Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief voor bigma (50-500) + eenbeenstatief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • statief voor bigma (50-500) + eenbeenstatief

    ik zoek een lichtgewicht statief dat liefst betaalbaar is, maar toch stevig genoeg om onder de 50-500 te kunnen.

    ach ja .. als iemand me een goed eenbeenstatief kan aanbevelen met dezelfde eisen als hierboven .. ook dat is welkom

  • #2
    Niet te zwaar, toch stevig, en binnen een redelijk budget? Naar mijn bescheiden mening is een Manfrotto 055 met een stevige 3-way head het minimum als je die 50-500 meer dan een meter boven de grond wil zetten. Zorg bij de keuze van de kop dan wel voor een zeshoekige quick release plate of een RC4-type, zodat een groot stuk van de statiefbeugel van de lens steun heeft.

    Ikzelf heb trouwens een 475 met kop nr. 229, maar dat valt niet echt in de categorie "goed en goekoop". Maar ik kan nu wel rechtstaand op 700mm fotograferen.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Originally posted by Pieter G.
      Niet te zwaar, toch stevig, en binnen een redelijk budget? Naar mijn bescheiden mening is een Manfrotto 055 met een stevige 3-way head het minimum als je die 50-500 meer dan een meter boven de grond wil zetten. Zorg bij de keuze van de kop dan wel voor een zeshoekige quick release plate of een RC4-type, zodat een groot stuk van de statiefbeugel van de lens steun heeft.

      Ikzelf heb trouwens een 475 met kop nr. 229, maar dat valt niet echt in de categorie "goed en goekoop". Maar ik kan nu wel rechtstaand op 700mm fotograferen.
      die 055 met een drieweg erop is inderdaad rock-solid nie twijfelen en zeker nie teveel naar't gewicht kijken....dan boek je alleen maar in op je kwaliteit...tenzij je natuurlijk centen genoeg hebt hè
      some toys 4 big boys
      http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

      Comment


      • #4
        same here...de Manfrotto 055 pro voldoet aan je wensen

        Studio Technic in Brussel op het Masuiplein biedt daar uitstekende prijzen voor aan !

        stef

        Comment


        • #5
          Ik gebruik de manfrotto 055SWB met de 329RC4 met de Bigma en ben er heel tevreden over.
          Groetjes,

          Rudi Petitjean

          NATURE GALLERY

          Comment


          • #6
            Originally posted by steward
            Ik gebruik de manfrotto 055SWB met de 329RC4 met de Bigma en ben er heel tevreden over.
            Ik heb die nu ook en kan zonder probleem de bigma dragen. compact en vederlicht is hij niet. De prijs: je moet toch een 250€ uittrekken ervoor (incl. verzending)
            http://www.vannecke.be
            Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
            Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

            Comment

            Working...
            X