Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adres reinigen CCD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Adres reinigen CCD

    Hallo,

    Ik heb al even geprobeerd m'n CCD van m'n 10D te reinigen, maar met matig succes.
    Ooit heeft iemand een adres gepost in Gent of Kortrijk waar men (tegen betaling) de CCD reinigt.

    Weet nog iemand dit of een ander adres?

    Tja, De Beukelaere moet je niet vernoemen hé, we weten dit al van de Nikonians!!

    Thx,

    Mark.
    Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
    LidNr. BD0211BE

  • #2
    Originally posted by mark911be
    Hallo,

    Ik heb al even geprobeerd m'n CCD van m'n 10D te reinigen, maar met matig succes.
    Ooit heeft iemand een adres gepost in Gent of Kortrijk waar men (tegen betaling) de CCD reinigt.

    Weet nog iemand dit of een ander adres?

    Tja, De Beukelaere moet je niet vernoemen hé, we weten dit al van de Nikonians!!

    Thx,

    Mark.
    Ziehier het naam en het adres van de winkel Mark : MYRADE, Drongenstraat 61, 9031 DRONGEN. Tel. 09/226 60 29.

    Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      D'as rap Pol, bedankt!
      Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
      LidNr. BD0211BE

      Comment


      • #4
        Eeen idee van hoeveel het in deze winkel ongeveer kost ?
        Een fototoestel (van zwart plastiek :D)

        Comment


        • #5
          weet er ook iemand zo 'n adres in Limburg...?

          Comment


          • #6
            Originally posted by BrunoG
            Eeen idee van hoeveel het in deze winkel ongeveer kost ?
            Ik heb even gebeld en je toestel moet 1 dag binnen, ze nemen dit tussen de reparaties door.
            De prijs is 125 Euro. Ik vind dit persoonlijk veel. (De Beukelaere is gratis, maar dat is dan ook de invoerder. Deze winkel doet dit onafhankelijk van waar je toestel komt, maar voor laat ons zeggen 15 à 30 minuten is dit een behoorlijke prijs.)
            Ze nemen een shot voor de reiniging en eentje erna.

            Ik ga eerst nog even zelf proberen...
            Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
            LidNr. BD0211BE

            Comment


            • #7
              Inderdaad...125€ lijkt mij wel een beetje overdreven
              Een fototoestel (van zwart plastiek :D)

              Comment


              • #8
                125€ ?

                Met dat geld kan je al enkele pakken echte sensorswaps kopen en zelf reinigen.
                Groetjes, Blord

                Canon 7D en wat lenzen.

                Comment


                • #9
                  125€ is wel een beetje veel voor 5 minuutjes werk. Ik geloof dat ik mijn roeping ben misgelopen, vanaf morgen ga ik aan de slag als ccd cleaner
                  http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Pol Callens
                    in de signoff:
                    "Nobody is perfect"
                    No body is perfect?
                    Dat maakt het moeilijker als je ooit een DSLR wil kopen natuurlijk

                    En om on-topic te blijven... Misschien rekenen ze zoveel omdat ze af en toe een camera moeten vervangen?

                    Comment


                    • #11
                      wil toch even zeggen, heb het zelf nog nooit door een winkel laten doen maar altijd zelf gedaan en vind het resultaat altijd heel goed meevallen al is het niet perfect maar als het soms hoor van anderen is het in de winkel ook niet perfect hoor, verwacht geen wonderen
                      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                      Comment


                      • #12
                        trouwens, mark, jemag hem altijd eens tot bij mij brengen (in de buurt van gent), je moet me wel juist mijn swabs terugbetalen en wat eclipsevloeistof. Ik weet natuurlijk wel niet wat je ervan verwacht
                        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by BrunoG
                          Inderdaad...125€ lijkt mij wel een beetje overdreven
                          Jullie mogen allemaal bij mij komen. Ik doe het voor 99 euro.
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                          Comment


                          • #14
                            Ik doe het voor 98, want heb volledig geen ervaring en zoek toestellen om op te testen vooraleer ik die van mij zelf naar de kl.ten help

                            Comment


                            • #15
                              In het begin is het een beetje zoeken, maar het moet toch wel mogelijk zijn om zelf dit klusje te klaren.
                              De laatste maal dat ik het probeerde heb ik 3 keer moeten swabben. De 2de maal was perfect, enkel was er nu een heel fijn vezeltje op mijn sensor achtergebleven die zorgde voor een mega haar op mijn scherm op de kleinste diafragma opening.
                              http://www.vannecke.be
                              Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                              Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                              Comment

                              Working...
                              X