Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma AF 28/1.8, Nikkor AF 35/2,0 of AF 50/1.8 ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma AF 28/1.8, Nikkor AF 35/2,0 of AF 50/1.8 ???

    Welke van deze lenzen zouden jullie aanraden voor gebruik op de D70?

    De Sigma heeft 28mm en F1.8 is dus snel en breed, maar of deze ook goed werkt???
    De Nikkor 35/2.0 lijkt mij een goede keuze te zijn... +-50mm op mijn D70 en toch lichtsterk...
    De Nikkot 50/1.8 een bewezen performer, zeer goede scherpte, maar natuurlijk ook 75mm op mijn D70

    Het meeste leun ik naar de Nikkor 35/2.0, maar de Sigma 28/1.8 lonkt ook... (De 50mm vind ik te weinig breedhoek door de 1.5 crop)

    Iemand ervaringen met deze lenzen, en enige voorkeuren?


    Och ja, iemand een idee wat goede tweedehandsprijzen voor deze lenzen zouden zijn?
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

  • #2
    Hangt er van af wat je er mee wil doen natuurlijk.
    De 28 mm is beter voor landschappen en binnenhuisfotografie maar dan weer niet zo geschikt voor portretten. Is ook niet echt "breed", eigenlijk een kleine breedhoek....
    De 50 die een 75 wordt begint te gaan voor een portretlens.......
    De 35 is vis noch vlees zit er tussen in, maar benadert het dichts het oog.
    Het hangt er vanaf wat je andere lenzen zijn.......

    Comment


    • #3
      die sigma zou ik niet nemen want die schijnt echt slecht te zijn.

      ik weet nu wel niet wat je van plan bent met die lens, maar geen enkele van die lenzen is eigenlijk geschikt o; te gebruiken als breedhoek, daarvoor moet je eigenlijk onder de 20mm gaan.

      ikzelf heb een vaste 50mm 1.8 (welliswaar canon) enheb nog geen min spijt gehad , die dingetjes kosten niet teveel, zijn vlijmscherp en nog eens lichtsterk bovenop, 't is idd 75mm maar dit is aan de andere kant wel leuk (zo niet ideaal) voor portretten en dergelijke.
      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

      Comment

      Working...
      X