Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Harz - Duitsland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Harz - Duitsland

    Hoi!

    Ik ga in juli 10 dagen op vakantie naar de Harz, mee bepaald naar Schierke.
    Iemand tips voor te fotograferen in deze streek?
    Ik heb al gezien dat er wild zit, iemand die plaatsen weet zijn waar ik veel kans maak om er te zijn? kijkhutten?

    Alvast bedankt voor jullie hulp!

    Sven Van den Berghe
    www.flickr.com/photos/sven_vdb
    ne goeien body - glaswerk van 11 tot 500mm - een leuke flits!

  • #2
    Re: Harz - Duitsland

    Mooie streek !
    Als je gaat voor de natuur en in het bijzonder het wild vraag je dat m.i. best aan de plaatselijke bevolking. Die weten zeker waar en wanneer en zo.
    Rond de Brocken is veel beschermd natuurgebied met wandel paden en zo.

    Vergeet zeker niet Wernigerode en Goslar aan te doen
    Als je wat meer wil weten over de Harz, vraag gerust. Wij waren daar zeker 5 of 6 keer op vakantie.

    Comment


    • #3
      Re: Harz - Duitsland

      Vergeet zeker niet naar Hahnenklee te gaan, daar staat een prachtige houten 'staafkerk' zoals je die normaal alleen in Noorwegen ziet.
      Ga naar de top van de Brocken met de stoomtrein (tamelijk duur, maar de moeite), je kunt er prachtige foto's maken van die oude stoomlocomotieven, zowel boven op de Brocken als beneden in het station. Wandel langs de spoorlijn terug naar beneden dan kun je diezelfde rijdende/passerende treinen fotograferen. Zoals reeds genoemd Goslar en Wernigerode, met voorkeur voor de laatste.
      Als je een stukje wil rijden (zo'n 77 km van Schierke) dan heb je ook nog stukken van het oude ijzeren gordijn die bewaard werden/worden waarlangs je een mooie wandeling kan maken met een bijhorend museum. Mocht dit laatste je interesseren, dan wil ik wel even opzoeken waar het juist was.
      Heb het intussen opgezocht : ligt in Eichsfeld tussen Worbis en Duderstadt
      Groetjes
      Last edited by Guest17; 8 juli 2012, 08:05.

      Comment

      Working...
      X