Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonder Strijklicht ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonder Strijklicht ...

    .
    .

    .
    .

    Update zonder wijzigingen naar aanleiding van een PB dat de bestandsgrootte te
    gering was en omdat de Exifgegevens ontbraken. Dit is nu de tweede keer en nog steeds
    een raadsel. Bestandsgrootte nu aangepast en Exif weer aanwezig.
    .
    .
    .
    Last edited by Plaatwerker; 13 juni 2012, 22:01.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

  • #2
    Re: Zonder Strijklicht ...

    de exif is terug uit de foto.

    mvg david

    Comment


    • #3
      Re: Zonder Strijklicht ...

      jammer dat je niet veel van de kern ziet, maar in tegenstelling tot je andere onderwerpen vind ik deze zeer mooi : de bloem en de foto! fijn werk!
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: Zonder Strijklicht ...

        Ik zou lokaal nog wat oplichten want er zit nog veel detail in 't midden. Het zou je foto frisser maken denk ik. Nu vind ik het centrum iets te donker.
        Mvg,
        Eddy
        Smaken verschillen

        Comment


        • #5
          Re: Zonder Strijklicht ...

          Plaatwerker,

          Een pracht van een bloem, fragiele kleuren, heb de foto binnengehaald en het hartje geselcteerd, wat de belichting aangepast en het hart van de bloem geeft een mooie paarse kleur door. Met niveau of curven verbleekt de kleur van de bloem zelf, en zijn de moiie kleuren weg.
          Renée

          Comment


          • #6
            Re: Zonder Strijklicht ...

            waarom toch moet nu ook het hart weer (selectief) opgelicht worden, voor mij is deze foto prachtig, en het is deze, mijn (dwarse) smaak dat ik zo weinig van me laat horen... beter helemaal te zwijgen...

            Comment


            • #7
              Re: Zonder Strijklicht ...

              Oorspronkelijk geplaatst door fena Bekijk bericht
              waarom toch moet nu ook het hart weer (selectief) opgelicht worden, voor mij is deze foto prachtig, en het is deze, mijn (dwarse) smaak dat ik zo weinig van me laat horen... beter helemaal te zwijgen...
              Alles is smaak, maar vooraleer het lokaal oplichten in vraag te stellen toch eerst eens doen.
              Ik ben het met Renée eens, de kleuren worden nog mooier en er is veel meer detail.
              Maar smaken verschillen.
              Mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

              Comment


              • #8
                Re: Zonder Strijklicht ...

                Voor mij heeft het hartje niet veel belang, als je het oplicht komt het meer in de kijker te staan en dan had het scherp moeten zijn wat nu het geval niet is. Dit kan natuurlijk moeilijk bij een close-up.

                Bloem zelf staat er mooi scherp op met voldoende detail maar bij mij wringt de compo, de bloem zit letterlijk gevangen binnen het kader, wat meer ruimte had deze foto waarschijnlijk stukken beter gemaakt.

                mvg
                Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
                https://500px.com/marnix_photography

                Comment


                • #9
                  Re: Zonder Strijklicht ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                  de exif is terug uit de foto. mvg david
                  En Eddy007 attendeerde mij op de geringe bestandsgrootte.
                  Ik heb beide zaken aangepakt in de update. Dank voor de opmerkingen en attentie.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zonder Strijklicht ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door fena Bekijk bericht
                    waarom toch moet nu ook het hart weer (selectief) opgelicht worden, voor mij is deze foto prachtig, en het is deze, mijn (dwarse) smaak dat ik zo weinig van me laat horen... beter helemaal te zwijgen...
                    Ook ik verbaas mij geregeld over de wensen die commentatoren hebben ten aanzien van
                    veranderingen die voorbijgaan aan het beoordelen van de foto zelf. Ze kunnen die zaken
                    meestal voor zichzelf nagaan met behulp van een download van de foto. En pas dan
                    besluiten tot commentaar.

                    Het zou mij zeer spijten indien u zichzelf door hun gedrag het zwijgen zou opleggen.
                    Last edited by Plaatwerker; 14 juni 2012, 14:51. Reden: typografie
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zonder Strijklicht ...

                      erg mooie klaproos plaatwerker ..maar ik had wel verwacht dat jij m eerst ff zal strijken voor je m op de plaat zette

                      grt Ingrid,
                      Niet geschoten is altijd mis!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zonder Strijklicht ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
                        Voor mij heeft het hartje niet veel belang, als je het oplicht komt het meer in de kijker te staan en dan had het scherp moeten zijn wat nu het geval niet is. Dit kan natuurlijk moeilijk bij een close-up.

                        Bloem zelf staat er mooi scherp op met voldoende detail maar bij mij wringt de compo, de bloem zit letterlijk gevangen binnen het kader, wat meer ruimte had deze foto waarschijnlijk stukken beter gemaakt.

                        mvg
                        ik ga voor 1 keer ook volgen nu, enkel en alleen maar omdat Dextro letterlijk schrijft wat ik dacht.

                        grtz david

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zonder Strijklicht ...

                          Ik vind dit een prachtfoto

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zonder Strijklicht ...

                            Heel krap in het kader, mooi gekozen. Het lijkt een papieren zo kwetsbaar.
                            Mooi gemaakt.
                            mvg Bruno D.G.
                            Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zonder Strijklicht ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
                              Heel krap in het kader, mooi gekozen. Het lijkt een papieren zo kwetsbaar.
                              Mooi gemaakt.
                              Heb ook het gevoel, wanneer er meer "omgeving" bij is het fragiele een beetje weg is
                              Vind hem prima zo
                              grt. Ria

                              Comment

                              Working...
                              X