Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

schilderslint/katoen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • schilderslint/katoen?

    Wie kan me helpen? ik heb op een beurs gezien dat er foto's worden afgedrukt op schilderslint / katoen. Weet iemand waar je dit kan laten doen of dat je dit evt. zelf kan doen? Ik heb op internet gezocht maar ik kan hier niets over vinden. Ik vind het resultaat echt prachtig en wil hier wat mee gaan experimenteren. Ik zoek iemand die ervaring heeft met zulke afdrukken...

    Groetjes!.

  • #2
    Er zijn grote plotters en zeefdrukmachines die op textielpapier of textiel kunnen drukken. Als je zelf wil experimenteren, kan je misschien met transfolith proberen, een soort folie waarop je print en die je daarna op textiel kan strijken...

    Waarschijnlijk zijn er nog mogelijkheden... Ik weet niet of je hiermee iets bent...

    PS: Er zijn ook 'stoffen' etiketten bij een paar merken... die kan je door een laserprinter of misschien ook wel inktjet voeren...

    Comment


    • #3
      Ik heb experimenten gedaan met 300 gramms aquarelpapier in mijn Epson Stylus 1290
      met een zeer bevredigend resultaat. Bepaalde merken brengen speicaal papier op de markt
      dat geschikt is om te bedrukken met een inktjetprinter. Ik zou eens gaan zoeken in Google
      met Lyson als zoeksleutel. Die brengen alle fine art paper op de markt.

      Als je mijn resultaten met het aquarelpapier eens wil zien ben je welkom ik woon in Kontich
      dicht bij Antwerpen.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        epson had dit vroeger. Dat men op canvas kon afdrukken. En dit was 5 jaar geleden al redelijk indrukwekkend. Ik weet niet of ze dit blijven volgen zijn, maar in de tijd zowel in a3 formaat als in a4 formaat (op rollen) te verkrijgen.

        Best eens bij epson informeren of ze dit nog volgen.
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          enig idee wie die 'stoffen' etiketten verkoopt?

          Originally posted by Koen_vervoort
          Er zijn grote plotters en zeefdrukmachines die op textielpapier of textiel kunnen drukken. Als je zelf wil experimenteren, kan je misschien met transfolith proberen, een soort folie waarop je print en die je daarna op textiel kan strijken...

          Waarschijnlijk zijn er nog mogelijkheden... Ik weet niet of je hiermee iets bent...

          PS: Er zijn ook 'stoffen' etiketten bij een paar merken... die kan je door een laserprinter of misschien ook wel inktjet voeren...

          Comment


          • #6
            helaas woon ik in Assen, dus da's een beetje ver om tekomen kijken. Ben wel erg benieuwd. Wat voor afdrukken heb jij gedaan? zwart/wit en sepia of ook echt kleuren foto's?.

            Originally posted by Digipics357
            Ik heb experimenten gedaan met 300 gramms aquarelpapier in mijn Epson Stylus 1290
            met een zeer bevredigend resultaat. Bepaalde merken brengen speicaal papier op de markt
            dat geschikt is om te bedrukken met een inktjetprinter. Ik zou eens gaan zoeken in Google
            met Lyson als zoeksleutel. Die brengen alle fine art paper op de markt.

            Als je mijn resultaten met het aquarelpapier eens wil zien ben je welkom ik woon in Kontich
            dicht bij Antwerpen.

            Comment


            • #7
              heb op de site gekeken bij Epson maar er wordt niet gesproken over canvas helaas. Wel allerlei andere 'papier' soorten dus ik zal eens gaan zoeken. bedankt!.

              Originally posted by jdm
              epson had dit vroeger. Dat men op canvas kon afdrukken. En dit was 5 jaar geleden al redelijk indrukwekkend. Ik weet niet of ze dit blijven volgen zijn, maar in de tijd zowel in a3 formaat als in a4 formaat (op rollen) te verkrijgen.

              Best eens bij epson informeren of ze dit nog volgen.

              Comment


              • #8
                helaas woon ik in Assen, dus da's een beetje ver om tekomen kijken. Ben wel erg benieuwd. Wat voor afdrukken heb jij gedaan? zwart/wit en sepia of ook echt kleuren foto's?.
                Ik maakt kleuren prints op dit papier zeer goed te vergelijken met het schilderslinne door de struktuur van het papier.
                Een voorbeeld posten heeft niet veel zin omdat je echt moet kunne zien en voelen.


                [
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  mag ik vragen waar je dat papier hebt gekocht? Ik heb verschillende soorten papier gezien, o.a.:
                  INFO(Referentie #Linnen)
                  Papier met "linnen/canvas" structuur
                  kleur: Natural white

                  kwaliteit: 150 gr/m²

                  Geschikt voor alle inkjet printers.

                  toepassing: Het afdrukken van foto's kunstreprografie, menu's, uitnodigingen, diploma's enz.

                  enkelzijdig bedrukbaar

                  Zou dit wat kunnen zijn?


                  Originally posted by Digipics357
                  helaas woon ik in Assen, dus da's een beetje ver om tekomen kijken. Ben wel erg benieuwd. Wat voor afdrukken heb jij gedaan? zwart/wit en sepia of ook echt kleuren foto's?.
                  Ik maakt kleuren prints op dit papier zeer goed te vergelijken met het schilderslinne door de struktuur van het papier.
                  Een voorbeeld posten heeft niet veel zin omdat je echt moet kunne zien en voelen.


                  [

                  Comment


                  • #10
                    mag ik vragen waar je dat papier hebt gekocht? Ik heb verschillende soorten papier gezien, o.a.:
                    INFO(Referentie #Linnen)
                    Papier met "linnen/canvas" structuur
                    kleur: Natural white

                    kwaliteit: 150 gr/m²

                    Geschikt voor alle inkjet printers.

                    toepassing: Het afdrukken van foto's kunstreprografie, menu's, uitnodigingen, diploma's enz.

                    enkelzijdig bedrukbaar

                    Zou dit wat kunnen zijn?
                    Persoonlijk zou ik nooit kiezen voor een papier van 150 gram, dit is te weining aan grammage
                    ik kocht het aquarellepapier in een grafische winkel dus tekengerief en zo.

                    Dis is het papier dat ik bedoel

                    Aqvarelle Arches
                    Grain Fin
                    100% pur Cotton
                    20 Feuilles - 300 g/m2
                    31 X 41 cm

                    Val niet achterover van de prijs dit blokje tekenpapier kost ongeveer 25 Euro voor 20 vel.



                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      ok.. dank jewel. Inderdaad prijzig maar ja.. fotografie is eenmaal prijzig. dure hobby, maar wel leuk! dank je wel. ik ga eens op zoek!.


                      Persoonlijk zou ik nooit kiezen voor een papier van 150 gram, dit is te weining aan grammage
                      ik kocht het aquarellepapier in een grafische winkel dus tekengerief en zo.

                      Dis is het papier dat ik bedoel

                      Aqvarelle Arches
                      Grain Fin
                      100% pur Cotton
                      20 Feuilles - 300 g/m2
                      31 X 41 cm

                      Val niet achterover van de prijs dit blokje tekenpapier kost ongeveer 25 Euro voor 20 vel.




                      [/quote]

                      Comment


                      • #12
                        Ik zoek de naam van dat stoffen etiketpapier voor je op...

                        Comment


                        • #13
                          Permajet heeft dit in zijn assortiment: Permajet Belgian Linen, dit is 400grams echt linnen geschikt voor inkjetprinters. Een doos van 10 vellen A3 formaat kost 89Euro bij cameraexpress. Ik zou dit wel eens willen proberen, al weet ik niet zeker of de Epson 1290 geschikt is voor dit dikke 400gr. linnen. Zijn er mensen geinteresserd om misschien samen een doos te delen?
                          BD0055BE of te wel Krisv5
                          http://users.pandora.be/kris.verhaegen/ E-mail: kris.verhaegen@pandora.be

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by krisv5
                            Permajet heeft dit in zijn assortiment: Permajet Belgian Linen, dit is 400grams echt linnen geschikt voor inkjetprinters. Een doos van 10 vellen A3 formaat kost 89Euro bij cameraexpress. Ik zou dit wel eens willen proberen, al weet ik niet zeker of de Epson 1290 geschikt is voor dit dikke 400gr. linnen. Zijn er mensen geinteresserd om misschien samen een doos te delen?
                            400 grams? ik vraag me af of dat in alle inkjetprinters kan... maar ik heb een laserprinter dus dat gaat niet lukken. vind het wel errug prijzig, 89 euro voor tien vellen... ik wacht er nog wel ff mee..

                            Comment


                            • #15
                              Ik vind het merk niet onmiddellijk, hoewel achteraan het vel staat: 'permanent
                              Fasson®'. Dat zijn eigenlijk labels (klevend dus).

                              Comment

                              Working...
                              X