Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw objectief (reis/landschappen)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw objectief (reis/landschappen)

    Ik ben op zoek naar een nieuw objectief voor de Canon 7D (liefst L-glas) om op reis mee te nemen en voor landschappen/natuur te fotograferen.

    Ik heb nu het volgende spul:
    Sigma 10-20mm F4-5.6
    Sigma 17-70mm F2.8-4.5
    Canon 70-200mm F4.0
    Canon 100mm F2.0

    Nu ik de 1e 2 objectieven van Sigma steeds minder meeneem i.v.m. tegenvallende resultaten hoop ik alternatieven te vinden. Tips?
    Fotos: http://www.flickr.com/photos/gerwinfilius/

  • #2
    Re: Nieuw objectief (reis/landschappen)

    17-55 2.8 = L-glas zonder rood randje
    7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw objectief (reis/landschappen)

      voor groothoek geen idee want nog geen ervaring mee.

      ter vervanging van je 17-70 kan je idd de 17-55 2.8 IS overwegen, is die te duur, zijn de sigma & tamron tegenhangers een optie.

      Wil je iets meer allround maar minder breedhoek, dan kan je denken aan een 24-70 / 28-75. De canon is moeilijker te vinden, die naar aanleiding van de MK2 versie die eraan komt (wel heel duur). Bij tamron is trouwens ook een 24-70 met VC (IS) aangekondigd aan een richtprijs van de canon 24-70 2.8 mk1

      wil je effectief meer breedhoek behouden, dan kan je mss de tokina 12-24 F4 overwegen.

      Globaal mss een lijstje om je huidige 2 sigma's te vervangen.
      - tokina 11-16 2.8 + canon/tamron/sigma 17-50/55 2.8 IS/VC/OS en een licht gat maar verwaarloosbaar
      - tokina 12-24 f4 + canon/sigma/tamron 24-70 2.8 (waarbij de nieuwe tamron beeldstabilisatie meekrijgt)

      De tamron 28-75 & 17-50 VC heb ik in mijn bezit
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw objectief (reis/landschappen)

        Voor vervanging van de Sigma 10-20mm f/4-5.6 kan je denken aan de Sigma 8-16mm, scherper en bredere beeldhoek, de Canon 10-22mm of de Tokina 11-16mm.
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw objectief (reis/landschappen)

          De Canon 17-55 is op alle vlakken beter dan de Sigma 17-70, maar verwacht niet dat je daarmee plots veel betere fotos zal maken.
          Je bent dan wel zeker dat het niet aan je lens ligt .

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw objectief (reis/landschappen)

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            De Canon 17-55 is op alle vlakken beter dan de Sigma 17-70, maar verwacht niet dat je daarmee plots veel betere fotos zal maken.
            Je bent dan wel zeker dat het niet aan je lens ligt .
            Haha, ik ben op zich wel tevreden hoor maar technisch betere objectieven kunnen wel een steentje bijdragen. Nu vindt ik alleen de sigma 10-20 niet geheel scherp en met die reden neem ik 'm bijna niet meer mee.
            Fotos: http://www.flickr.com/photos/gerwinfilius/

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw objectief (reis/landschappen)

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              De Canon 17-55 is op alle vlakken beter dan de Sigma 17-70, maar verwacht niet dat je daarmee plots veel betere fotos zal maken.
              Je bent dan wel zeker dat het niet aan je lens ligt .
              Heb de sigma 17-70 gehad en heb nu de canon 17-55 en je hebt idd gelijk. Vooral de meedraaiiende focusring op de sigma en de niet constante aperture irriteerden me.
              Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw objectief (reis/landschappen)

                Oorspronkelijk geplaatst door gerwinf Bekijk bericht
                Ik ben op zoek naar een nieuw objectief voor de Canon 7D (liefst L-glas) om op reis mee te nemen en voor landschappen/natuur te fotograferen. Tips?
                en wat mag het kosten...?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw objectief (reis/landschappen)

                  Oorspronkelijk geplaatst door gerwinf Bekijk bericht
                  Haha, ik ben op zich wel tevreden hoor maar technisch betere objectieven kunnen wel een steentje bijdragen. Nu vindt ik alleen de sigma 10-20 niet geheel scherp en met die reden neem ik 'm bijna niet meer mee.
                  Ik vermoed dat op je site oa de foto "Timmerfabriek" met de 10-20 genomen is, ik zie daar niets aan dat met de Canon 10-22 beter zou worden.
                  Aan je andere fotos ook niet

                  Eerlijk gezegd vond ik met de Sigma 17-70 (zelfs de nieuwe versie) ook mijn draai niet.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw objectief (reis/landschappen)

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Ik vermoed dat op je site oa de foto "Timmerfabriek" met de 10-20 genomen is, ik zie daar niets aan dat met de Canon 10-22 beter zou worden.
                    Aan je andere fotos ook niet

                    Eerlijk gezegd vond ik met de Sigma 17-70 (zelfs de nieuwe versie) ook mijn draai niet.
                    Klopt, welk objectief heb jij i.p.v. de Sigma 17-70 gekocht?
                    Budget is in ieder geval onder de 1000 euro.
                    Fotos: http://www.flickr.com/photos/gerwinfilius/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw objectief (reis/landschappen)

                      Ik ben zeer tevreden over mijn "goedkope" 15-85 op mijn 7D.
                      je hebt een flinke groothoek en ook redelijke zoom, in één lens.
                      Daarnaast gaat dan altijd mijn 100-400 mee in de tas voor "het verre werk" ;-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw objectief (reis/landschappen)

                        Oorspronkelijk geplaatst door gerwinf Bekijk bericht
                        Haha, ik ben op zich wel tevreden hoor maar technisch betere objectieven kunnen wel een steentje bijdragen. Nu vindt ik alleen de sigma 10-20 niet geheel scherp en met die reden neem ik 'm bijna niet meer mee.
                        Deze lens heeft wat verscherping nodig heb ik gemerkt, maar na laat zich goed verscherpen Voor de rest kan je natuurlijk niet hetzelfde detail verwachten van een 100% crop op 10mm als van één op 17mm op dezelfde positie.

                        Als je deze review bekijkt :http://www.juzaphoto.com/article.php?l=en&article=34 vond ik het persoonlijk niet de moeite om meer geld uit te geven voor de Canon 10-22mm, het verschil is vooral in de hoeken. De Sigma 8-16mm zou wel een stukje scherper zijn, maar die kan dan weer geen filters aan.
                        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw objectief (reis/landschappen)

                          TS,
                          Ik zou als ik je was eerst aan de hand van exif getalletjes bekijken welke brandpuntsafstanden jij vaak gebruikt. Daarna kan je dat vertalen in een concrete lens.
                          Hetzelfde geldt ook voor het gebruikte diafragma. Welk diafragma gebruik je vaak en waarom? Ook dat vertaalt zich in een concrete lens die bij jou past.

                          Ik ben benieuwd naar je reactie!
                          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuw objectief (reis/landschappen)

                            Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                            TS,
                            Ik zou als ik je was eerst aan de hand van exif getalletjes bekijken welke brandpuntsafstanden jij vaak gebruikt. Daarna kan je dat vertalen in een concrete lens.
                            Hetzelfde geldt ook voor het gebruikte diafragma. Welk diafragma gebruik je vaak en waarom? Ook dat vertaalt zich in een concrete lens die bij jou past.

                            Ik ben benieuwd naar je reactie!
                            Thnx voor de info dusver. Ik zit veel op 200mm f/5.6 voor zoom en 17mm f/11.0 voor landschappen.
                            Fotos: http://www.flickr.com/photos/gerwinfilius/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuw objectief (reis/landschappen)

                              Oorspronkelijk geplaatst door gerwinf Bekijk bericht
                              Klopt, welk objectief heb jij i.p.v. de Sigma 17-70 gekocht?
                              Budget is in ieder geval onder de 1000 euro.
                              Tweedehands EF-S 17-55 2.8

                              Comment

                              Working...
                              X