Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 7



  • #2
    Re: 7

    hoe geforceerder je op zoek gaat naar symmetrie, hoe meer de onvolmaaktheden opvallen. 't wordt op den duur een truukje waarbij de inbreng van de fotograaf steeds verder afneemt.

    als je toch per se voor symmetrie wil gaan, moet het goed zijn en dan is hier nog ruimte voor een beetje verbetering (bovenaan bijvoorbeeld, en het gebouw dat volledig naar achter helt)

    je weet hoe je 't licht moet vangen

    Comment


    • #3
      Re: 7

      4 berichten op het forum en dan dit soort kritiek. Nieuwe account gemaakt na een ban?
      Voor de goeie orde, hier zocht ik alleen schaduw en licht.

      Comment


      • #4
        Re: 7

        Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
        4 berichten op het forum en dan dit soort kritiek. Nieuwe account gemaakt na een ban?
        Voor de goeie orde, hier zocht ik alleen schaduw en licht.
        De persoon is van vandaag lid en idd. 4 berichten, maar allemaal negatieve berichten vanuit de hoogte. Daar gaan we plezier aan beleven , die moeten we in 't oog houden.

        Het is waarschijnlijk niet je beste foto maar toch nog steeds een kwaliteitsfoto.
        Mooi lichtspel
        Mvg,
        Eddy
        Smaken verschillen

        Comment


        • #5
          Re: 7

          @Zappa niks van aantrekken , gewoon laten doen.

          Ik heb trouwens de 7 gevonden goed gezien btw
          Groetjes Rudy
          Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

          Comment


          • #6
            Re: 7

            Oorspronkelijk geplaatst door lyrthut Bekijk bericht
            hoe geforceerder je op zoek gaat naar symmetrie, hoe meer de onvolmaaktheden opvallen. 't wordt op den duur een truukje waarbij de inbreng van de fotograaf steeds verder afneemt.

            als je toch per se voor symmetrie wil gaan, moet het goed zijn en dan is hier nog ruimte voor een beetje verbetering (bovenaan bijvoorbeeld, en het gebouw dat volledig naar achter helt)

            je weet hoe je 't licht moet vangen
            Voor mijn gevoel is hier helemaal niet voor symmetrie gegaan, denk enkel voor de schaduwen. Men spreekt van symmetrie als twee helften van een object in een bepaalde zin elkaars spiegelbeeld zijn. Dit is hier dus helemaal niet van toepassing.
            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

            Comment


            • #7
              Re: 7

              Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
              Voor mijn gevoel is hier helemaal niet voor symmetrie gegaan, denk enkel voor de schaduwen.
              wil ik gerust geloven, ik zei toch ook dat ie mooi het licht gevangen heeft?

              Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
              Men spreekt van symmetrie als twee helften van een object in een bepaalde zin elkaars spiegelbeeld zijn. Dit is hier dus helemaal niet van toepassing.
              yeah right

              die foto neem je niet toevallig zo

              Comment


              • #8
                Re: 7

                Oorspronkelijk geplaatst door lyrthut Bekijk bericht
                die foto neem je niet toevallig zo
                Volgens mij is deze héél bewust genomen.
                Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                Comment


                • #9
                  Re: 7

                  Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                  Volgens mij is deze héél bewust genomen.
                  ik beweer het tegendeel toch niet?

                  Comment


                  • #10
                    Re: 7

                    Oorspronkelijk geplaatst door lyrthut Bekijk bericht
                    ik beweer het tegendeel toch niet?
                    Beaamde alleen uw stelling.
                    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 7

                      Oorspronkelijk geplaatst door lyrthut Bekijk bericht
                      hoe geforceerder je op zoek gaat naar symmetrie, hoe meer de onvolmaaktheden opvallen. 't wordt op den duur een truukje waarbij de inbreng van de fotograaf steeds verder afneemt. als je toch per se voor symmetrie wil gaan, moet het goed zijn en dan is hier nog ruimte voor een beetje verbetering (bovenaan bijvoorbeeld, en het gebouw dat volledig naar achter helt) je weet hoe je 't licht moet vangen
                      +1

                      Qua lichtbeheersing is dit niet vet, zeg maar snapshot, en heb ik van TS reeds veel hoger technisch niveau gezien. TS weet inderdaad hoe hij het licht moet vangen en doet dat hier niet. Symmetrie, of specifieke stijl, doet er dan ook niet meer toe ondanks dat de gebruikte stijl gewoonlijk niet mijn ding is (of dat ik het niet begrijp)... Ook de kleurwerking tussen daglicht boven en onder, in de achterliggende ramen, werkt niet.
                      Kortom, doordat ik van Zappa op z'n minst technisch goede shots gewend ben, gaat dit de mist in als een snapshot.

                      Volgende publicatie zal ongetwijfeld beter zijn,
                      F.

                      Comment

                      Working...
                      X