Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanging D70 door P510

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervanging D70 door P510

    Is er (veel) beeldkwaliteitsverschil tussen de oude D70 en de nieuwe P510 ?

    Als je de foto's niet groter afdrukt dan A3, en voor de rest alleen op pc bekijkt ?

    Ik zou dit vooral willen doen om niet telkens de D70 met een 18-200mm mee te zeulen.

  • #2
    Re: Vervanging D70 door P510

    Bekijk het draadje eens over de eerste "1000"mm foto's die gemaakt zijn met een p510 en trek uw eigen conclusies. Beoordeel de foto's wel ook onder de omstandigheden waarin ze zijn genomen.

    Ook een P510 is geen toestel dat je zomaar even in een jaszak steekt. Dan lijkt een Canon S100/panasonic lx5 o.i.d. eerder geschikt,

    Comment


    • #3
      Re: Vervanging D70 door P510

      ik heb de P510 gehad en vroeger ook de D70 . . . qua fotokwaliteit vind ik dat een DSLR toch nog altijd net dat streepje voor heeft op een bridge, aangezien de D70 al heel oud is zal in dit geval de kwaliteit van de P510 die van de D70 zeker evenaren en zelfs overtreffen. Maar qua handeling blijft een DSLR toch een stuk gebruiksvriendelijker, het grote voordeel van de P510 is natuurlijk de megazoom van 1000 mm.
      De Nikon P510 is een vrij klein toestel, toch kleiner dan de D70 en weegt bijna niets....

      Bottom line : ik zou geen probleem hebben met een P510 als backup, maar nooit als vervanger.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment

      Working...
      X