Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Misleidende reclame

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Misleidende reclame

    Ze durven tegenwoordig. In de krant vorige week een reclame folder.

    Een toestel van onbekende makelij voor 199 euro en in grote letters erbij 6 Megapixels (in kleine letters interpolated) op een CCD van 2.7". Dit laatste zal wel een 'marketing drukfout' zijn want een CCD van 2.7" diameter (= 2,7 x 2,54 = 6,8 cm !!!) is dus groter dan een full frame.

    Volgens mij is dit een 3 MP toestel op een CCD van 1/2.7". Deze CCD gaat zo maar even 16x in een sensor van een 10D. Zou je tussen de ruis nog een foto zien?

    Het probleem is dat de mensen dat allemaal ook nog geloven!!!

    Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

  • #2
    Originally posted by Cnature000
    Ze durven tegenwoordig. In de krant vorige week een reclame folder.

    Een toestel van onbekende makelij voor 199 euro en in grote letters erbij 6 Megapixels (in kleine letters interpolated) op een CCD van 2.7". Dit laatste zal wel een 'marketing drukfout' zijn want een CCD van 2.7" diameter (= 2,7 x 2,54 = 6,8 cm !!!) is dus groter dan een full frame.

    Volgens mij is dit een 3 MP toestel op een CCD van 1/2.7". Deze CCD gaat zo maar even 16x in een sensor van een 10D. Zou je tussen de ruis nog een foto zien?

    Het probleem is dat de mensen dat allemaal ook nog geloven!!!
    Nog maar te zwijgen van een 10 MAAL (digitale) ZOOM
    D600 | Nikkor 50mm | Nikkor 18-200mm | Sigma 10-20mm

    Comment


    • #3
      en moest je dan eens weten hoeveel zo'n dingetje verkocht wordt...
      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

      Comment


      • #4
        Je voelt dat toch dadelijk als hobby-ist dat het een superslecht toestel moet zijn... Als ze het moeten hebben van verkoopsleugentjes en onwetende-consumenten-bedriegerij, dan kan het alleen maar brol zijn

        Drie MP op een 1/2.7", dat moeten kleine celletjes zijn... Zouden ze geen interpolatie van factor 4 toepassen of zo? en dus 1.5 MP op die ccd planten? Of heb ik een slecht karakter en overdreven achterdocht?

        Comment


        • #5
          Maar gelukkig hebben we dit forum om ons voor een miskoop te behoeden!
          "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

          Comment


          • #6
            Originally posted by Cnature000
            Volgens mij is dit een 3 MP toestel op een CCD van 1/2.7". Deze CCD gaat zo maar even 16x in een sensor van een 10D. Zou je tussen de ruis nog een foto zien?
            Moet er wel even bijzeggen dat een camera als de Canon powershot A70 met 3,2MP ook een sensor heeft van 1/2.7". Het is toch wel bekent dat deze camera toch goede resultaten levert... Het hangt er een beetje vanaf wat je van je camera verwacht natuurlijk.

            Wil nog steeds niet zeggen dat dit dus duidelijk brol is en dat in dergelijke advertenties de consument aardig belazerd wordt...

            Comment

            Working...
            X