Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cavtat, Kroatië

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cavtat, Kroatië

    Begin juli ga ik naar Cavtat, in de buurt van Dubrovnik, Kroatië. Ik vroeg me af of jullie soms nog tips hebben qua omliggende stadjes, dorpjes/ locaties in Cavtat of Dubrovnik/… die ik zeker niet mag missen.

    Alle tips zijn zeer welkom!
    http://www.flickr.com/photos/photomania_/

  • #2
    Re: Cavtat, Kroatië

    Ik heb de volgende tips al gekregen: plitvice meren, watervallen bij krka, motovun (plaatsje), rovinj/porec.

    Wij gaan in juli voor het eerst daar heen, ben benieuwd!!

    Comment


    • #3
      Re: Cavtat, Kroatië

      Oorspronkelijk geplaatst door RIEK Bekijk bericht
      Ik heb de volgende tips al gekregen: plitvice meren, watervallen bij krka, motovun (plaatsje), rovinj/porec.

      Wij gaan in juli voor het eerst daar heen, ben benieuwd!!
      Het ziet er inderdaad de moeite waard uit maar jammer genoeg ligt dit niet echt dicht in de buurt van waar wij zitten. Ik ben eerder op zoek naar locaties dichter in de buurt van Dubrovnik en Cavtat.

      Toch bedankt en een prettige vakantie!
      http://www.flickr.com/photos/photomania_/

      Comment


      • #4
        Re: Cavtat, Kroatië

        Oorspronkelijk geplaatst door Roosj Bekijk bericht
        Het ziet er inderdaad de moeite waard uit maar jammer genoeg ligt dit niet echt dicht in de buurt van waar wij zitten. Ik ben eerder op zoek naar locaties dichter in de buurt van Dubrovnik en Cavtat.

        Toch bedankt en een prettige vakantie!
        In Dubrovnik op zich is al veel te beleven.
        Ontdek hier wat er zeker de moeite waard is om te bezoeken tijdens een citytrip naar Dubrovnik. Blader doorheen de meest attractieve bezienswaardigheden en bekijk waar ze precies gelegen zijn.


        Ziet er allemaal veelbelovend uit in kroatie.

        Comment


        • #5
          Re: Cavtat, Kroatië

          Oorspronkelijk geplaatst door RIEK Bekijk bericht
          In Dubrovnik op zich is al veel te beleven.
          Ontdek hier wat er zeker de moeite waard is om te bezoeken tijdens een citytrip naar Dubrovnik. Blader doorheen de meest attractieve bezienswaardigheden en bekijk waar ze precies gelegen zijn.


          Ziet er allemaal veelbelovend uit in kroatie.
          Ja inderdaad, en Dubrovnik staat zowiezo al op ons lijstje
          http://www.flickr.com/photos/photomania_/

          Comment


          • #6
            Re: Cavtat, Kroatië

            Probeer Dubrovnik ook zeker 's avonds eens mee te maken, zeer stemmig en tal van leuke restaurantjes.
            De toegangsweg vanuit Cavtat ligt een beetje hoger dan de stad Dubrovnik, zo heb je een zeer mooi overzicht/panorama over de stad.
            Tussen Cavtat en Dubrovnik is het nogal landelijk. Als je de hoofdweg even verlaat kom je hier en daar nog wel eens een gebouw (hotel, vakantiekolonie?) tegen dat zwaar beschadigd werd door de granaten uit de laatste oorlog.
            Ook zijn er tussen Cavtat en Dubrovnik een paar oesterkwekerijen waar je kan gaan proeven/eten. En ... als je graag een rood wijntje drinkt, in die regio worden ook de lekkere Wijnen van de ZInfandeldruiven gemaakt.

            Ik wens je alvast een heerlijke vakantie.

            P.S. Misschien is een 2-daags uitstapje naar Split (en daar overnachten) ook de moeite?

            Guy De Westelinck
            Last edited by guydw; 15 juni 2012, 17:36.
            www.guydewestelinckfotografie.be

            Comment


            • #7
              Re: Cavtat, Kroatië

              Ben verleden jaar nog in Cavtat geweest na een bezoek aan Dubrovnik het is er gewoon prachtig wel een plaats waar men de luxe en de super jachten kan herkennen tegen de andere dorpen...de zonsondergang is er schitterend vergeet je toestel niet !!!
              Dubrovnik zou ik graag nog ééns gaan bezoeken een must, wij lagen tussen Split en Trogir in Kastel Stari en dat is toch snel een 300 km van Dubrovnik af en je moet weten snelwegen zijn er nog niet dus alles langs de gewone weg maar wel de moeite waard langs al die leuke dorpen en baaien...Kroatië is bij mij den top ik ben er dit jaar in augustus terug..
              Leuke reis nog

              Comment


              • #8
                Re: Cavtat, Kroatië

                Morgen zitten we op het vliegtuig richting Zagreb.
                Van daaruit maken we een autotocht richting Dubrovnik, over 10 dagen.
                In Dubrovnik blijven we nog 2 extra dagen.
                Indien je interesse hebt nemen we na de 29ste (juni) kontakt op met je ?

                Grtz
                "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
                Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

                Comment


                • #9
                  Re: Cavtat, Kroatië

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lambert Jan Bekijk bericht
                  Morgen zitten we op het vliegtuig richting Zagreb.
                  Van daaruit maken we een autotocht richting Dubrovnik, over 10 dagen.
                  In Dubrovnik blijven we nog 2 extra dagen.
                  Indien je interesse hebt nemen we na de 29ste (juni) kontakt op met je ?

                  Grtz
                  Dag Jan

                  Dat zou tof zijn! Alle informatie is steeds welkom.

                  Een prettige vakantie gewenst!

                  Groetjes
                  Roosj
                  http://www.flickr.com/photos/photomania_/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cavtat, Kroatië

                    Een absolute aanrader is een bezoek aan het Biokovo nationaal park. Je kunt hier een leuk autoavontuur beleven door met de auto over een extreem smalle weg (met tegenliggers!) naar de top van de Sv. Jure te rijden. Wij hebben zo'n 3-4 uur gedaan om de 27 kilometer lange weg naar boven te rijden, beginnend op zeeniveau naar een hoogte van ruim 1.700 meter.

                    Onderweg kun je regelmatig stoppen om de bijzondere uitzichten te bewonderen en op de top kun je bij helder weer 200-300 kilometer ver kijken (tot ver in Bosnie of zelfs Italie)! Voor iedere fotografie liefhebber een echte aanrader.

                    De ingang van het park ligt vlak bij Makarska, een zeer gezellige badplaats! Als je 's middags / 's avonds het park verlaat zou ik je willen aanraden een bezoekje aan het strand en de boulevard van Makarska te brengen en 's avonds gezellig aan zee te dineren in een van de vele restaurantjes.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cavtat, Kroatië

                      Wij zijn inmiddels weer terug met mooie ervaringen rijker.

                      Ben benieuwd naar je ervaringen met het land en waar jij geweest bent..

                      Plitvice was prachtig met 90 watervallen!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cavtat, Kroatië

                        Nog enkele weken en ik vertrek weer naar Kastel Stari In Kroatië het dorpje is gelegen tussen Trogir en Split maar eerst doe ik nog een stop van 4 dagen in Bled Slovenië ik kijk er al naar uit...vraagje geen bosbranden gezien?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cavtat, Kroatië

                          Oorspronkelijk geplaatst door freddy47 Bekijk bericht
                          Nog enkele weken en ik vertrek weer naar Kastel Stari In Kroatië het dorpje is gelegen tussen Trogir en Split maar eerst doe ik nog een stop van 4 dagen in Bled Slovenië ik kijk er al naar uit...vraagje geen bosbranden gezien?
                          Dat klinkt als een prachtige combinatie! Heb ook tripjes in Slovenië gedaan: kasteel predjamski grad en een enorme grot genaamd Postojnska Jama (allebei een aanrader en in de buurt van elkaar). Ik zat zelf in Opatija en heb wel enorme rookpluimen gezien aan de kustlijn bij Rijeka. Toen ik wegging zondag betrok het weer, werd het bewolkt en ging het licht regenen, waardoor het weer wegtrok.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Cavtat, Kroatië

                            Het was echt een mooi land, toch het deeltje dat ik gezien heb. We zijn vooral in het zuiden gebleven, omgeving Dubrovnik. Van daaruit zijn we dan ook een dagje naar Montenegro en een dagje naar Mostar (Bosnië-Herzegovina) geweest.
                            Volgend jaar gaan we waarschijnlijk terug om dan het noordelijkere deel van het land te ontdekken. Ik zie er nu al naar uit.
                            http://www.flickr.com/photos/photomania_/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Cavtat, Kroatië

                              Oorspronkelijk geplaatst door Roosj Bekijk bericht
                              Het was echt een mooi land, toch het deeltje dat ik gezien heb. We zijn vooral in het zuiden gebleven, omgeving Dubrovnik. Van daaruit zijn we dan ook een dagje naar Montenegro en een dagje naar Mostar (Bosnië-Herzegovina) geweest.
                              Volgend jaar gaan we waarschijnlijk terug om dan het noordelijkere deel van het land te ontdekken. Ik zie er nu al naar uit.

                              Klinkt goed wat jullie gezien/gedaan hebben. Ik denk er met een goed gevoel aan terug. Het is toch nog een aardig groot land. Hebben soms aardige afstanden gereden. Plitvice was 180 km van ons vandaan, maar alle moeite waard. Ik zou juist het zuiden nog wel eens op willen gaan. Mooie wegen ook om te rijden.

                              Comment

                              Working...
                              X