Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

deel belichte foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • deel belichte foto's

    kan er iemand mij zeggen hoe foto's zoals deze voorbeelden belicht worden?



    1920x1200 Black Guitar Music Desktop HD Custom Wallpaper This is a Guitar Wallpaper of an black electric guitar . The view here is of the ...


    dus enkel een deel van de gitaar dat belicht wordt, de niet belichte delen laten verdwijnen in de achtergrond.

    ik heb al geprobeerd de flits bovenaan, onderaan, links en rechts te plaatsen, maar steeds wordt de gitaar volledig belicht. ook al geprobeerd om enkel een deel van de bijverlichting af te schermen. niets helpt, ofwel is de foto te donker, ofwel is de gitaar volledig belicht..

    alvast bedankt!
    Nikon D90 (vroeger D60), Nikkor 18-105mm 5.6g ,nikkor 35mm 1.8g, nikkor 55-200mm 5.6g, Nikon SB600 en enkele filters
    Portfolio Robin V.S.

  • #2
    Re: deel belichte foto's

    Zoek eens op "flash snoot" indien je met een flits wil werken. Zo'n snoot is zelf te maken dmv zwarte drankrietjes te bundelen in een kartonnen koker en deze voor je flits te maken.....of zelfs met een donker vel papier in een tunnel te rollen en deze met wat tape vastmaken aan je flitskop.
    Een donkere ruimte kan je proberen simuleren door de belichtingscompensatie van je camera een paar stop naar beneden te halen en dan met je flits op het voorwerp plaatselijk alsmaar meer licht te geven door overcompenseren van de flitskracht. Je voorwerp voor en op een donkere niet reflecterende doek/stof (zwarte fleece bv) leggen kan al veel helpen.

    Indien zonder flits kan een klein lampje/spot of zaklamp ook dienen om voorwerpen plaatselijk te verlichten in een ruimte waar er geen ander licht binnen kan.
    Last edited by RUPSELKOPKE; 16 juni 2012, 15:04.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • #3
      Re: deel belichte foto's

      Of misschien helemaal uitgelicht en dan in PS , masker en met penseel ?
      Groeten,
      Johan
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: deel belichte foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
        Of misschien helemaal uitgelicht en dan in PS , masker en met penseel ?
        Groeten,
        Johan
        Ja dat zou ook een oplossing kunnen zijn...iets van deze aard
        Snel een kleine tutorial gemaakt....is niet 100% wat ts zoekt.....maar laat toch zien wat er mogelijk is. Je maakt evengoed best een foto met flits zodat je onderwerp goed uitgelicht is en de omgeving donkerder.
        Last edited by RUPSELKOPKE; 22 juni 2012, 17:18.
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

        Comment


        • #5
          Re: deel belichte foto's

          Dan heb ik me met mijn antwoord er maar gemakkelijk vanaf gemaakt.
          GEWELDIG
          Groeten,
          Johan
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: deel belichte foto's

            allen bedankt voor de snelle reactie, ik ga de rietjes eens proberen, nabewerking in photoshop kan ik ook, maar daar is geen uitdaging aan ik wil dit ook voor zwangerschapsfotografie proberen later en daarom wil ik de foto's onbewerkt kunnen maken (spaart een hoop tijd uit)

            indien het goed lukt, staat binnekort mijn gitaar bij de beginnershoek
            Nikon D90 (vroeger D60), Nikkor 18-105mm 5.6g ,nikkor 35mm 1.8g, nikkor 55-200mm 5.6g, Nikon SB600 en enkele filters
            Portfolio Robin V.S.

            Comment

            Working...
            X