Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

meest compacte fototas voor body + sigma 50-500 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • meest compacte fototas voor body + sigma 50-500 ?

    de topicnaam zegt het al, wat is de meest compacte tas waar ik de Nikon D100 (met grip) en de bigma in krijg? als er nog een bevestiging is om ene compact statief aan te hangen is het helemaal top. ach ja.. voor deze compacte tas wil ik GEEN rugzak

  • #2
    Dit gaat door wegen op aan je schouder denk ik.
    Ik zou niet weten ik welke tas je dit weg krijgt.

    Mss ben jij Jerom

    Comment


    • #3
      Tamrac maakt van die holsters waar je een body met één lens in krijgt, maar verder niets dan een extra batterij of flashkaart. Veel compacter dan dat zal je niet vinden. Statiefbevestiging is wellicht niet voorzien. Als de lens ook los van de body mag, kan je een Lowepro trim trekker of een Tamrac velocity 9 overwegen, maar ik neem aan dat de lens erop moet zitten?

      Mijn 10D + 50-500 gaat in een Tamrac Expedition 5, maar dat is dus een rugzak. Er kan wel nog een 17-40, een 24-70 en een 70-200 of flash bij als het echt moet, en voor de teleconverter is er ook nog plaats onder de lens. Toch vrees ik dat je naast die holsters niet veel andere mogelijkheden hebt dan een rugzak, want de compactere tassen laten je enkel toe om de 50-500 horizontaal te leggen, waardoor er nauwelijks plaats over is voor andere dingen. En daar sta je dan met al die dividers die je eruit hebt moeten halen om plaats te maken voor de bigma...
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Ik steek m'n D70 met 18/70 kitlens en 70/300 Tamron samen in een Lowepro topload zoom aw. Deze is zo'n 30cm diep dus ik denk wel dat de bigma ook past.

        Samen met de gewone schouderriem is er ook een soort harnas bij om hem als "omgekeerde" rugzak op de borst te hangen. Gewicht is prima verdeelt op die manier. Camera altijd paraat en plaats voor nog wat accessoires in de voortas.

        Ter vervollediging is er nog een soort regenhoes bij (All Weather) die je kan bovenhalen mocht het nodig zijn.

        Eerder beperkte gebruikservaring (2 weken) doch tot nu toe zeer tevreden. Prijs +/- 84 Euro.

        Good luck

        F.G.



        Comment


        • #5
          ik heb een Lowepro Nova 5 AW in de aanbieding....in uitstekende staat...de 10D + 50-500mm paste er net in in de breedte, en je hebt nog wat plaats voor accessoires...

          vraagprijs : 70 euro

          stef

          Comment


          • #6
            Originally posted by Stef
            ik heb een Lowepro Nova 5 AW in de aanbieding....in uitstekende staat...de 10D + 50-500mm paste er net in in de breedte, en je hebt nog wat plaats voor accessoires...

            vraagprijs : 70 euro

            stef
            'k zal es bij de brandweer in zaventem binnenspringen voor die tas

            Comment

            Working...
            X