Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pluche beer fotograferen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pluche beer fotograferen?

    Hallo!

    Ik zou graag een pluche beer fotograferen om te gebruiken op een geboortekaartje. De bedoeling zou zijn om de beer daarna uit te knippen mbv photoshop en daarna op een egale achtergrond te zetten. Als voorkant van het kaartje.

    Hebben jullie tips hoe dit het beste gaat lukken? Vooral dan qua belichting. Buiten op zonnige dag? Binnen bij kunstlicht? Flits? Geen flits? Een externe filts heb ik helaas niet.

    Voor de instellingen dacht ik met mijn 18-200, rond de 85mm op statief, lage ISO en rond de F7 voor optimale scherpte?

    Mijn materiaal: Nikon D7000, Nikon 18-200VR, Nikon 35mm 1.8, Nikon SB-400 flits, statief.

    Alle tips zijn welkom!

    Thanks!

  • #2
    Re: Pluche beer fotograferen?

    Oorspronkelijk geplaatst door SchryCh Bekijk bericht
    Een externe filts heb ik helaas niet.

    Oorspronkelijk geplaatst door SchryCh Bekijk bericht
    Mijn materiaal: Nikon D7000, Nikon 18-200VR, Nikon 35mm 1.8, Nikon SB-400 flits, statief.
    Eh? Die zijn nogal tegenstrijdig, niet??
    Probeer je eigen fotostudio na te bouwen, en plaats de beer sowieso tegen een egale achtergrond (wit papier kost de wereld niet), dat maakt het photoshoppen al een een stuk eenvoudiger.
    Wat instellingen betreft: neem een aantal foto's met verschillende instellingen en kies er daar de beste uit
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: Pluche beer fotograferen?

      ipv u beer te fotograferen met een niet egale achtergrond deze meteen fotograferen met de egale achtergrond die je wil? gaat wel wat werk in PS sparen denk ik

      Comment


      • #4
        Re: Pluche beer fotograferen?

        En geef dat beest op tijd wat te eten.
        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

        Comment


        • #5
          Re: Pluche beer fotograferen?

          Achtergrond kiezen in de kleur van het kaartje, dat gaat je een heleboel selectiewerk besparen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Pluche beer fotograferen?

            Als je die beer per se wenst te detoureren in PS:
            Prik 'm met zijn poep op een fijne staander/statief *ouch* zodat 'm achteraf digitaal enkel van de staander moet worden geknipt. In de achtergrond een wit bord/laken die als infini kan dienen. Je plaatst op een of andere manier die sb-400 achter de beer om er de achtergrond mee op te lichten zodat je een mooi randcontrast op diene beer krijgt. De beer zelf belicht je met de pop-up flash van de camera. Weliswaar zal de sb-400 op de achtergrond en kel afgaan als die wordt aangestuurd door een optische trigger (die reageert op het flitslicht van de pop-up): kost vermoedelijk €5,- alhoewel 'k 't niet goed weet... Verder is 't een kwestie om de belichting dan correct in evenwicht (beer tov achtergrond) te krijgen mits ietwat uitproberen van camera instellingen en klaar is kees.

            Maar 't is inderdaad makkelijker om dat beest direkt op een verwerkbare achtergrond te schieten...

            Veel succes,
            F.

            Comment


            • #7
              Re: Pluche beer fotograferen?

              Hallo allemaal,

              Ik was deze post even totaal vergeten. :-) Bedankt allemaal voor de reacties! Morgen ga ik aan de slag normaal gezien.

              En met externe filts bedoelde ik een flits die ik los van mijn fototoestel kan bedienen. :-) Een optische trigger zou dan idd een goeie oplossing zijn...

              Comment


              • #8
                Re: Pluche beer fotograferen?

                Wanneer mogen we de babyfoto's verwachten?
                Webstek in opbouw

                Comment

                Working...
                X