Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meerwaarde Tamron 17-50mm f2.8 tov kitlens.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Meerwaarde Tamron 17-50mm f2.8 tov kitlens.

    Zoals (bijna) iedereen heb ik bij de aanschaf van m'n Canon 550d voor de standaard kitlens 18-55mm IS gekozen.
    Tamron biedt een gelijkaardige lens aan, 17-50mm met een iets groter diafragma, weliswaar over het volledige zoombereik.
    De kitlens kost een 80euro, terwijl de Tamron er 330 moet kosten.
    Waar zit hem nu het verschil, enkel het diafragma ? Of is die lens echt 4x beter (hij is 4x duurder) ?
    Ik moet eerlijk zeggen, dat die standaardlens me soms wat tegenvalt qua scherpte en ook bij weinig licht stuit je op zijn beperkingen.

  • #2
    Re: Meerwaarde Tamron 17-50mm f2.8 tov kitlens.

    Je zegt het zelf al...scherper en staat beter zijn mannetje bij lowlight...is hij het waard? Zekers..! Helemaal als je weet dat zijn "broertjes" bij andere merken vaak het dubbele of meer kosten.

    Is hij het voor jou waard? Dat kan alleen jij bepalen


    Het is in ieder geval wel iets anders als een "gelijkwaardig" objectief met een "iets" groter diafragma.
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: Meerwaarde Tamron 17-50mm f2.8 tov kitlens.

      En je hebt minder vervorming en kan er een polarisatiefilter op gebruiken omdat de voorkant niet roteert. (waren voor mij doorslaggevende elementen)
      De bouwkwaliteit is ook stukken beter.
      Of hij de meerprijs waard is hangt volledig af van waarvoor je hem wilt gebruiken. De kitlens is zeker niet slecht als je niet te veeleisend bent. Voor low light denk ik dat je beter af bent met een prime dan met de tamron.

      Al 2 nadelen ondervonden: De zoomring draait in de "verkeerde" richting en de autofocus klinkt als een tandartsboor.

      Comment


      • #4
        Re: Meerwaarde Tamron 17-50mm f2.8 tov kitlens.

        Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
        Al 2 nadelen ondervonden: De zoomring draait in de "verkeerde" richting en de autofocus klinkt als een tandartsboor.
        Haha, inderdaad, als ik van mijn tele van Canon naar deze wissel, ben ik altijd even verward

        OT: Zeker ook tweedehands eens kijken, velen die overschakelen naar de Canon 17-55, of naar fullframe. Ik heb de mijne kunnen kopen voor €150! (zonder IS weliswaar)
        Jannes Bollen
        Website / Facebookpagina

        Comment


        • #5
          Re: Meerwaarde Tamron 17-50mm f2.8 tov kitlens.

          Ik heb deze lens en heb er nog geen seconde spijt van gehad! De voordelen zijn hier reeds opgelijst

          Gewoon doen! je zult er absoluut geen spijt van hebben
          Canon EOS 600D - Tamron AF 17-50 / 2,8 XR Di II VC LD - Tamron AF 70-300 Di VC - Follow me @ Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Meerwaarde Tamron 17-50mm f2.8 tov kitlens.

            Ik zag een filmpje over te Tamron op youtube, waar ze het hadden over geluid van de scherpselmotor.
            Maakt deze lens echt zoveel lawaai ?

            Comment


            • #7
              Re: Meerwaarde Tamron 17-50mm f2.8 tov kitlens.

              ik heb er nog niet echt op gelet

              het lijkt mij mee te vallen

              elke lens maakt lawaai dus
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: Meerwaarde Tamron 17-50mm f2.8 tov kitlens.

                Oorspronkelijk geplaatst door vince! Bekijk bericht
                Ik zag een filmpje over te Tamron op youtube, waar ze het hadden over geluid van de scherpselmotor.
                Maakt deze lens echt zoveel lawaai ?
                Het maakt een irritant geluid, maar dat is niet erg. In situaties waar je stil moet zijn zal het geluid van je sluiter meer storen dan de AF.
                Misschien ben ik verwend om dat mijn andere 2 lenzen bijna geruisloos scherpstellen.

                Comment


                • #9
                  Re: Meerwaarde Tamron 17-50mm f2.8 tov kitlens.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
                  In situaties waar je stil moet zijn zal het geluid van je sluiter meer storen dan de AF.
                  Ik heb liever dat het vogeltje wegvliegt van het geluid van mijn sluiter(eigenlijk de spiegel) dan van de AF.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Meerwaarde Tamron 17-50mm f2.8 tov kitlens.

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Ik heb liever dat het vogeltje wegvliegt van het geluid van mijn sluiter(eigenlijk de spiegel) dan van de AF.
                    Ik snap je punt, maar ik denk niet dat TS veel vogelfotografie gaat doen op 50mm. Voor huisdieren ofzo kan het AF geluid wel eens problemen geven. Op schoolvoorstellingen en in kerken zal de sluiter het probleem zijn.
                    Ga die lens gewoon eens testen in de winkel, dan kan je voor jezelf bepalen of je je eraan stoort of niet. Ik vind het zelf geen gigantisch nadeel.
                    Last edited by Jefzor; 22 juni 2012, 12:07.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Meerwaarde Tamron 17-50mm f2.8 tov kitlens.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
                      Ik snap je punt, maar ik denk niet dat TS veel vogelfotografie gaat doen op 50mm.
                      Maar het geldt ook voor mensen, die ineens in de lens kijken ed, om die reden heb ik ook de AF-spot uitgeschakeld.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Meerwaarde Tamron 17-50mm f2.8 tov kitlens.

                        Oorspronkelijk geplaatst door vince! Bekijk bericht
                        Zoals (bijna) iedereen heb ik bij de aanschaf van m'n Canon 550d voor de standaard kitlens 18-55mm IS gekozen.
                        Tamron biedt een gelijkaardige lens aan, 17-50mm met een iets groter diafragma, weliswaar over het volledige zoombereik.
                        De kitlens kost een 80euro, terwijl de Tamron er 330 moet kosten.
                        Waar zit hem nu het verschil, enkel het diafragma ? Of is die lens echt 4x beter (hij is 4x duurder) ?
                        Ik moet eerlijk zeggen, dat die standaardlens me soms wat tegenvalt qua scherpte en ook bij weinig licht stuit je op zijn beperkingen.
                        Of ze dat waard is moet iedereen voor zich uitmaken.. er zijn hier zo al genoeg vragen geweest.

                        Duurdere lenzen zijn over het algemeen beter. Maar 'beter' is subjectief en niet altijd even meetbaar. Beter/kwaliteit is zeker niet rechtlijnig gelijk aan de prijs, het zit hem vaak in kleine details die een pak extra kosten - voor een kleine verbetering betaal je een pak meer tov een goedkoper model.
                        Een Canon 17-55 2.8 kost bv meer dan 900 euro, ik denk niet dat je het gevoel zal hebben dat die 11 keer 'betere' fotos maakt dan je kitlens of 3x 'betere' fotos dan de Tamron.
                        Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                        Comment


                        • #13
                          Re: Meerwaarde Tamron 17-50mm f2.8 tov kitlens.

                          Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
                          Een Canon 17-55 2.8 kost bv meer dan 900 euro, ik denk niet dat je het gevoel zal hebben dat die 11 keer 'betere' fotos maakt dan je kitlens of 3x 'betere' fotos dan de Tamron.
                          Ik ken er genoeg die met een kitlens een 11x betere foto maken.....
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Meerwaarde Tamron 17-50mm f2.8 tov kitlens.

                            Aan de TS, als je wil ik heb deze lens in combo met een 600D. Je bent altijd even welkom om de lens even te testen, ik ben van Merksem ..

                            Mvg
                            Canon EOS 600D , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM , Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD ASP , flits Sigma EF-610 DG ST Canon

                            Comment


                            • #15
                              Re: Meerwaarde Tamron 17-50mm f2.8 tov kitlens.

                              Oorspronkelijk geplaatst door vince! Bekijk bericht
                              Ik moet eerlijk zeggen, dat die standaardlens me soms wat tegenvalt qua scherpte



                              Its resolution characteristic is similar to the (much higher priced) EF-S 17-55mm f/2.8 USM IS at comparable aperture settings, quite a bit better than the EF-S 17-85mm f/4-5.6 USM IS and naturally vastly improved over its non-IS predecessor!



                              Je zal moeten gaan voor de non-vc versie om in de geburen te komen van je plastic fantastic kitlensje :

                              Comment

                              Working...
                              X