Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meerdere flashes: dezelfde of verschillend

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Meerdere flashes: dezelfde of verschillend

    Hoi,

    ik vroeg me iets af. Ik wil off camera gaan flitsen. Is het belangrijk om dan dezelfde flitsers te gebruiken? Ik kan me voorstellen dat je een feeling krijgt van de hoeveelheid licht uit je flitser bij een instelling en denk dat dit makkelijker gaat als al je flitsers dezelfde zijn.

    Gebruik jij dezelfde flitsers of verschillende en hoe denk je hierover?

  • #2
    Re: Meerdere flashes: dezelfde of verschillend

    Dezelfde is zeker niet nodig. Voor off-camera ben je goed af met 'goedkopere' versies. in het sticky staan voorbeelden.
    Heb zelf een SB-600 en dan een oude SB-25 voor off-camera. Ik denk niet dat je x- aantal keren 300 euro of meer gaat geven voor een flitser als je evengoed weg kunt met goedkopere versies.
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Meerdere flashes: dezelfde of verschillend

      Oorspronkelijk geplaatst door Tomgh Bekijk bericht
      Hoi,

      ik vroeg me iets af. Ik wil off camera gaan flitsen. Is het belangrijk om dan dezelfde flitsers te gebruiken? Ik kan me voorstellen dat je een feeling krijgt van de hoeveelheid licht uit je flitser bij een instelling en denk dat dit makkelijker gaat als al je flitsers dezelfde zijn.

      Gebruik jij dezelfde flitsers of verschillende en hoe denk je hierover?
      ik zou me daar niet druk om maken... begin met één flash, leer die door en door kennen...
      85% van mijn foto's maak ik met de hulp van 1 flash, alhoewel ik er meer dan 8 heb liggen...
      Ik gebruik alle soorten flitsers door elkaar... Nikon, Metz, Youngo... heb daar geen enkel probleem me...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Meerdere flashes: dezelfde of verschillend

        Laat ik nu net vinden dat dezelfde flitsers gebruiken off-camera serieus was voordelen heeft, waaronder :
        je kent de licht opbrengst
        power op 1/4 is voor elke flitser hetzelfde, geen geknoei
        je kent de menu struktuur door en door, dus geen 'waar stond dat nu weer' tijdens de shoot

        Nu is het zeker niet nodig om de echte, e-ttl2 en wat is het allemaal, merk eigen flitsers te kopen, in mijn geval bvb de Canon 580EX II ... zou nogal duur uitkomen, maar voor off camera zou ik gerust een reeks Yongnuo YN-560 II kopen ... die staan aan 65 Euro op eBay, als je er vier koopt kan je 99% van de shoots aan en je bent 260 Euro kwijt.

        Deze flits heeft een PC Sync poort en je kan een batterij pack aansluiten ... ben je toch met een laag budget een héél eind verder denk ik.
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Meerdere flashes: dezelfde of verschillend

          Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          Laat ik nu net vinden dat dezelfde flitsers gebruiken off-camera serieus was voordelen heeft, waaronder :
          je kent de licht opbrengst
          power op 1/4 is voor elke flitser hetzelfde, geen geknoei
          je kent de menu struktuur door en door, dus geen 'waar stond dat nu weer' tijdens de shoot

          Nu is het zeker niet nodig om de echte, e-ttl2 en wat is het allemaal, merk eigen flitsers te kopen, in mijn geval bvb de Canon 580EX II ... zou nogal duur uitkomen, maar voor off camera zou ik gerust een reeks Yongnuo YN-560 II kopen ... die staan aan 65 Euro op eBay, als je er vier koopt kan je 99% van de shoots aan en je bent 260 Euro kwijt.

          Deze flits heeft een PC Sync poort en je kan een batterij pack aansluiten ... ben je toch met een laag budget een héél eind verder denk ik.
          hier ben ik het mee eens
          plus nog een bijkomende groot voordeel met dezelfde flitsen te gebruiken
          kleurtemperatuur van de flitsen is normaal gezien ook dezelfde
          als je verschillende merken door elkaar gaat mengen kan het wel voorvallen de de kleurtemperatuur van de flitsen wel eens serieus durft te verschillen
          waardoor je dus je witbalans nogal wat om zeep kan helpen

          dus beter af met drie goedkope dezelfde flitsen dan één dure flits met twee andere merken

          Comment


          • #6
            Re: Meerdere flashes: dezelfde of verschillend

            Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
            hier ben ik het mee eens
            plus nog een bijkomende groot voordeel met dezelfde flitsen te gebruiken
            kleurtemperatuur van de flitsen is normaal gezien ook dezelfde
            als je verschillende merken door elkaar gaat mengen kan het wel voorvallen de de kleurtemperatuur van de flitsen wel eens serieus durft te verschillen
            waardoor je dus je witbalans nogal wat om zeep kan helpen

            dus beter af met drie goedkope dezelfde flitsen dan één dure flits met twee andere merken
            Okey, ik heb een beetje op marktplaats gekeken van welke flitser er meerdere te koop waren. Toen ben ik voor de SB-28 gegaan. Maar ik heb er maar 1 kunnen krijgen. Andere willen er of te veel voor of reageren niet. Dus dat is wel jammer, dan moet ik toch voor een andere erbij gaan. Ik heb al een 430EX maar ik vind die al te duur om daar nog meerdere van bij te kopen.
            Die oude flitsers moet ik echt voor minder kunnen krijgen dan een nieuwe Yongnuo 460 of 560, maar helaas denkt niet iedereen daar hetzelfde over.

            Comment


            • #7
              Re: Meerdere flashes: dezelfde of verschillend

              Oorspronkelijk geplaatst door Tomgh Bekijk bericht
              Die oude flitsers moet ik echt voor minder kunnen krijgen dan een nieuwe Yongnuo 460 of 560, maar helaas denkt niet iedereen daar hetzelfde over.
              dat is jouw opinie

              doch moet je met een aantal verschillen ook rekening houden
              het is niet omdat ze gebruikt zijn dat ze niet beter kunnen zijn dan de chinese flitsers

              je zit met bouwkwaliteit, recycle-tijd, flitskracht, ...
              dat zijn allemaal dingen die mee een prijs gaan bepalen of een rol gaan spelen in de prijsbepaling
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment

              Working...
              X