte fotograaf en heb ook geen zin om te staan pronken met duur materiaal die ik maar zelden zal gebruiken. Dan liever een bridge.
                        Tot slot: de stap van een klein digitaal toestelletje naar een dslr is niet altijd evident. Het kan verstandig zijn om eerst een bridge toestel te kopen en daarmee de nodige kennis op te doen over fotografie om dan later over te schakelen. Naar mijn bescheiden mening uiteraard.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop Toestel

                          Je zou hier al schrik hebben om over een niet dslr te spreken.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door bereboot
                            Je zou hier al schrik hebben om over een niet dslr te spreken.
                            Een dik vel is soms handig op BD, en als moderator is een dik olifanten vel van levensbelang ....
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoop Toestel

                              Amaai nog nie...

                              Ik heb zowel een bridge gehad als nu mijn spiegelreflex. Persoonlijk zou ik deze niet meer willen inruilen voor die bridge. Het was een powershot sx 20 is van canon. Zonder mijn huidig toestel had ik zelf deze vergelijking niet kunnen maken. Uiteraard zijn we weer een paar toestellen verder. Over het algemeen presteert mijn eos 550D vele beter maar het nadeel is dan weer dat goede objectieven veel centjes kosten. Dat is een keuze die jij alleen kan maken. Ik ben pas op het forum beland toen ik mijn huidig toestel al had. Objectiefkeuze vind ik persoonlijk veel complexer. In het begin miste ik ook wel de megazoom van mijn oude bridge maar dat went wel. Met uw budget zou ik voor die spiegelreflex gaan met kitobjectieven om te beginnen.

                              Deze met 2 objectieven valt binnen uw budget:

                              Klik

                              Met nog een SD kaartje en rugzak zal je er wel aan zitten denk ik.

                              Oh ja, aangezien je zo een beetje vliegtuigen spot: Spotters gedeelte eosdigitaal :-)
                              Last edited by eos550; 2 juli 2012, 20:31.
                              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                              flickr

                              Comment

                              Working...
                              X