Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Dxx(x), Canon 650D, Sony A57, Pentax K30 to name a few...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Dxx(x), Canon 650D, Sony A57, Pentax K30 to name a few...

    Ik ben op zoek naar een andere camera; al heel veel reviews gelezen maar ik raak er niet uit. Ik ben een tijdje minder met fotografie bezig geweest dus mijn kennis van toestellen is niet meer wat ze moet zijn. Even schetsen, D40 tem D7000 gehad (en dus ook alles tussenin) maar deze laatste terug verkocht omdat ik er niet tevreden over was. Dit is ondertussen ook al een jaar en half geleden als ik me niet vergis. Ondertussen ben ik steeds trouwe fan geweest van m'n D90. Tot nu misschien, nieuwe technologie dus ik verwacht een optimalisatie van ISO & snelheid. Aan de andere kant beoefen ik mijn hobby niet meer met die intensiteit zoals voorheen en dit omwille van werk & kids...sounds familiar? . Foto's zijn dan voornamelijk ook portretfotografie en vooral m'n bewegende kids. Ik fotografeer graag mensen (& bijhorende omgeving). Ik hou nog steeds van een viewfinder en bijgevolg dus niet op zoek naar Sony Nex advies of dergelijke.

    Waar heb ik recent naar gekeken en over gelezen?

    - Canon 650D...tja why not. Nikon D7000 heb ik al gehad, ik koop geen tweedehands materiaal en om nu naar een D800 inclusief lenzen daar heb ik geen zin in. M'n lenzen zijn niet van die aard dat ze me een fortuin gekost hebben dus switchen is easy.
    - Sony a57, alleen over die viewfinder stel ik me wat vragen. ISO presaties zouden goed zijn en 't is voornamelijk een snel toestel.
    - Pentax K30, eveneens why not. Als ik de specs zie lijkt me dat een stevige kandidaat.

    Moest er nog iemand alternatieven of suggesties hebben, let me know. Ik wil hier ook geen zoveelste polemiek starten over welk het merk het beste is, etc... Merk doet er mij niet toe, het toestel moet de mogelijkheden hebben die ik zoek.

    Thanks,
    F.

  • #2
    Re: Nikon Dxx(x), Canon 650D, Sony A57, Pentax K30 to name a few...

    Ik lees dat je vooral je camera wil gebruiken voor je kids.
    Misschien dan toch eens de NEX-7 bekijken?
    Die heeft wel degelijk een zoeker, heeft een flitsschoen, maar vooral: die is compact en licht! (en snel...).
    Aan die elektronische zoeker wen je heel snel.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Dxx(x), Canon 650D, Sony A57, Pentax K30 to name a few...

      Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
      Ik ben een tijdje minder met fotografie bezig geweest dus mijn kennis van toestellen is niet meer wat ze moet zijn. Even schetsen, D40 tem D7000 gehad (en dus ook alles tussenin).
      Dan ben je perfect bij en moet je gewoon zelf je keuze maken.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Dxx(x), Canon 650D, Sony A57, Pentax K30 to name a few...

        Welke lenzen heb je? Zou je niet meer gebaat zijn met een nieuwe lens ipv body? Ik kan me niet voorstellen dat een 650D je veel verder gaat helpen dan een D90. Qua ISO en snelheid had je met de D7000 zowat het beste dat er beschikbaar is in zijn klasse.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon Dxx(x), Canon 650D, Sony A57, Pentax K30 to name a few...

          D650 zou idd een hele stap achteruit zijn, wat was er mis met je D 7000? ( beste crop frame camera op elk gebied) je kan ook nog ff wachten op de D600.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon Dxx(x), Canon 650D, Sony A57, Pentax K30 to name a few...

            ls je van een D7000 al niet tevreden was, wat is dan de meerwaarde van een 650D?
            Ofwel wil je iets eenvoudiger en ga je naar een compact of naar een systeem a la Nex 5 of 7 ofwel mik je hoger, D300 of D700.
            Eigenlijk ben jij het toch die moet beslissen wat je wil.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon Dxx(x), Canon 650D, Sony A57, Pentax K30 to name a few...

              Ik vindt het wel ook vreemd dat je iets meer wil dan een D 90 en dat je dan een 650D overweegd volgens mij zit je wel goed met een d90 en als je betere iso wil, is een d7000 ideaal. Koop gewoon wat mooi glas ( primes). Elke fotograaf stelt wel eens vragen als zij materiaal ok is en als hij niet zou switchen... Moest je nu nog komen van een D70 of zo...

              Comment


              • #8
                Re: Nikon Dxx(x), Canon 650D, Sony A57, Pentax K30 to name a few...

                Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                ls je van een D7000 al niet tevreden was, wat is dan de meerwaarde van een 650D?
                Klapschermpje misschien?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon Dxx(x), Canon 650D, Sony A57, Pentax K30 to name a few...

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Klapschermpje misschien?
                  lijkt me toch wel erg om daarvoor al die beeldkwaliteit en iso prestatie op te geven en vooral de handigheid.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon Dxx(x), Canon 650D, Sony A57, Pentax K30 to name a few...

                    Ok misschien moet ik dan toch nog eens de D7000 bestuderen alsook de Nex-7 heeft m'n aandacht getrokken. Alleen is die wel heel compact, ik heb hem zien liggen in de winkel...damn wat een klein ding . De Sony had gewoon mijn voorkeur omdat die goeie reviews krijgt en ook omdat hij zo snel is. De Canon, tja ik liet gewoon alle opties open

                    Thanks.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon Dxx(x), Canon 650D, Sony A57, Pentax K30 to name a few...

                      de sony a57, a65 en a77 zijn uitspringers op DSLR niveau, beeldkwaliteit is beter dan van een d7000. Hebben beide een elektronische zoeker, maakt de toestellen vrij snel en bieden je volwaardige live-view en video functie iets wat bij de d7000 maar zo zo is.

                      Nex is een totaal ander toestel, is meer universeel, dan DSLR en beschikt over zeer goede beeldkwaliteit. Kun je gebruiken als compact , als systeem en als DSLR toestel.
                      AF is trager dan van DSLR maar je hebt de mogelijkheid van een adapter (LA-EA2) te gebruiken welke de mogelijkheid van zeer snelle AF biedt.
                      Je kunt praktisch eender welke lens op die toestellen gebruiken, zoals canon, nikon, pentax .. tot de betere zijnde zeiss, leica ...

                      de nex5 heeft iets betere beeldkwaliteit dan bvb de d7000 (gebruiken zelfde sensor) de nex7 heeft 24mp ipv 16mp.
                      nex5 heeft geen ingebouwde zoeker maar je kunt optioneel externe zoeker aanschaffen, bij nex 7 is die ingebouwd.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon Dxx(x), Canon 650D, Sony A57, Pentax K30 to name a few...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                        Ok misschien moet ik dan toch nog eens de D7000 bestuderen alsook de Nex-7 heeft m'n aandacht getrokken. Alleen is die wel heel compact, ik heb hem zien liggen in de winkel...damn wat een klein ding . De Sony had gewoon mijn voorkeur omdat die goeie reviews krijgt en ook omdat hij zo snel is. De Canon, tja ik liet gewoon alle opties open

                        Thanks.
                        De D7000 gehad en verkocht en nu de 7000 terug bestuderen??

                        Heeft dat wel nut dan ik bedoel je was niet tevreden om een of andere reden ,waarom zou je nu dan wel tevreden zijn van hetzelde toestel .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon Dxx(x), Canon 650D, Sony A57, Pentax K30 to name a few...

                          Wat vond je minder aan de D7000 in vergelijking met je D90, Ik heb toen ik een vervanger voor de d3000 zocht enkele foto's met een D7000 gemaakt. Ik ken dat toestel dus niet echt maar naar bediening komt het toch erg overeen met de D90 (mijn verganger van de D3000) Mij leek het allemaal toch redelijk logisch komend van de D3000 net als bij de D90. En zowel naar ISO als naar autofocus is de D7000 beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon Dxx(x), Canon 650D, Sony A57, Pentax K30 to name a few...

                            Als ik u was zou ik gewoon mijn D90 houden en er duurdere lichtsterke prime of lens bijkopen. Ge gaat zeker geen scherpere foto's nemen met al wat je hebt opgenoemd..;oké de technologie verbeterd uiteraard maar vraag jezelf even af of je het nodig hebt voor hetgeen je doet met fotografie?
                            En in mijn ogen vind ik mijn D90 nog steeds TOP.

                            grtz

                            Templar
                            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon Dxx(x), Canon 650D, Sony A57, Pentax K30 to name a few...

                              @Puerte, wel ik had die indruk ook als ik de recente reviews las. De Sony A57 heeft bvb 12fps (!), kan filmen in Full HD aan 60p en de ISO prestaties zouden ook goed zijn. Alleen heb ik geen ervaring met Sony body's en/of lenzen. Ik ken wel relatief goed de Nikon en Canon reeksen maar heeft Sony bvb een 18-105mm tegenhanger die even goed is? Wat met de prime lenzen van Sony? De A57 is sneller dan de D7000 en beeldkwaliteit valt enorm goed mee als ik sample images bekijk zelfs op hogere ISO. Bovendien is hij iets goedkoper dan de D7000. Gisterenavond nog een Nex5 en Nex7 in m'n handen gehad maar deze toestellen gaan helaas niks voor mij zijn.

                              Comment

                              Working...
                              X