Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanging 400D door 1100D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervanging 400D door 1100D

    Ik heb wat budget gevonden om mijn fotografiehobby te upgraden.

    Momenteel werk ik met een canon 400D en gebruik ik voornamelijk de Sigma 28-300 F3.5 DG Macrolens. Een combinatie die mij altijd wat heeft teleurgesteld maar bij gebrek aan centjes...

    Nu heb ik ongeveer 1500 euro te spenderen en wou ik een nieuwe lens.
    (Zie mijn post hierover). Met het overige budget zou ik een nieuwe body kunnen aanschaffen. Ik dacht hierbij aan de 1100D.

    Mijn vraag, is dit de moeite. Volstaat mijn 400D met de nieuwe lens of zou ik de overige 300 euro ook niet in een nog betere lens steken? Graag jullie mening.
    Canon EOS 7D - Sigma 70-200 f2.8

  • #2
    Re: Vervanging 400D door 1100D

    Als je 400D nog goed is dan zeker die 300 euro in een goed lensje steken in de plaats. Waar ligt je intresse precies, wat wil je graag fotograferen? Met 1500 euro kan je al een erg mooie en kwalitatieve lens aanschaffen (of meerdere afhankelijk van wat je wil)!
    Webstek in opbouw

    Comment


    • #3
      Re: Vervanging 400D door 1100D

      Zoals ik in mijn post over de lenzen schreef, fotografeer ik voornamelijk aktiefoto's van hondensport.

      Dit is zo'n voorbeeld waar de hond snel komt aangelopen en springt naar een man die eveneens beweegt.



      [Mod-LesC]Omdat je op BD enkel je EIGEN foto's zichtbaar mag plaatsen, heb ik deze "voorbeeldfoto" achter een link gezet.[/Mod]
      Last edited by LesC; 15 juni 2012, 09:05.
      Canon EOS 7D - Sigma 70-200 f2.8

      Comment


      • #4
        Re: Vervanging 400D door 1100D

        Ik zou ook beginnen met een betere (snellere) lens, bvb een Canon 70-200 f/4.
        Ik heb die Sigma 28-300 ook gehad (heb ze eigenlijk nog altijd, maar het diafragma is stuk - staat altijd volopen) en die is eigenlijk niet veel waard hoor, scherpe foto's moet je hiervan niet verwachten.
        Fotografie is leren kijken.
        http://johanluyckx.weebly.com

        Comment


        • #5
          Re: Vervanging 400D door 1100D

          Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser Bekijk bericht
          ........

          Dit is zo'n voorbeeld waar de hond snel komt aangelopen en springt naar een man die eveneens beweegt.
          tja,, maar dat kan je ook overkomen met een 1100D hoor.
          kwestie van een snellere lens en veel oefenen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Vervanging 400D door 1100D

            ik zou idd ook je body nog even behouden en kijken naar kwalitatieve lenzen met een snelle AF.
            Ook moet je hele korte sluiters gebruiken voor je beweging te bevriezen.
            Indien 1/4000ste (het snelste wat je toestel aankan) niet voldoende is, dan zou ik kijken voor een body die sneller kan en dan ben je eigenlijk al verplicht om over te stappen naar een xxD-reeks want alle xxxD-reeksen hebben een max sluiter van 1/4000

            Kijk naar bvb qua lens mss naar een 70-200 F4 IS of een 70-200 2.8 non-IS. Heb je meer nodig, kan je kijken naar de 100-400.
            Binnen je budget nieuw, zal ook de sigma 70-200 2.8 OS passen.

            Bekijk ook zeker de 2de hands markt.
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Vervanging 400D door 1100D

              Ik zou die 300 euro lekker in je zak steken of aan een lens besteden.
              Groeten Remco.

              Comment


              • #8
                Re: Vervanging 400D door 1100D

                Foto is niet onscherp door beweging, de man en de hond zijn net zo onscherp als de omgeving en ik zie nergens wat scherp.

                Hoe is een foto van een paal oid?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Vervanging 400D door 1100D

                  Ik denk dat je qua body niet superveel zal winnen door een 1100D te kopen?
                  Je kan een hogere iso aan,
                  filmen en een snellere autofocus?
                  (en 2 megapixels meer)

                  maar die punten lijken mij niet de oorzaak te zijn van een onscherpe foto?
                  Ook ik denk dat je beter je geld aan degelijke lenzen kan geven.
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vervanging 400D door 1100D

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Foto is niet onscherp door beweging, de man en de hond zijn net zo onscherp als de omgeving en ik zie nergens wat scherp.

                    Hoe is een foto van een paal oid?
                    De foto is niet door mij genomen. Het is maar een voorbeeld van het soort foto's die ik wil nemen.

                    Jullie hebben mij in ieder geval goed geholpen. Ik hou (voorlopig) mijn 400D en ga (waarschijnlijk) een Sigma 70-200 f2.8 EX OS kopen.
                    Nogmaals bedankt en ik hoop hier binnenkort mijn eerste foto's te plaatsen.
                    Canon EOS 7D - Sigma 70-200 f2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vervanging 400D door 1100D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser Bekijk bericht
                      De foto is niet door mij genomen. Het is maar een voorbeeld van het soort foto's die ik wil nemen.

                      Jullie hebben mij in ieder geval goed geholpen. Ik hou (voorlopig) mijn 400D en ga (waarschijnlijk) een Sigma 70-200 f2.8 EX OS kopen.
                      Nogmaals bedankt en ik hoop hier binnenkort mijn eerste foto's te plaatsen.
                      Prima beslissing
                      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vervanging 400D door 1100D

                        Wat je zou kunnen doen...al is het wat "kort" is voor 100 euro een 50mm f1.8 erbij kopen en eens kijken wat je daar naast de sigma mee voor elkaar kan krijgen.


                        Wat meer beeldhoek (minder "zoom" in de volksmond)...maar een verdomd fijn en lichtsterk lensje (Of anders een Tamron 17-50 f2.8...)

                        400D inwisselen voor een 1100D zou ik ook niet doen. Stap "terug" wat body betreft...wil je een betere camera, dan zal je naar een 550D, 600D, 650D, 40D, 50D, 60D, 7D moeten kijken...en die gaan van "iets" over budget tot veel over budget (2e hands).
                        Mijn objectieven zijn all round...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vervanging 400D door 1100D

                          Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                          Wat je zou kunnen doen...al is het wat "kort" is voor 100 euro een 50mm f1.8 erbij kopen en eens kijken wat je daar naast de sigma mee voor elkaar kan krijgen.


                          Wat meer beeldhoek (minder "zoom" in de volksmond)...maar een verdomd fijn en lichtsterk lensje (Of anders een Tamron 17-50 f2.8...)

                          400D inwisselen voor een 1100D zou ik ook niet doen. Stap "terug" wat body betreft...wil je een betere camera, dan zal je naar een 550D, 600D, 650D, 40D, 50D, 60D, 7D moeten kijken...en die gaan van "iets" over budget tot veel over budget (2e hands).
                          De Canon 50mm f/1.8 heeft een behoorlijke trage AF die niet echt geschikt is voor sportfotografie
                          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vervanging 400D door 1100D

                            Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                            De Canon 50mm f/1.8 heeft een behoorlijke trage AF die niet echt geschikt is voor sportfotografie
                            Euh... en een maand geleden raadde je diezelfde lens nog aan om paardensportfotografie mee te gaan doen? Vreemd...
                            Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                            Tja dan nog een 50mm f1.8 erbij voor deze erg donkere maneges, of een 85mm f1.8, maar dat is al wat duurder en wat te lang denk ik, alleszins als je een foto wilt nemen over de korte zijde.

                            PS: Voltigeur, ik rijd ook paard en weet redelijk goed hoe het zit met de verlichting in maneges. In de meeste heb je genoeg met 1/250s f/2.8 en iso 6400 denk ik, wat er dan nog overblijft van kwaliteit hangt sterk af van de iso prestaties van de body.
                            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vervanging 400D door 1100D

                              Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser Bekijk bericht
                              De foto is niet door mij genomen. Het is maar een voorbeeld van het soort foto's die ik wil nemen.
                              zet hem dan even achter een linkje.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X