Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eenzaam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eenzaam

    O.K. ik heb een andere lucht in mijn foto gekregen, eindelijk !
    Maar ik zie het duidelijk, kan iemand mij vertellen hoe ik de randen beter afwerk?
    Op de rest mag ook commentaar komen natuurlijk



    hMM ? Beter maar nog niet helemaal tevreden



    With a little help from a friend ;-)

    Last edited by Bruno D.G.; 15 juni 2012, 16:58.
    mvg Bruno D.G.
    Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

  • #2
    Re: Eenzaam

    uitgebrand licht veranderd? hoe heb je dat dan gedaan?? (wil dat ook wel es weten )
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

    Comment


    • #3
      Re: Eenzaam

      Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
      uitgebrand licht veranderd? hoe heb je dat dan gedaan?? (wil dat ook wel es weten )
      Lang aan gewerk voor ik het doorhad en iets of wat kon.
      Ik heb dit resultaat in PSE 10, haal de lucht eruit en zet een andere foto (lucht die me aanstaat) erin. maar ik zie het duidelijk aan de randen en daar wil ik nog iets aan doen. Het moet te doen zijn zonder dat je het ziet! Enkel ik kan er nog niet aan uit , ik ben nen trage
      mvg Bruno D.G.
      Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

      Comment


      • #4
        Re: Eenzaam

        Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
        Lang aan gewerk voor ik het doorhad en iets of wat kon.
        Ik heb dit resultaat in PSE 10, haal de lucht eruit en zet een andere foto (lucht die me aanstaat) erin. maar ik zie het duidelijk aan de randen en daar wil ik nog iets aan doen. Het moet te doen zijn zonder dat je het ziet! Enkel ik kan er nog niet aan uit , ik ben nen trage
        o zo hihi, heb daar ook al aan gedacht maar had gevoel ik ging valsspelen...
        ik vind het redelijk ok hoor, alleen de wolkengroep links vind ik de rechtse rand nogal hard, of is er aan de lucht zèlf niets bewerkt?
        persoonlijk zou ik kiezen voor een lucht waar de wolken niet achter je bomen komen, enkel lucht achter de bomen en erboven wat wolken, is mijn gedacht he
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

        Comment


        • #5
          Re: Eenzaam

          Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
          o zo hihi, heb daar ook al aan gedacht maar had gevoel ik ging valsspelen...
          ik vind het redelijk ok hoor, alleen de wolkengroep links vind ik de rechtse rand nogal hard, of is er aan de lucht zèlf niets bewerkt?
          persoonlijk zou ik kiezen voor een lucht waar de wolken niet achter je bomen komen, enkel lucht achter de bomen en erboven wat wolken, is mijn gedacht he
          Ja, je hebt gelijk maar ik ben op dit moment al blij met dit resultaat
          En het is een beetje valsspelen, maar het wordt wel meer gedaan denk ik (ben er zeker van )
          mvg Bruno D.G.
          Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

          Comment


          • #6
            Re: Eenzaam

            Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
            Ja, je hebt gelijk maar ik ben op dit moment al blij met dit resultaat
            En het is een beetje valsspelen, maar het wordt wel meer gedaan denk ik (ben er zeker van )
            ja verzekerst wel haha ! we zouden eens moeten weten...
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment


            • #7
              Re: Eenzaam

              voor de eerste keer vindt ik m aardig gelukt bruno
              Niet geschoten is altijd mis!

              Comment


              • #8
                Re: Eenzaam

                vind ik wel heel goe gedaan!
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Eenzaam

                  Mercie allemaal, maar zien jullie de scherpe randen aan de boomtoppen niet ?
                  Of is dat omdat ik hem zelf gemaakt heb dat ik dat blijf zien?
                  mvg Bruno D.G.
                  Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eenzaam

                    Heb je het in Photoshop met een laagmasker gedaan ? Als je een selectie hebt gemaakt van de bomen en die netjes afgewerkt hebt, kun je daarna de selectie vergroten of verkleinen, en "featheren". Dat laatste maakt de randen minder scherp. Dus als je de selectie een pixel verkleind en dan een pixel feathert, krijg je een "mooiere" rand.
                    Je kunt je laagmasker ook met het penseel maken en de opacity van de randen aanpassen. Dan stel je zelf in hoeveel van de onderliggende lucht er nog door komt piepen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eenzaam

                      Oorspronkelijk geplaatst door MadHatter Bekijk bericht
                      Heb je het in Photoshop met een laagmasker gedaan ? Als je een selectie hebt gemaakt van de bomen en die netjes afgewerkt hebt, kun je daarna de selectie vergroten of verkleinen, en "featheren". Dat laatste maakt de randen minder scherp. Dus als je de selectie een pixel verkleind en dan een pixel feathert, krijg je een "mooiere" rand.
                      Je kunt je laagmasker ook met het penseel maken en de opacity van de randen aanpassen. Dan stel je zelf in hoeveel van de onderliggende lucht er nog door komt piepen.
                      Madhatter bedankt, ik heb een nederlandse maar ik zoek dat uit deze week .
                      mvg Bruno D.G.
                      Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eenzaam

                        Ik zag inderdaad dat je een andere lucht had geplaatst.
                        Voor een 1e keer vind ik het toch goed gelukt.

                        Je kan natuurlijk ook veel youtube kijken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eenzaam

                          Heb je het in Photoshop met een laagmasker gedaan ? Als je een selectie hebt gemaakt van de bomen en die netjes afgewerkt hebt, kun je daarna de selectie vergroten of verkleinen, en "featheren". Dat laatste maakt de randen minder scherp. Dus als je de selectie een pixel verkleind en dan een pixel feathert, krijg je een "mooiere" rand.
                          Je kunt je laagmasker ook met het penseel maken en de opacity van de randen aanpassen. Dan stel je zelf in hoeveel van de onderliggende lucht er nog door komt piepen.
                          Dat zal ikzelf ook eens uitproberen, want dat heb ik nog nooit gedaan. Wat ook werkt is gewoon met penseen vervagen en over de toppen heen schilderen totdat je tevreden bent. Werkt ook.

                          Maar bovenstaande is misschien wel beter. Zelf nog nooit uitgeprobeerd. Ik leer ook altijd bij.

                          Nou je lucht is prima. Leuk niet ? En het eenzame boompje is de mooiste.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eenzaam

                            Hmm, update is beter maar nog niet alles. Ik zal nog wat moeten oefenen !
                            mvg Bruno D.G.
                            Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eenzaam

                              oefenen kan geen kwaad als het dan lukt ben je op zijn minst trots op het resultaat

                              Comment

                              Working...
                              X