Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D CF Error

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 40D CF Error

    Hallo,

    Gisteren na het plaatsen van CF-cardje, kreeg ik volgende error : CF-Err. En de melding, CF kaart niet geformatteerd, gelieve te formateren met dit toestel. Wanneer ik dit probeer te doen herkent hij de CF card niet.

    Ik heb ondertussen reeds met meerdere CF's geprobeerd en deze zijn niet het probleem want ze werken in ander toestel. Wanneer ik in de camera kijk waar het cf kaartje zit, is er naar mijn gevoel een pinnetje tekort.

    Na contact genomen te hebben met de repair diensten zou zoiets > 300 € kosten om te herstellen. Hoofdprint zou moeten vervangen worden.

    Heeft iemand hier ervaring mee ? Denk je dat zoiets de moeite loont voor een 40D. Momenteel is een overstap naar een nieuwe 60D buiten bereik. Een nieuwe 600D zou dus een optie kunnen zijn of herstellen.

    Of heeft er iemand een defecte 40D, misschien kunnen we van 2 toestellen één maken.

    Iemand tips ?

  • #2
    Re: Canon 40D CF Error

    is er niet gewoon een pinnetje scheef geplooid?

    je kan ook kijken naar een 2de hands 40d of mss 50d, deze laatste staat in aangeboden
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Canon 40D CF Error

      bij cf zijn standaard 2 pinnetjes aan de buitenkant korter dan de rest, dit heeft soms de indruk dat het pinnetje weg is. ik weet niet of deze info je verder helpt

      Comment


      • #4
        Re: Canon 40D CF Error

        Helaas een pinnetje in het midden.

        Ik was de koopjeshoek al aan het volgen. Een tweedehands 40 of 50D is waarschijnlijk een beter alternatief dan herinstellen.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 40D CF Error

          Of heeft er iemand een defecte 40D, misschien kunnen we van 2 toestellen één maken.
          Ik herinner me dat die connector als wisselstuk bestond (voor een 400D), dus als je toch zelf aan de slag wil ?

          Comment


          • #6
            Re: Canon 40D CF Error

            Oorspronkelijk geplaatst door rockfire Bekijk bericht
            Helaas een pinnetje in het midden.

            Ik was de koopjeshoek al aan het volgen. Een tweedehands 40 of 50D is waarschijnlijk een beter alternatief dan herinstellen.
            en is het afgebroken of geplooid?
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Canon 40D CF Error

              Er was eentje geplooid, dit is nu gerecht met een heel fijn pincet. Maar ik merk dat er nog eentje ontbreekt.

              In elk geval de error is er nog steeds.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 40D CF Error

                reparatie van zoeen connector is geen simpel soldeerklusje hoor.
                ik denk dat je dan beter uitkijkt naar een nieuwe of tweedehands body

                Comment

                Working...
                X