Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe het nu toch een 24mm f1.4 geworden is.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe het nu toch een 24mm f1.4 geworden is.

    Bij mijn herstart met Nikon (na het Sony nex-7 verhaal) had ik beslist om het wat lichter te houden en voor de D700 te gaan, maar dan zonder zoomobjectieven, ik heb er meteen een 50mm AF-S f1.4 en de nieuwe 85mm AF-S f1.8 bijgekocht.
    Maar ik zal wel met wat twijfels welke groothoek te kopen, eerst dacht ik te wachten op de 28mm AF-S f1.8, maar deze leek mij net niet breed genoeg, de 20mm leek mij dan wat te breed en een wat te oude constructie, dan dacht ik om toch terug om voor een 16-35 AF-S VR te gaan, maar dan zat ik terug met een zoom, en met de bijhorende vertekening, dan maar op zoek naar een 24mm AF-D f2.8, maar deze was nergens te koop of beschikbaar, tot mijn vrouw deze middag vroeg of ik eigenlijk wel wist wat ik wilde.
    "Natuurlijk, wat mij momenteel het beste lijkt is de 24mm AF-S f1.4" maar wat duur" was mijn antwoord. Zij terug, "ja, ik ken je, als je deze nu niet koopt, dan blijf je toch terug aan iedere fotowinkel staan kwijlen als je er zo eentje ziet staan, waar hebben ze dat ding ? Als je denkt dat te kunnen gebruiken, ga er dan om, want morgen vertrekken we op reis"
    Dat moest ze natuurlijk geen twee keer zeggen, zo heb ik sinds deze middag dus de 24mm AF-S 24mm f1.4 met Nano coating, weegt wel 660 gram, maar voorlopig blijft een D700 met mijn drie Prime objectieven prima draagbaar.

  • #2
    Re: Hoe het nu toch een 24mm f1.4 geworden is.

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Bij mijn herstart met Nikon (na het Sony nex-7 verhaal) had ik beslist om het wat lichter te houden en voor de D700 te gaan, maar dan zonder zoomobjectieven, ik heb er meteen een 50mm AF-S f1.4 en de nieuwe 85mm AF-S f1.8 bijgekocht.
    Maar ik zal wel met wat twijfels welke groothoek te kopen, eerst dacht ik te wachten op de 28mm AF-S f1.8, maar deze leek mij net niet breed genoeg, de 20mm leek mij dan wat te breed en een wat te oude constructie, dan dacht ik om toch terug om voor een 16-35 AF-S VR te gaan, maar dan zat ik terug met een zoom, en met de bijhorende vertekening, dan maar op zoek naar een 24mm AF-D f2.8, maar deze was nergens te koop of beschikbaar, tot mijn vrouw deze middag vroeg of ik eigenlijk wel wist wat ik wilde.
    "Natuurlijk, wat mij momenteel het beste lijkt is de 24mm AF-S f1.4" maar wat duur" was mijn antwoord. Zij terug, "ja, ik ken je, als je deze nu niet koopt, dan blijf je toch terug aan iedere fotowinkel staan kwijlen als je er zo eentje ziet staan, waar hebben ze dat ding ? Als je denkt dat te kunnen gebruiken, ga er dan om, want morgen vertrekken we op reis"
    Dat moest ze natuurlijk geen twee keer zeggen, zo heb ik sinds deze middag dus de 24mm AF-S 24mm f1.4 met Nano coating, weegt wel 660 gram, maar voorlopig blijft een D700 met mijn drie Prime objectieven prima draagbaar.
    Van harte gelukgewenst met dit geweldig objectief

    Comment


    • #3
      Re: Hoe het nu toch een 24mm f1.4 geworden is.

      heerlijk zo'n vrouw
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: Hoe het nu toch een 24mm f1.4 geworden is.

        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Van harte gelukgewenst met dit geweldig objectief
        Bedankt Frank, ik hoop dat deze aan mijn verwachtingen voldoet, maar het ziet er op het eerste zicht behoorlijk uit, en komt van bij onze vaste leverancier

        Zoals ik hier vroeger reeds geschreven heb, fotografeer ik graag in functie van een bepaald brandpunt, de voetenzoom is dan ook wat actiever , maar ik ondervind van mijzelf dat ik bij gebruik van primes anders tegen iets ga aankijken, waar ik bij gebruik van een zoom, gemakkelijkshalve meer de snapshotkant opging, met een prime ga je de dingen toch anders bekijken qua standpunt, ik zal nu niet zeggen dat een zoom geen andere voordelen heeft, maar het is toch anders fotograferen, jij weet dan ook als geen ander wat ik bedoel, dat gevoel zal jij ook wel hebben met je 200mm f2.0 denk ik.

        Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
        heerlijk zo'n vrouw
        Zeker dat, ik heb er reeds aan gedacht er nog zo eentje bij te zoeken.
        Last edited by Guest42; 16 juni 2012, 20:10.

        Comment


        • #5
          Re: Hoe het nu toch een 24mm f1.4 geworden is.

          Zal zonder twijfel een droom van een objectief zijn.
          Een créme van een bokeh en een vrouw Heb de 35 1.4 en twijfel ook om nog de 24 1.4mm erbij te nemen ipv de 20 mm
          Groeten van nieverre!
          Website http://www.kristofpattyn.be

          a lotta canonstuff

          Comment


          • #6
            Re: Hoe het nu toch een 24mm f1.4 geworden is.

            Nooit in mijn handen gehad maar vast en zeker een topobjectief met het fiat van een topvrouw .
            Ik zie dat deze lensn nu inderdaad terug als "in bestelling" staat bij je huisleverancier, veel plezier met je topobjectief Geert

            Comment


            • #7
              Re: Hoe het nu toch een 24mm f1.4 geworden is.

              Nice nice, het beste uit de twee werelden
              Veel plezier met de twee zou ik zeggen. dat moet zeker lukken.
              Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

              Comment


              • #8
                Re: Hoe het nu toch een 24mm f1.4 geworden is.

                Da's een mooie aankoop, veel plezier ermee . Nu uit nieuwsgierigheid, in welke fototas draag je dit nu allemaal ?
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe het nu toch een 24mm f1.4 geworden is.

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Bedankt Frank, ik hoop dat deze aan mijn verwachtingen voldoet, maar het ziet er op het eerste zicht behoorlijk uit, en komt van bij onze vaste leverancier

                  Zoals ik hier vroeger reeds geschreven heb, fotografeer ik graag in functie van een bepaald brandpunt, de voetenzoom is dan ook wat actiever , maar ik ondervind van mijzelf dat ik bij gebruik van primes anders tegen iets ga aankijken, waar ik bij gebruik van een zoom, gemakkelijkshalve meer de snapshotkant opging, met een prime ga je de dingen toch anders bekijken qua standpunt, ik zal nu niet zeggen dat een zoom geen andere voordelen heeft, maar het is toch anders fotograferen, jij weet dan ook als geen ander wat ik bedoel, dat gevoel zal jij ook wel hebben met je 200mm f2.0 denk ik.
                  De 200/2VR krijgt hier toch flinke concurrentie van de 70-200VR2 voor personenfotografie, zeker dan wanneer het snel moet gaan. Wanneer ik meer mijn tijd kan nemen, gaat natuurlijk de 200/2VR mee.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe het nu toch een 24mm f1.4 geworden is.

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Bij mijn herstart met Nikon (na het Sony nex-7 verhaal) had ik beslist om het wat lichter te houden en voor de D700 te gaan, maar dan zonder zoomobjectieven, ik heb er meteen een 50mm AF-S f1.4 en de nieuwe 85mm AF-S f1.8 bijgekocht.
                    Maar ik zal wel met wat twijfels welke groothoek te kopen, eerst dacht ik te wachten op de 28mm AF-S f1.8, maar deze leek mij net niet breed genoeg, de 20mm leek mij dan wat te breed en een wat te oude constructie, dan dacht ik om toch terug om voor een 16-35 AF-S VR te gaan, maar dan zat ik terug met een zoom, en met de bijhorende vertekening, dan maar op zoek naar een 24mm AF-D f2.8, maar deze was nergens te koop of beschikbaar, tot mijn vrouw deze middag vroeg of ik eigenlijk wel wist wat ik wilde.
                    "Natuurlijk, wat mij momenteel het beste lijkt is de 24mm AF-S f1.4" maar wat duur" was mijn antwoord. Zij terug, "ja, ik ken je, als je deze nu niet koopt, dan blijf je toch terug aan iedere fotowinkel staan kwijlen als je er zo eentje ziet staan, waar hebben ze dat ding ? Als je denkt dat te kunnen gebruiken, ga er dan om, want morgen vertrekken we op reis"
                    Dat moest ze natuurlijk geen twee keer zeggen, zo heb ik sinds deze middag dus de 24mm AF-S 24mm f1.4 met Nano coating, weegt wel 660 gram, maar voorlopig blijft een D700 met mijn drie Prime objectieven prima draagbaar.
                    Terug naar de tijd van de analoge toestellen Geert. Toendertijd hadden wij ook altijd 3 objectieven bij... De gekende "geschiedenis" herhaald zich blijkbaar weer. Veel succes met de nieuwe aankopen. Ik moet ook eens wat meer mijn 28mm 1.4 gaan gebruiken, weliswaar nog op DX formaat, en dus als standaardobjectief. Ben zinnens die dit jaar mee te nemen op verlof waar ik voor de vijfde keer op rij ga. Dus alles zo wat gezien en dit opent perspectieven voor wat experimenteerwerk.
                    Ben trouwens ook benieuwd hoe mijn oude knar het zou doen op een D800.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe het nu toch een 24mm f1.4 geworden is.

                      Na twee weekjes intens gebruik in zuid Frankrijk, lijkt de vignetering (waarover sprake op sommige testsites) van de 24mm f1.4 toch zeer goed mee te vallen Pol.

                      Natuurlijk kan je niet alles op f1.4 gaan testen, anders kom je er niet qua belichhtingssnelheid , hieronder een voorbeeldje gemaakt op f2.5, scherpgesteld op de bloemen rechter bovenhoek, en absoluut niet aangepast, exif nog in de foto.



                      Uploaded with ImageShack.us

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe het nu toch een 24mm f1.4 geworden is.

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Na twee weekjes intens gebruik in zuid Frankrijk, lijkt de vignetering (waarover sprake op sommige testsites) van de 24mm f1.4 toch zeer goed mee te vallen Pol.

                        Natuurlijk kan je niet alles op f1.4 gaan testen, anders kom je er niet qua belichhtingssnelheid , hieronder een voorbeeldje gemaakt op f2.5, scherpgesteld op de bloemen rechter bovenhoek, en absoluut niet aangepast, exif nog in de foto.




                        Uploaded with ImageShack.us
                        Hier allezins geen vignetering te bespeuren. Ziet er zeer goed uit Geert.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe het nu toch een 24mm f1.4 geworden is.

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Hier allezins geen vignetering te bespeuren. Ziet er zeer goed uit Geert.
                          Iets gebeurd op ImageShack bovenstaande zijn verdwenen.......

                          Daarom een ander voorbeeldje gemaakt op f1.6 en 1/6400 sec. komt rechtstreeks uit een NEF bestand, en geen vigneteringscorrectie
                          of eender wat toegepast, alleen iets opgescherpt omwille van het verkleinen, geen topfoto, maar gewoon om eens te tonen
                          hoe het objectief het doet op grote opening en dat zonder aanpassingen of enige correctie.


                          Uploaded with ImageShack.us
                          Last edited by Guest42; 15 september 2012, 07:42.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe het nu toch een 24mm f1.4 geworden is.

                            Geert, proficiat met zo'n mooi 'speeltje' !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe het nu toch een 24mm f1.4 geworden is.

                              Prachtige lens heb je gekocht, proficiat met je aankoop.

                              Comment

                              Working...
                              X