Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

XDRIVE II - Probleem opladen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • XDRIVE II - Probleem opladen

    Beste BD'ers,

    Een paar dagen op tocht geweest, en mijn XDRIVE II veelvuldig gebruikt... tot op het moment dat de batterij leeg was.
    Nu ben ik opnieuw op een plaast waar ik deze kan opladen (220V) maar helaas gebeurt er niets. Het groen lichtje gaat even aan (duidt erop dat er niets mis is met de stroomadapter veronderstel ik) en onmiddelijk opnieuw uit. Gevolg de batterij laadt niet op, en XDRIVE ook niet te gebruiken op stroom. Vervelende situatie...

    Iemand een gelijkaardig probleem gehad ? Een mogelijke oplossing ?

    Hartelijk dank voor jullie feedback.

    Pascal ;-)
    Dank u wel.

  • #2
    De batt. er uit nemen en uit testen, tracht dan extern op te laden.

    Batt. nog steeds niet opgeladen = dan defect.

    Ik heb dat ook gehad, kan gebeuren, je krijcht een andere van Vasa hoor

    Comment


    • #3
      @Teddy-bear.

      Dank voor je snelle reactie.
      Zie niet meteen een mogelijkheid om de batterij te testen en/of extern op te laden.

      Eigenlijk wel zonde dat die toestellen zonder batterij niet werken via de stroom adapter :-/
      Dank u wel.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Abysmo6
        Eigenlijk wel zonde dat die toestellen zonder batterij niet werken via de stroom adapter :-/
        Good point! Ik dacht ook dat ik het toestel probleemloos zou kunnen blijven gebruiken als de dag komt dat de batterij het begeeft. Blijkbaar niet dus. Of zou het gewoon zijn omdat jouw stroomadapter en/of de DC input defect is?
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Dan maar even naar een kennis die een multimeter heeft en wat basis kennis electronica.

          Het ding uittesten is wel noodzakelijk om een "diagnose" te kunnen vellen.

          Comment


          • #6
            Meteen een 2de batterij bijbestellen
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment

            Working...
            X