Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Victoria Falls

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Victoria Falls

    Nog eentje van onze reis naar Namibië en Botswana. Deze heb ik genomen bij de Victoria Watervallen, waar de grens rivier tussen Zimbabwe en Zambia, de Zambezi, over een strip van dik 1,7km naar beneden de kloof in stort. De lokale bevolking noemt deze plek "Mosi-oa-Tunya", wat letterlijk vertaalt staat voor "rook die dondert".

    En dat blijkt niet voor niets. Zeker in mei, als de Zambezi relatief hoog staat, hangt er een constante wolk van waterdruppels om de watervallen. Een bezoek aan deze natuurschoonheid levert je dus gegarandeerd een nat pak op en om er te fotograferen is beslist geen eenvoudige klus.

    Vanuit Zimbabwe gezien sta je aan de rand van de kloof, aan de overzijde stort zich het water naar beneden. De vanuit de kloof omhoog geblazen water nevels zijn zo dicht dat je veel moet afwachten tot een kort moment dat de wind deze even wegblaast en je
    wat beter vrij zicht hebt. Omhoog geblazen water heeft natuurlijk nóg een nadeel -het valt immers ook weer naar beneden- waardoor je als fotograaf naast afwachten ook vooral druk bent met afschermen van de lens en camera, terwijl je door de steeds langskomende waterhozen tot op je onderbroek doorweekt raakt.

    Deze foto is gemaakt aan het einde van de middag, als de zon al laag staat. ondanks dat de eigenlijke watervallen links en rechts buiten beeld en achter het stuk rots in de voorgrond liggen -en dus niet te zien zijn- vond ik het licht dat door de nevels valt en nog net de rotsen in de voorgrond verlicht erg de moeite waard. Het lijkt zo de constante mysterie die rond de watervallen lijkt te hangen mooi weer te geven.

    Basis foto is gemaakt met een Canon 5D MarkII op 200iso en een EF 28-70 f2.8 lens op f/9 bij 1/60s slutertijd. Daarnaast is nog een exra belichting gebruikt om de voorgrond die deels in de schaduw licht niet geheel donker weer te geven.







    .
    WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

  • #2
    Re: Victoria Falls

    watervallen zijn inderdaad mooi, maar het is een constant gevecht om je apparatuur droog te houden. I know all about it...

    OT: beetje kleine foto maar wel erg knap hoe je de zonnestralen door de nevel ziet. De natte goed getrotseerd en heel knappe foto met heel veel sfeer!

    had mss wel een andere titel gegeven aan die foto, want er is idd geen waterval te zien...
    facebook

    500px

    Comment


    • #3
      Re: Victoria Falls

      Ondanks géén waterval een absolute topper
      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

      Comment


      • #4
        Re: Victoria Falls

        Deze foto verdient het om groter weergegeven te worden. Doe het kadertje dus gerust maar weg, heeft geen toegevoegd waarde. Ik snap dat je een "fine art" sfeer wilt opwekken, maar de foto op zichtzelf is al fine-art genoeg!
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

        Comment


        • #5
          Re: Victoria Falls

          mooi beeld hoor.
          je kan daar trouwens ook goed vissen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Victoria Falls

            zalige foto ,zou ook overwegen om die wat groter te posten of link naar groot

            Comment


            • #7
              Re: Victoria Falls

              Deze en de vorige doen me een beetje denken aan de fotos van Marsel...
              Knap dus..
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: Victoria Falls

                Super plaatje, ook de beams door de spray

                Pascal, bedoel je niet Loulou, zeker wat deze waterval betreft ?
                Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Deze en de vorige doen me een beetje denken aan de fotos van Marsel...
                Knap dus..
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

                Comment


                • #9
                  Re: Victoria Falls

                  Heel knap deze
                  D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                  500px FaceBook

                  Comment


                  • #10
                    Re: Victoria Falls

                    Prachtig dat schouwspel van de nevel en het licht. Ook de compositie vind ik lekker kijken
                    Groeten!

                    500px / Facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Victoria Falls

                      ja top hoor
                      eos 600 d
                      lens 18-135 canon 10-22canon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Victoria Falls

                        Ja...knap hoor...zeker het licht en de lange schaduwen!
                        Gr Pascale
                        Eerlijkheid duurt het langst!!
                        Mijn website: http://www.degrafon.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Victoria Falls

                          Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                          Ja...knap hoor...zeker het licht en de lange schaduwen!
                          Gr Pascale
                          Yep !
                          Greetz, Kariboe
                          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Victoria Falls

                            schoontje
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                            Comment


                            • #15
                              Re: Victoria Falls

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                              ... Pascal, bedoel je niet Loulou, zeker wat deze waterval betreft ?
                              Nope! 't Was Marsel: klik!

                              Ik vind deze foto nét iets te nevelig.
                              Vriendelijke groet,

                              Jos

                              Comment

                              Working...
                              X