Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon's kwaliteitsverschil ja of nee?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon's kwaliteitsverschil ja of nee?

    Ik zie het bos niet meer door de bomen, ik twijfel voor de aankoop ts 2 lenzen nl. de Canon EF 75-300mm f/4-5.6 IS USM en de Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM.
    Is hier een verschil tussen deze lenzen in kwaliteit? zo ja welk?
    buiten de prijs natuurlijk
    www.knfotostudio.be

  • #2
    volgens mij vergelijk je appelen met peren.

    die 100-400 is een L-lens + hij gaat 100 mm verder voor eenzelfde diafragma.

    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

    Comment


    • #3
      euhm, ik denk toch dat de kwaliteit van de Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM beter is, aangezien het een L objectief is. Ik heb ook "gelezen" ooit dat de Canon EF 75-300mm f/4-5.6 IS USM toch niet de snelste is in autofocus...

      ik zou niet lang twijfelen hoor EF 100-400

      Comment


      • #4
        Maar mijn budget twijfelt soms wel een beetje :-p
        Maar is met de 75-300 mm niet meer te doen? (qua bereik bedoel ik dan he-
        www.knfotostudio.be

        Comment


        • #5
          De 75-300IS is een niet te onderschatten, relatief goedkoop alternatief voor een lange telezoom. Ze heeft een micro-usm die niet supersnel is, maar zeker ook niet traag. Optisch heel behoorlijk tot goed boven de 200mm, maar op 300mm moet je toch echt richting f8 om het beste eruit te halen. IS maakt van deze lens een aantrekkelijk lichtgewicht pakketje voor iemand die geen tele-freak is en toch wat lengte wil voor een relatief zachte prijs.

          De 100-400IS is een uitstekende telezoom van L-kwaliteit, met een IS die twee modi heeft (waarvan 1 voor panning geschikt is). Optisch een hele goeie lens (voor een zoom) en mechanisch en qua constructie de L-benaming eveneens waard. Twijfelen tussen deze twee lenzen is eigenlijk onmogelijk, want als je een L-zoom kan en wil betalen, weet je waarom je ze koopt, en komt de 75-300IS niet eens in aanmerking.

          Overweeg ook de Sigma 100-300 f4 als je kwaliteit wil voor een redelijke prijs.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Het prijsverschil tussen die 2 lenzen is behoorlijk. Je kunt ze niet echt met elkaar vergelijken.
            Groetjes, Blord

            Canon 7D en wat lenzen.

            Comment


            • #7
              Het verschil is vrij eenvoudig : L
              Ik heb het vroeger ook betwijfeld maar eens je ermee werkt is het een groot verschil.
              Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
              LidNr. BD0211BE

              Comment


              • #8
                De sigma lenzen zijn blijkbaar niet aan te raden voor een Canon 10d, zou problemen geven hebben ze me in een winkel gezegd klopt dit dan ook? In de winkel lag de prijs wel voor de canon 100-400L mm wel meer dan het dubbele hoe komt dit?
                www.knfotostudio.be

                Comment


                • #9
                  Originally posted by killerke101
                  De sigma lenzen zijn blijkbaar niet aan te raden voor een Canon 10d, zou problemen geven hebben ze me in een winkel gezegd klopt dit dan ook? In de winkel lag de prijs wel voor de canon 100-400L mm wel meer dan het dubbele hoe komt dit?
                  Kleine nuance: Sigma lenzen hebben een zeker compatibiliteitdrisico, zeker naar de toekomst toe (nieuwe body, nieuwe firmware, ...) Dat ze op een 10D algemeen niet goed zouden werken is meer dan overdreven.

                  De 100-400 kost het dubbele van wat?
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    75-300 USM IS is een consumerlens, zeker niet slecht, zoals Pieter al aangeeft, op volle tele moet je hem een beetje toeknijpen. Maar de IS maakt een wereld van verschil. op 300mm kunnen de meeste mensen al niet meer de lens uit de hand stilhouden (vergeet de 1.6 crop niet)!!
                    Dan haal je echt met de IS 2 stops terug.
                    100-400 L IS is van een andere klasse, kost niet het dubbel, maar 3 x zoveel. is loodzwaar. Maar daarmee zijn dan ook alle nadelen opgesomt.
                    Zeer snelle AF, IS in panning mode, schuifzoom, L glas (betere beeldjes, vooral in kritischer omstandigheden.
                    Sigma is mijn ding zo niet, ik heb er slechte ervaringen mee gehad, (en ik hoor zo links en rechts rond mij toch ook wel mensen die zeggen dat hun sigma piept bij af, of dat de tokina toch beter is..
                    Als je nou gewoon de 75-300 IS koopt , liefste tweedehands, en hij voildoet niet, verkoop je dat toch gewoon weer??

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Rudy
                      (en ik hoor zo links en rechts rond mij toch ook wel mensen die zeggen dat hun sigma piept bij AF.....)
                      ehum,uche uche.......kan dit niet ook met een canon gebeuren Rudy...ja zul je zeggen maar wel minder kans.

                      (Henk al verwittigd ?)

                      mvg,
                      Z900
                      Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                      Comment


                      • #12
                        Wel ik was in een fotowinkel prijs gaan vragen voor de Canon en op internet staat net dezelfde lens de helft goedkoper, hoe kan dit?
                        Is de Canon 100-400mm zo zwaar? en welke lens met korte brandpuntafstand zou daar dan goed bijpassen?

                        bedankt voor jullie reacties
                        www.knfotostudio.be

                        Comment


                        • #13
                          ikzelf heb die 100-400 en kan er geen slecht woord over zeggen, heel snelle autofocus, scherp tot enorm scherp, heeft een metal body, is al bij al nog zo zwaar niet (1200 gr), IS werkt schitterend of dit nu in mode 1 of 2 is enz....

                          voor een korte brandpuntafstan heb ik de 17-40mm van canon, als ik gewoon eens op stap ga neem ik juist die twee lenzen mee en ik heb nog nooit het gat gemist ertussen, wil je wat landschapjes trekken en dergelijke ben je met de 17-40 goed af, heb je tele nodig dan monteer je even de 100-400 en voila, wat moet een mens nog meer hebben
                          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by fredericrom
                            ikzelf heb die 100-400 en kan er geen slecht woord over zeggen, heel snelle autofocus, scherp tot enorm scherp, heeft een metal body, is al bij al nog zo zwaar niet (1200 gr), IS werkt schitterend of dit nu in mode 1 of 2 is enz....
                            Volledig akkoord,ik heb er nog maar een dikke maand ondervinding mee maar ben er toch tevreden over.
                            Ik was ook bang voor het gewicht,maar dit valt wel heel goed mee hoor.
                            Je moet je wel eerst zelf afvragen,ga ik die lens veel gebruiken?
                            En ja die prijsverschillen,in Belgium is alles veel duurder hé. ( BTW en als het van Amerika komt,de dollar die laag staat.)
                            Prijsverschillen tussen lenzen zelf ,als je bv een wagen koopt en je neemt een bepaald model.
                            Het basis model en het topmodel verschillen ook altijd veel in prijs voor dat beetje meer lux.( teveel )

                            mvg FrançoisVM
                            Canon 7D

                            Comment

                            Working...
                            X