Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3100 instelschijf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D3100 instelschijf

    Beste mensen,

    Dit is mijn eerste post op dit forum.

    Vandaag heb ik me een Nikon D3100 aangeschaft. Normaalgezien kan je op standen P, S, A en M de instelschijf (wieltje) gebruiken om de verschillende instellingen zoals sluitertijd, diafragma, ... in te stellen. Bij mij verandert er dan niets. Het wieltje draait wel, maar de waardes veranderen niet. (Je ziet dat de waarden wel proberen te veranderen, maar verspringen meteen weer terug). Het lijkt me precies een software foutje.

    Als ik bijvoorbeeld een genomen foto terug bekijk, en ik draai aan het wieltje, zie je het lcd-scherm even verspringen naar de vorige foto, maar dan meteen weer terug naar de huidige foto springen.

    Doe ik iets verkeerd? Ik denk het niet. Heb al heel wat instructievideo's van deze camera bekeken, en ik volg gewoon de instructies.

    Wat denken jullie? Zal ik hem meteen weer terug moeten brengen naar de winkel? Of doe ik toch iets fout?

    Alvast bedankt. :-)

  • #2
    Re: Nikon D3100 instelschijf

    Hebt u al gewerkt met een dslr? in M zou u normaal alles kunnen aanpassen zonder dat het verspringt ( dmv het inhouden van isoknop en dan wieltje te draaien)... Indien dit niet werkt zou je hem idd beter terugbrengen ( zeg wel dat je onmiddelijk een nieuwe wil).

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D3100 instelschijf

      Als allereerste kan ik U aanraden om het boekje te lezen en het ook bij in de fototas te stoppen. Bij canon zie je degelijk veranderingen op het schermpje en komt de programmastand er ook op tevoorschijn. Bij twijfel beter naar de winkel gaan, liefst binnen de eerste 14 dagen van aankoop, dan vervangen ze normaal het toestel.
      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D3100 instelschijf

        Ik kan jullie laten weten dat dit inderdaad een defect aan het toestel was. Nikon heeft dit bevestigd.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D3100 instelschijf

          oke! hoe is het verder gegaan?
          portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
          Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D3100 instelschijf

            Oorspronkelijk geplaatst door yanco Bekijk bericht
            Ik kan jullie laten weten dat dit inderdaad een defect aan het toestel was. Nikon heeft dit bevestigd.
            Amai, eerste keer dat ik werkelijk een defect zie bij die D3100, hebben ze je al een nieuw exemplaar opgestuurd?

            Comment

            Working...
            X