Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hollersbachtall..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hollersbachtall..

    Deze locatie was ik tegengekomen tijdens een lange en zware dagtocht. Aangezien ik mijn fotogerief niet mee had genomen moest ik een flink deel van de tocht opnieuw afleggen om tot hier te geraken mét mijn camera.
    Heb ervaren dat het in de bergen enorm moeilijk is van de juiste locatie bij mooi licht te vinden. Alhoewel van spectaculair licht hier niet echt sprake is vond ik deze wel de moeite met jullie te delen:















    .
    Groeten!

    500px / Facebook

  • #2
    Re: Hollersbachtall..

    Knap van kleuren en gestoken scherp !

    Vind het stuk lucht nogal groot, waardoor ik precies honger krijg naar een landscape versie.

    Zie ik een stofvlekje in de rivier rechts van dat vervalletje achteraan ?
    Last edited by Dama; 23 juni 2012, 15:07. Reden: type
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

    Comment


    • #3
      Re: Hollersbachtall..

      Wat bedoel je met stuk licht Danny? Het gedeelte lucht?
      Links en rechts niet anders dan miserie, dus landscape was hier geen optie. Maar dat kunt gij niet weten!
      Groeten!

      500px / Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Hollersbachtall..

        Ja, lucht
        Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
        Wat bedoel je met stuk licht Danny? Het gedeelte lucht?
        Links en rechts niet anders dan miserie, dus landscape was hier geen optie. Maar dat kunt gij niet weten!
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #5
          Re: Hollersbachtall..

          lekker diep
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment


          • #6
            Re: Hollersbachtall..

            Meer dan geslaagd ze dries! Lekker "crispy" en mss wat veel lucht, maar toch voldoende interessant.
            Enige wat mij beetje wringt is die grote rechtstaande steen op de voorgrond. Maar ' k vermoed dat verleggen geen optie was?
            facebook

            500px

            Comment


            • #7
              Re: Hollersbachtall..

              Heel mooi met misschien ietsje teveel lucht. In zo'n geval zou ik zelf kiezen voor een 4x5 formaat maar da's persoonlijk natuurlijk.
              'k Herken wel je uitleg over het goeie licht in combinatie met de goeie plaats in de bergen. 'k Heb het een aantal keer ervaren in Noorwegen.
              vriendelijke groeten, Kurt
              Mijn foto's
              Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

              Comment


              • #8
                Re: Hollersbachtall..

                Hele mooie plaat Dries, maar kan niet tippen aan de andere plaatjes die we normaal van je te zien krijgen, vooral naar compo toe. Wel weer retescherp en risp as usual. But again: blijft wel een heel mooie plaat overall hoor.
                D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                500px FaceBook

                Comment


                • #9
                  Re: Hollersbachtall..

                  Heb voor mezelf de lucht eens wat proberen wegcroppen maar dan worden de twee stenen vooraan te beeldvullend (bij behouden 2/3 formaat). Dus bij deze foto lijkt me dat helaas geen optie.

                  Is idd een sensorvlekkie Danny, door verkleinen en verscherpen nog duidelijker geworden.

                  Bedankt eenieder!
                  Groeten!

                  500px / Facebook

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hollersbachtall..

                    Ik weet het niet...die lucht vind ik echt niet storend...het geeft juist nog meer kracht naar de diepte toe!
                    Mooi hoor...ook de kleuren!
                    Gr Pascale
                    Eerlijkheid duurt het langst!!
                    Mijn website: http://www.degrafon.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hollersbachtall..

                      Ik ben er al meerdere keren komen naar kijken (haha, dat wil wel iets zeggen hoor...).

                      Denk dat de grote steen vooraan mss wel de boosdoener is....
                      Die neemt een groot deel van het zicht op de rivier weg, en komt daardoor de lucht mss te zwaar over.
                      Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
                      Heb voor mezelf de lucht eens wat proberen wegcroppen maar dan worden de twee stenen vooraan te beeldvullend (bij behouden 2/3 formaat). Dus bij deze foto lijkt me dat helaas geen optie.

                      Is idd een sensorvlekkie Danny, door verkleinen en verscherpen nog duidelijker geworden.

                      Bedankt eenieder!
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hollersbachtall..

                        jammer dat je hier geen keuze hebt kunnen maken.
                        ga voor de stenen en maak der rest ondergeschikt of:
                        ga voor de begen en de lucht en laat die stenen ondergeschikt.
                        tis nu of je alles in 1 shot heb willen pakken, zeker gezien het formaat wat je hebt genomen(stano)
                        en das nou net wat ik er niet mooi aan vind.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hollersbachtall..

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          jammer dat je hier geen keuze hebt kunnen maken.
                          ga voor de stenen en maak der rest ondergeschikt of:
                          ga voor de begen en de lucht en laat die stenen ondergeschikt.
                          tis nu of je alles in 1 shot heb willen pakken, zeker gezien het formaat wat je hebt genomen(stano)
                          en das nou net wat ik er niet mooi aan vind.
                          grt,bouk.
                          Bedankt voor jouw mening Bouk!

                          Waar ik bij het nemen van landschapsfoto's voornamelijk naar op zoek ben is een harmonieus geheel van voorgrond, middenplan en horizon (lucht). Bij deze scene heb ik talloze composities proberen maken maar geen een die me echt kon bekoren. Dit terwijl ik de scene echt wel de moeite waard vond. Alle elementen in deze foto vind ik zeker bij elkaar passen alleen heb ik het misschien niet op de juist manier doen samensmelten. Was het dan het 'daar zijn' dat ervoor zorgde dat ik in deze foto geloof? Zal ik wsl pas kunnen eens er een flinke tijd overgegaan is en de herinnering wat gaan vervagen is.
                          Groeten!

                          500px / Facebook

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hollersbachtall..

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                            Ik ben er al meerdere keren komen naar kijken (haha, dat wil wel iets zeggen hoor...).

                            Denk dat de grote steen vooraan mss wel de boosdoener is....
                            Die neemt een groot deel van het zicht op de rivier weg, en komt daardoor de lucht mss te zwaar over.
                            Hey Danny,

                            het enige wat ik nu zit te denken en wat ik jammer vind dat ik daar niet geprobeerd heb is het gebruiken van meer tele. (ge weet wel, zoom ). Daardoor zou de steen dichter tegen de rivier komen en dichter bij de achtergrond. Ook zou ik dan een deel van de lucht kunnen weglaten hebben zonder dat de stenen een nog groter deel van de foto gaan innemen.
                            Maar helaas, ondertussen terug in ons belgenlandje.. Een herkansing zit er niet meer in!
                            Groeten!

                            500px / Facebook

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hollersbachtall..

                              Ik vind dit mooi :-), ik wil er zo naar toe!
                              Website: http://vvbelleg.jalbum.net/

                              Comment

                              Working...
                              X