Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nachtfotografie (uittesten statief)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nachtfotografie (uittesten statief)

    Zaterdag statief mogen afhalen in de berg van de konijntjes.
    En dan maar besloten om dezelfde avond een kleine nachtfotografie uitstap te doen.
    Samen met m'n vriendin wat rondgereden:

    Ontsnappen aan de drukte

    ISO 200
    F/10
    5sec. sluitersnelheid.
    Manuele modus
    Aalst groeit...

    ISO 200
    F/3.5
    2.5sec. sluitersnelheid.
    Manuele modus

    Een goeie uitstap wordt afgesloten met...


    ISO 400 (had eigenlijk lager mogen zijn).
    F/22
    8sec. sluitersnelheid.
    TV-stand

    tips en tricks altijd welkom.
    groeten,
    Koen
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

  • #2
    Re: Nachtfotografie (uittesten statief)

    die laatste vind ik een knap sfeerbeeld waar noenkelmi waarschijnlijk ook zal van genieten

    al zijn er links in het donkere gedeelte nog wat storende elementen die je kan wegwerken.

    Comment


    • #3
      Re: Nachtfotografie (uittesten statief)

      Niet slecht.

      De ultieme statieftest: een heeeeeel donkere nacht, sluitertijd van een paar uur. Ga intussen wandelen. Als alles er nog staat wanneer je terugkomt, is het een goed statief.
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

      Comment


      • #4
        Re: Nachtfotografie (uittesten statief)

        Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
        die laatste vind ik een knap sfeerbeeld waar noenkelmi waarschijnlijk ook zal van genieten

        al zijn er links in het donkere gedeelte nog wat storende elementen die je kan wegwerken.
        Raar, je ziet waarschijnlijk een deel van een vaas ofzo?
        Indien ja, kan je eens refreshen?

        (want had last minute nog een update gedaan ivm weg clonen)
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • #5
          Re: Nachtfotografie (uittesten statief)

          Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
          Niet slecht.

          De ultieme statieftest: een heeeeeel donkere nacht, sluitertijd van een paar uur. Ga intussen wandelen. Als alles er nog staat wanneer je terugkomt, is het een goed statief.
          Sluitertijd van een paar uur,
          lijkt mij dat ik dan een paar uur op de ontspannerknop moet duwen (Bulb-mode)? aangezien mijn sluiter maar tot 30seconden gaat?
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • #6
            Re: Nachtfotografie (uittesten statief)

            nee is er nog altijd, zijn precies 6 lichte bruinkleurige lichvlekjes links in het donkere deel.



            heb ze aangeduid in paint met mijn elite paint skills

            Comment


            • #7
              Re: Nachtfotografie (uittesten statief)

              Camera op de grond, statief op de knop...
              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

              Comment


              • #8
                Re: Nachtfotografie (uittesten statief)

                Die eerste vind ik heel mooi. Ik vind het wat jammer van die tralies, maar echt een knappe foto.

                Maar die laatste, hoe heb je dat gedaan, die belichting ? Omdat je spreekt van wegklonen, lijkt het me geen laagmasker te zijn. Het ziet er heel tof uit! Maar zou het kunnen dat je lens en je hand in het glas zie ?

                Comment


                • #9
                  Re: Nachtfotografie (uittesten statief)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  Sluitertijd van een paar uur,
                  lijkt mij dat ik dan een paar uur op de ontspannerknop moet duwen (Bulb-mode)? aangezien mijn sluiter maar tot 30seconden gaat?
                  Neeneenee, je moet een aantal malen drukken, dat is telkens 30s, net als bij een microgolf.

                  Of, een standaard afstandsbediening, 1x duwen om te openen, de 2de maal sluit de sluiter.
                  D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nachtfotografie (uittesten statief)

                    Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                    nee is er nog altijd, zijn precies 6 lichte bruinkleurige lichvlekjes links in het donkere deel.
                    Hmm, op deze monitor zie ik het niet direct...
                    Ik zal thuis nog eens kijken, (mocht je willen/kunnen, zou je via screenshot even willen aantonen? )

                    Ik had er hier een Vaas opstaan, (die blijkbaar te dicht nog stond),
                    en had deze volledig weggecloned, maar verder zie ik dus niet veel speciaals :s

                    Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                    Camera op de grond, statief op de knop...
                    Dat is ook een mogelijkheid om een statief te gebruiken natuurlijk
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nachtfotografie (uittesten statief)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      Hmm, op deze monitor zie ik het niet direct...
                      Ik zal thuis nog eens kijken, (mocht je willen/kunnen, zou je via screenshot even willen aantonen? )

                      Ik had er hier een Vaas opstaan, (die blijkbaar te dicht nog stond),
                      en had deze volledig weggecloned, maar verder zie ik dus niet veel speciaals :s



                      Dat is ook een mogelijkheid om een statief te gebruiken natuurlijk
                      zullen waarschijnlijk restanten zijn van de vaas dan.
                      heb de aanduiding via link geplaatst op mijn dropbox

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nachtfotografie (uittesten statief)

                        Oorspronkelijk geplaatst door MadHatter Bekijk bericht
                        Die eerste vind ik heel mooi. Ik vind het wat jammer van die tralies, maar echt een knappe foto.

                        Maar die laatste, hoe heb je dat gedaan, die belichting ? Omdat je spreekt van wegklonen, lijkt het me geen laagmasker te zijn. Het ziet er heel tof uit! Maar zou het kunnen dat je lens en je hand in het glas zie ?
                        Bij de 1e, ik heb er ook een aantal zonder de tralies,
                        maar de tralies vond ik wel iets hebben (vandaar ook de titel bij die ene foto).

                        Die laatste:

                        Alle lichten in de omgeving uit.
                        klein zaklampjes (oude mini-maglite) net boven het zichtbare vlak houden.

                        speciaal gekozen voor die mini-maglite omdat deze echt nog geel licht geeft en zeer zwak licht.

                        Mijn hand zien is vrij lastig (ik was boven het zichtbare beeld mijn zaklamp aan het stilhouden).
                        Maar mijn vriendin stond wel achter het statief, dus misschien zie je haar hand.
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nachtfotografie (uittesten statief)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          Bij de 1e, ik heb er ook een aantal zonder de tralies,
                          maar de tralies vond ik wel iets hebben (vandaar ook de titel bij die ene foto).

                          Die laatste:

                          Alle lichten in de omgeving uit.
                          klein zaklampjes (oude mini-maglite) net boven het zichtbare vlak houden.

                          speciaal gekozen voor die mini-maglite omdat deze echt nog geel licht geeft en zeer zwak licht.

                          Mijn hand zien is vrij lastig (ik was boven het zichtbare beeld mijn zaklamp aan het stilhouden).
                          Maar mijn vriendin stond wel achter het statief, dus misschien zie je haar hand.
                          Ik vind het echt heel knap. Dit soort foto's spreekt me echt aan, en je hebt ze heel netjes uitgevoerd. Die hand was geen kritiek, en waarschijnlijk zie ik gewoon wat anders, hoor De vlekjes rechts zie ik trouwens ook niet op mijn monitor, hoe ik ook ga zitten.

                          Ik had ook aan een zaklamp gedacht, maar dacht dat dat wat te fel zou worden. Niet dus! Ik zag ooit een reeksje van Lost America door Troy Paiva, en dat blijft me maar biologeren. Misschien ook wel iets voor jou

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nachtfotografie (uittesten statief)

                            knappe statieftesten! de laatste zou ik de Duvel minder centraal gezet hebben!!
                            vriendelijke groeten, Sien

                            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nachtfotografie (uittesten statief)

                              ik vind 1 en 3 heel tof, hou 3 maar koel
                              facebook
                              Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                              Comment

                              Working...
                              X