Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grootte van de foto's en detail

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grootte van de foto's en detail

    Hallo,

    Ik heb een Canon 400D en een Panasonic DMC-FZ38. Nu fotografeer ik zeer graag met mijn Panasonic, maar ik gebruik deze foto's alleen op klein formaat.
    Vaak wordt er gezegd dat een bridge enorm veel detail verliest bij grote afdrukken. Bij de kleine afdrukken die ik maak heb ik daar dus geen last van.

    Nu moet ik voor school vaak fotograferen en afdrukken op 15x20. Wordt dit formaat nog 'klein' genoemd, of verlies je op dit formaat al veel details en moet ik daarvoor mijn 400D gebruiken?

    Bedankt,

    Jonathan
    Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

  • #2
    Re: Grootte van de foto's en detail

    15x20 is naar mijn mening toch niet groot te noemen en zou geen enkel probleem mogen geven.
    Misschien dat iemand hier een iets meer technische uitleg kan geven aan de maximale grootte vooraleer er verlies is aan detail.

    Comment


    • #3
      Re: Grootte van de foto's en detail

      Deze Panasonic is een vrij recente 12 megapixel camera.
      Ik heb zelf een Nikon D700 maar fotografeer ook wel eens met een Sony 10MP compact camera van 5 jaar oud. Van dit cameraatje heb ik al foto's afgedrukt op 24/30 formaat en dit geeft echt geen probleem.

      Trouwens ik vind dat heel het megapixel gebeuren wat wordt overroepen. Zorg voor een goede belichting dan kom je met de huidige digitale technieken al een heel eind.

      Comment


      • #4
        Re: Grootte van de foto's en detail

        Oorspronkelijk geplaatst door xJOMAx Bekijk bericht
        Nu moet ik voor school vaak fotograferen en afdrukken op 15x20. Wordt dit formaat nog 'klein' genoemd, of verlies je op dit formaat al veel details en moet ik daarvoor mijn 400D gebruiken?
        Investeer in 2 afdrukken(van helzelfde onderwerp) en je hebt je antwoord.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Grootte van de foto's en detail

          Oorspronkelijk geplaatst door xJOMAx Bekijk bericht
          15x20. Wordt dit formaat nog 'klein' genoemd, of verlies je op dit formaat al veel details en moet ik daarvoor mijn 400D gebruiken?
          15*20 is niet groot. De bepalende factor die verlies geeft in detail van afdrukken is een foute belichting tijdens opname. Zodus moet dit ook met een bridge goede resultaten geven. Maar zoals gezegd: wil je 't verschil zien, doe dezelfde shot met beide toestellen...

          Toodels,
          F.

          Comment

          Working...
          X