Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

na Canon 400 D: 5DII of 7 D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • na Canon 400 D: 5DII of 7 D

    hallo,
    wie kan me raad geven welke camera ik als opvolger van mijn 400 D best kan kopen ?
    De nieuwe lens heb ik al : Canon 24/70 f 2.8 L
    die past zowel op de 5D full frame als op de 7D crop
    mijn macro lens Canon 60mm f2.8 (gebruik ik wel graag... ) past alleen op de 7D
    mijn standaard lenzen 18/55 en 55/200 zou ik weg doen samen met de 400 D.
    dan zou ik nog een nieuwe groothoeklens moeten kopen (welke ? )
    of...heb ik dit allemaal niet nodig en ben ik beter af met een 60 D
    HELP !
    dank je wel

  • #2
    Re: na Canon 400 D: 5DII of 7 D

    Oorspronkelijk geplaatst door katie449 Bekijk bericht
    hallo,
    wie kan me raad geven welke camera ik als opvolger van mijn 400 D best kan kopen ?
    HELP !
    dank je wel
    wat wil je er mee gaan doen.
    uit je posten worden we niet veel wijzer.?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: na Canon 400 D: 5DII of 7 D

      TS
      Kan je aangeven tegen welke beperkingen van je huidige set aanloopt?
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: na Canon 400 D: 5DII of 7 D

        Eigenschappen van beide camera's staan ongeveer haaks op elkaar, dus: wat wil je er mee gaan doen?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: na Canon 400 D: 5DII of 7 D

          wat ik wil gaan doen :
          ik volg een cursus digitale fotografie in volwassenenonderwijs , nu in september start het 4 de jaar .
          Ik wil een camera die , denk ik dan , ook met die 24/70 lens mooiere foto's zal geven wat kwaliteit betreft, dan met de 400 D . Nu heb ik een pro lens en een amateur camera.
          Verder vooral gewoon familie en kinderportretten (newborn), zwangere vrouwen, strobist.
          daarnaast doe ik graag macro met die 60 mm lens. (bloemen, insecten, druppels)
          Af en toe landschap en normaal geen sport en ook geen safari of zo.
          Gewone reisfotografie wel.

          Comment


          • #6
            Re: na Canon 400 D: 5DII of 7 D

            Dus de snelheid, AF en cropfactor zijn niet echt nodig en de 24-70 past ook beter bij de 5D II.

            De redenatie amateur->pro camera betere foto klopt niet echt 600D->60D->7D en D5100->d90->D300 hebben in de reeks dezelfde sensor.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: na Canon 400 D: 5DII of 7 D

              dan zie ik niet onmiddellijk een reden om je body up te graden hoor

              loop je tegen de limieten aan? stoort de ruis je? kan je niet snel genoeg fotograferen/zit je buffer vol? moet je kortere sluiters hebben dan 1/4000ste?
              indien die zaken of een van die zaken wel het geval, dan kan je idd gaan denken om een andere body te kopen, moet dat noodzakelijk dan een 7d of 5d zijn? lijkt me niet, ik ben van een 300d naar een 40d gegaan en ik zie voor mij geen noodzaak / meerwaarde om naar een 7d of 5d te gaan, ook niet omdat ik nog niet alle glas heb dat ik zou willen (bij FF verlies ik nu ook een pas aangekochte lens). Als mijn body's sneuvelen, ja, dan zal ik kijken voor een andere body en afhankelijk van de budgetten wordt dit dan een nieuw toestel of terug 2de hands
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: na Canon 400 D: 5DII of 7 D

                ik heb het begrepen. eigenlijk ben ik nog altijd tevreden over mijn 400D en kan ik dus beter investeren in ander materiaal dan een camera.
                bedankt !

                Comment


                • #9
                  Re: na Canon 400 D: 5DII of 7 D

                  Oorspronkelijk geplaatst door katie449 Bekijk bericht
                  ik heb het begrepen. eigenlijk ben ik nog altijd tevreden over mijn 400D en kan ik dus beter investeren in ander materiaal dan een camera.
                  bedankt !
                  juist.
                  en laat je niets wijsmaken op die cursus.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: na Canon 400 D: 5DII of 7 D

                    Oorspronkelijk geplaatst door katie449 Bekijk bericht
                    ik heb het begrepen. eigenlijk ben ik nog altijd tevreden over mijn 400D en kan ik dus beter investeren in ander materiaal dan een camera.
                    bedankt !
                    Idd

                    Begin bvb met een strobist-cursus te volgen. das al een 1ste investering. Toch als je kennis wil opdoen daarin.
                    En dan gaat het daar nog maar beginnen hoor. Een basis-setje maar stap voor stap ga je verder en verder.
                    JE hebt goedkoper materiaal in strobist maar het loopt ook op.

                    Ook ga je investeren in nieuwe lenzen ervoor. Je 24-70 2.8 is al een hele goede lens om ermee te beginnen maar gaandeweg ga je andere dingen willen doen waar je ander glas voor nodig hebt
                    Website: http://www.svisimaging.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: na Canon 400 D: 5DII of 7 D

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      juist.
                      en laat je niets wijsmaken op die cursus.
                      grt,bouk.

                      Volledig mee eens...
                      Ik heb zelf een 400D,
                      en met de juiste lens, kan je enorm prachtige foto's maken met die body...
                      Hij mag dan wel enkele jaartjes ervaring hebben,
                      qua resultaat kan hij meestal nog op boksen tegen de betere body's...

                      Als je rekening houdt met de beperkingen die de body meebrengt,
                      (en dat valt best nog mee tenzij je professioneel gaat werken)
                      kan je er volgens mij nog lang meer door...

                      Bij mij is de eerst geplande upgrade toch betere lenzen,
                      body blijft tot hij het begeeft...
                      (in september module 2 starten, los gehen met de 400D )
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • #12
                        Re: na Canon 400 D: 5DII of 7 D

                        Wat ik wel heb gemist op die 400 D is "spot meting", die ik nu wel heb op mijn 50D.
                        Verder heb je op duurdere toestellen ook sneller toegang tot je settings qua Iso, belichtingscompensatie enz. Of dat nu voor jou een must is is een andere zaak natuurlijk.
                        Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                        Comment


                        • #13
                          Re: na Canon 400 D: 5DII of 7 D

                          Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
                          Wat ik wel heb gemist op die 400 D is "spot meting", die ik nu wel heb op mijn 50D.
                          Verder heb je op duurdere toestellen ook sneller toegang tot je settings qua Iso, belichtingscompensatie enz. Of dat nu voor jou een must is is een andere zaak natuurlijk.

                          Belichtingscompensatie? is toch gewoon dat ene knopje induwen en terwijl aan je scrollwieltje draaien? Hoeveel sneller moet dat?

                          iso is gewoon op de knop iso duwen en instellen?

                          Ik zie niet waar dat sneller moet kunnen
                          Daar wil ik zelfs nog filmpje van maken
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #14
                            Re: na Canon 400 D: 5DII of 7 D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            Belichtingscompensatie? is toch gewoon dat ene knopje induwen en terwijl aan je scrollwieltje draaien? Hoeveel sneller moet dat?

                            iso is gewoon op de knop iso duwen en instellen?

                            Ik zie niet waar dat sneller moet kunnen
                            Daar wil ik zelfs nog filmpje van maken
                            op een xxD-reeks kan je diafragma aanpassen door middel van het grote draaiwiel achteraan waar je bij de xxxD reeks een combinatie moet gaan doen van knoppen dus het kan sneller ingesteld worden
                            Website: http://www.svisimaging.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: na Canon 400 D: 5DII of 7 D

                              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              Daar wil ik zelfs nog filmpje van maken
                              Wij werken nog met echte filmpkes, negatieffilmpkes!
                              Hier zou ik iets origineels kunnen zetten...
                              SITE

                              Comment

                              Working...
                              X