Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D600 - FX for less

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D600 - FX for less

    Ja 't is nu toch wel eindelijk gedaan met speculeren.

    不知出处,QQ群里看到的,求鉴定。


    Op een Chinees forum zijn de eerste foto's verschenen van de D600-dslr met fullframe-beeldsensor, die Nikon naar verluidt binnenkort gaat uitbrengen. Geruchten over deze entrylevel-fullframe-camera doen al langer de ronde.



    Benieuwd naar welke onderdelen/specificaties Nikon op gesnoeid heeft.

    En ja, ik ben me bewust van het andere topic. Dat waren echter vooral pagina's met geruchten & speculaties.
    Last edited by caleido; 14 juni 2012, 14:27.

  • #2
    Re: Nikon D600 - FX for less

    Precies wat ik gedacht had...en een prachtige camera denk ik.

    Ik ben vooral heel erg benieuwd na de ISO prestaties...beter als D700..? Gelijk aan...D800?

    Voor mij persoonlijk zal hij het niet worden ben ik bang...maar het FF segment wordt zo wel toegankelijker...voor mensen die wel op zoek zijn naar voordelen van FF, maar geen noodzaak tot een (dure) pro body.
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D600 - FX for less

      Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
      Precies wat ik gedacht had...en een prachtige camera denk ik.

      Ik ben vooral heel erg benieuwd na de ISO prestaties...beter als D700..? Gelijk aan...D800?

      Voor mij persoonlijk zal hij het niet worden ben ik bang...maar het FF segment wordt zo wel toegankelijker...voor mensen die wel op zoek zijn naar voordelen van FF, maar geen noodzaak tot een (dure) pro body.
      Ik ben benieuwd wat dit op camera gebied te weeg brengt.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D600 - FX for less

        prijs ?
        Mijn site...
        vandaelefotografie.be
        * BD0916BE *

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D600 - FX for less

          Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
          Benieuwd naar welke onderdelen/specificaties Nikon op gesnoeid heeft.
          Made in Thailand, kleinere body met iets minder knoppen, slappere AF motor en wat tragere mechanische componenten (5 FPS).

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D600 - FX for less

            ...En zo gaat het steeds maar verder.
            Wedden dat over een afzienbare tijd een D4X het levenslicht ziet met 56MP aan boord?
            Iso prestaties van deze D600 zouden normaal gesproken wat gunstiger moeten zijn dan deze van de D800, min of meer met gelijke technologie ontwikkeld waarschijnlijk.
            Walter
            D850

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D600 - FX for less

              Ik denk dat het krek dezelfde sensor en output is. Houdt ook de kosten lager. Het is veel duurder om nog een andere sensor te maken of de huidige (splinternieuwe) grondig te tweaken.

              Zou ook beetje raar zijn mocht de D600 betere output geven dan de D800, assortimentsgewijs.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D600 - FX for less

                Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                ...En zo gaat het steeds maar verder.
                Wedden dat over een afzienbare tijd een D4X het levenslicht ziet met 56MP aan boord?
                Iso prestaties van deze D600 zouden normaal gesproken wat gunstiger moeten zijn dan deze van de D800, min of meer met gelijke technologie ontwikkeld waarschijnlijk.
                Walter
                D4X met zo'n sensor is toch complete waanzin volgens mij

                Ik denk met de D600 vooral aan de iets minder zware eisen aan glaswerk dan de D800 en toch beduidend meer detail dan de oudere 12MP sensoren aan een zeer aantrekkelijke prijs

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D600 - FX for less

                  Laat maar komen
                  BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D600 - FX for less

                    Ach...56 MP FF...zelfde pixeldensiteit als een 24/25MP crop...en wacht eens? Die hebben we ook al

                    Wat gaat dit doen met Cameraland..? Ach, niet zoveel..."vroeger" gebruikte veel amateurs ook al hetzelfde (FF) formaat film...

                    Dit is gewoon een D7000 met een grotere sensor....net zo min een D800 killer als dat een D400 straks een D4 killer is...De feature FF is het enige dat deze camera zo "hot topic" maakt...op IQ zal het zéker een fijn ding zijn...maar dat zijn APS-C tegenwoordig ook al...mijn wensenlijstje gaat iets verder als een grote sensor, daarom voor mij geen optie...dan liever een D800 (maar voorlopig lekker verder met de D700)...

                    Ik denk dat het een perfecte camera is, die gretig aftrek gaat krijgen...en op de prijs, die waarschijnlijk rond de 1500 zal liggen (lager als de nieuwe D400 zelfs waarschijnlijk) is daarin ook precies goed! Dat het een FF is maakt het nog geen D700/D800 (D4)...de D400 wordt niet voor niets duurder ingeschaald...body is gewoon pakken beter (uitgerust).
                    Mijn objectieven zijn all round...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D600 - FX for less

                      Helemaal met Jeroen eens.
                      Groeten Remco.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D600 - FX for less

                        Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                        Ik denk dat het krek dezelfde sensor en output is. Houdt ook de kosten lager. Het is veel duurder om nog een andere sensor te maken of de huidige (splinternieuwe) grondig te tweaken.

                        Zou ook beetje raar zijn mocht de D600 betere output geven dan de D800, assortimentsgewijs.
                        Hoe kan dat nu dezelfde sensor zijn? D600FX = 24,7 MP, D800/E FX = 36 MP.

                        D4X met zo'n sensor is toch complete waanzin volgens mij
                        Wacht maar af...
                        Walter


                        Edit: de "waanzin" daarvan ontgaat mijtoch hoor.Ok zo'n toestel zou nog wat kritischer zijn qua scherpstelling, en naar de lenzen toe. Maar waanzin? Geen enkele Hasselblad of Phase One eigenaar vindt het toch waanzin dat zijn digitale rug 60 MP heeft? De dingen schuiven gewoon op, dat is alles.
                        Last edited by Phororhacos; 15 juni 2012, 08:25.
                        D850

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D600 - FX for less

                          Is het niet dezelfde sensor als in de aangekondigde nieuwe Sony FF?

                          Sowieso heeft de D4 dan weer 16MP...dus ook een andere sensor. Misschien dat het aantal pixels maar een "kleine" afwijking in het productieproces is, waardoor het alsnog goedkoper uitgevoerd kan worden?

                          Daarnaast kunnen ze spiegel, spiegelhuis en pentaprisma natuurlijk wel 1:1 overnemen (al lijkt de D600 uitgerust te zijn met het pentaprisma van de D700 (97% coverage) en de D800 met die van de D4 (100% coverage).

                          Maar hoe ze geld moeten verdienen zullen ze bij Nikon vast wel weten
                          Mijn objectieven zijn all round...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D600 - FX for less

                            Ben benieuwd wat dit gaat doen met de 2ehandsprijs van de D700.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D600 - FX for less

                              Ik denk niet veel...


                              Net zo min als dat de introductie van een nieuwe D3200 niets doet met de prijs van een tweedehands D5100/D7000...
                              Mijn objectieven zijn all round...

                              Comment

                              Working...
                              X