Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vernieuwen van Nikon D50: D5100 of D7000?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vernieuwen van Nikon D50: D5100 of D7000?

    Klein vraagje:

    Onze D50 heeft deze week de geest gegeven en ipv geld uit te geven om dit toestel te herstellen vermoed ik sowieso al dat het beter is om te investeren in een nieuwe body.

    In onze zoektocht komen we op volgende 2 modellen uit: Nikon D5100 of Nikon D7000.

    Mijn vrouw is nogal gebeten door de fotografie microbe en volgt dan ook avondles om dit nog beter onder de knie te krijgen. Daarom denk ik dat de D7000 misschien een betere keuze zou zijn. Langs de andere kant zie ik (als leek) weinig verschil tussen de D5100 en de D7000 die het prijsverschil van 350€-400€ rechtvaardigt.

    Welke is volgens jullie de beste keuze?

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Vernieuwen van Nikon D50: D5100 of D7000?

    Ik zou voor de D7000 gaan.

    Ik denk dat jou lenzen van op je D50 geen ingebouwde scherpstelmotor hebben (AF-D lenzen?).
    Dus als je auto focus wilt moet deze motor in de body zitten.
    De D7000 heeft zo een motor in de Body, de D5100 niet.

    Een D7000 heeft ook wat meer knopjes op de body die het werken wel een heel stuk makkelijker maakt.
    Een D5100 heeft dan weer een kantelbaar scherm.

    Veel succes met je keuze!
    Grt, Amaat
    The fun begins where the road ends
    BD Lidnummer : BD2057BE

    Comment


    • #3
      Re: Vernieuwen van Nikon D50: D5100 of D7000?

      Als ik mij niet vergis (ik zeg het nogmaals, op gebied van fotografie ben ik de leek in huis ), heeft mijn vrouw nu deze lens: Nikkor AF-S 18-200mm F3.5-5.6 G ED VR DX II

      Als ik het good begrijp maakt dit dan geen verschil uit voor de keuze van de body.

      Comment


      • #4
        Re: Vernieuwen van Nikon D50: D5100 of D7000?

        Voor het objectief niet nee, die zal op beiden volledig automatisch werken.


        Om het verschil te merken kan je je vrouw ze het beste eens allebei laten voelen en kijken wat haar beter bevalt...met beiden kan je in ieder geval mooie foto's maken
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #5
          Re: Vernieuwen van Nikon D50: D5100 of D7000?

          Idd Een AF-S lens heeft een ingebouwde scherpstelmotor en zal dus ook op een D5100 autofocus hebben.

          Heb je beide toestellen al eens in de hand genomen? Vaak is dan de beslissing gevallen.

          Je kan ook eventueel een D90 in de vergelijking opnemen. Nieuw dacht ik iets van een 650€. (dan blijft er mischien wat geld over voor bv een 50mm F1.8 )
          Is wel een wat ouder toestel maar daarom niet slecht. Ik gebruik dit als 2de toestel naast een D7000.
          Grt, Amaat
          The fun begins where the road ends
          BD Lidnummer : BD2057BE

          Comment


          • #6
            Re: Vernieuwen van Nikon D50: D5100 of D7000?

            Ik heb zelf de overstap gemaakt van D50 naar D7000.
            D5100 zou ik niet nemen je gaat op veel vlakken tekort komen.
            Like it Facebook
            Flikr
            Website Original Frame

            Comment


            • #7
              Re: Vernieuwen van Nikon D50: D5100 of D7000?

              Alvast bedankt voor de reacties.

              Gisteren met de madame naar mediamarkt geweest om beide toestellen eens in de hand te houden. Ik zie in haar ogen dat haar voorkeur uitgaat naar de D7000 maar als ze haar verstand volgt zou ze eerder kiezen voor de D5100 (financieel gezien dan).

              Waarschijnlijk zal het toch de D7000 worden (daar zal ik wel voor zorgen )

              Comment


              • #8
                Re: Vernieuwen van Nikon D50: D5100 of D7000?

                Oorspronkelijk geplaatst door Lionel Bekijk bericht
                Ik heb zelf de overstap gemaakt van D50 naar D7000.
                D5100 zou ik niet nemen je gaat op veel vlakken tekort komen.
                dan vraag ik op welke vlakken??
                Dit is zo een opmerking van duurder is altijd beter??
                Mijn D800 is nog duurder is hij daarom zoveel beter als bv de 5100 ,zonder onderbouwing zijn dit soort antwoorden volkomen nutteloos

                Ik zou persoonlijk voor de 7000 gaan enkel en alleen voor de ingebouwde motor .
                Of eventueel de d90 wat een dijk van een camera is (zelf gehad )

                Comment


                • #9
                  Re: Vernieuwen van Nikon D50: D5100 of D7000?

                  Ga voor de D7000 !!!
                  Voor iemand die interesse heeft in fotografie heeft deze camera heel wat meerwaarde te bieden dan een D5100 (AF-motor, schermpje bovenaan, instelmogelijkheden op de body, CLS).
                  Zelfs als je nu nog niet alle mogelijkheden begrijpt of gebruikt, kan dat later wel belangrijk zijn.

                  Er loopt momenteel een cashback-aktie voor de D7000.
                  Nikon Df

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vernieuwen van Nikon D50: D5100 of D7000?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Amaat Bekijk bericht

                    Je kan ook eventueel een D90 in de vergelijking opnemen. Nieuw dacht ik iets van een 650€. (dan blijft er mischien wat geld over voor bv een 50mm F1.8 )
                    Is wel een wat ouder toestel maar daarom niet slecht. Ik gebruik dit als 2de toestel naast een D7000.

                    +1
                    Is trouwens de voorloper van de D7000.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vernieuwen van Nikon D50: D5100 of D7000?

                      Na veel rondkijken en reviews lezen op internet is de beslissing genomen. Het is een D7000 geworden. Een ferm prijskaartje (vind ik persoonlijk toch) maar we gaan er van uit dat het een goede investering zal zijn voor de cursus fotografie van mijn vrouw.

                      Bedankt voor de info en de tips.

                      mvg,
                      Kenneth

                      Comment

                      Working...
                      X