Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PW Flex TT5: sb800/sb910/58AF-1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PW Flex TT5: sb800/sb910/58AF-1

    Ik probeer een 3-voudige PW FlexTT5 in standaard TTL-setup te gebruiken doch tevergeefs: 3 TT5 transceivers: 1 op de D700 met daarbovenop de SB-800, 1 op een plu met Metz 58 AF-1, en een op een plu met een SB-910. De PW's hebben allen dezelfde laatste v3.003 update. Shutter blijft onder 1/800. Doch de PW's, of speedlights, gaan af, of willen niet afgaan, naar willekeur, onderlinge afstand is nooit meer dan 20 meter. PW's blijven groene 'blinks' geven. Waarom zijn de batterijen van de SB-910 (die ondertussen blijkbaar nog steeds niet 'backward' compatibel is met de FlexTT5's) en die van de Metz na 10 shots 'plat'? Batterijen zijn vers volgeladen 'GP 2500's. Dit terwijl de PW's in standaard TTL zijn ingesteld?

    Ik doe duidelijk iets mis, de speedlights staan te zwaar ingesteld ofzo... I don't get it...
    Anyone?

    Thanks!
    F.

  • #2
    Re: PW Flex TT5: sb800/sb910/58AF-1

    Ik zie dat je 1/800 gebruikt en dat is natuurlijk wel boven de syncspeed van je camera.
    FP (HSS) zorgt er wel voor dat je flitsers zwaar belast worden, vooral de accu's zullen veel pulserende flitsen moeten voeden. Ik ben benieuwd als je onder je synspeed gaat, laten we zeggen 1/200 of de accu's dan ook snel leeg zijn. Ik heb zelf nog nooit gewerkt met de PW TT5 systeem, maar weet wel dat lege batterijen voor problemen kunnen zorgen. Tip, als je de GP2500 ooit gaat vervangen, koop dan Eneloop van Sanyo, die zijn krachtiger en kun je rustig geladen een tijdje in de kast laten liggen.

    Comment


    • #3
      Re: PW Flex TT5: sb800/sb910/58AF-1

      Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
      Tip, als je de GP2500 ooit gaat vervangen, koop dan Eneloop van Sanyo, die zijn krachtiger en kun je rustig geladen een tijdje in de kast laten liggen.
      Good one, zal 'k onthouden om uit te proberen. Die GP's worden continu vervangen omdat ze er snel aan moeten geloven vanwege 15 min. snelladen.

      Bij de testsessie met die TT5's had ik de ISO-instelling over het hoofd gezien: Lo1.0 (25 of 50-simulatie ofzoïet)... Vermoedelijk hebben die speedlights nogal mogen pulseren op 1/800 .

      Blijkt wel ondertussen dat die TT5's, na inzetten op lokatieshoots, absoluut niet consequent afgaan. Zelfs in 50% van de tijd gewoon niet triggeren Ondanks dat de TT5-led's groen blinken geven ze blijkbaar geen puls aan de speedlight door. Dit tot de camera eens uit/aan wordt geschakeld. Vermoedelijk een probleem met een standby modus die ik eens moet inzien. Anderzijds is de zogenaamde radiogestuurde TTL-meting serieus (steeds 2 à 3 stops; ondanks allround ev0) overbelicht.

      Ik blijf verder testen maar mocht iemand iets in te brengen hebben, dan graag...

      Thanks,
      F.
      Last edited by Fibonacci; 16 juni 2012, 00:02.

      Comment


      • #4
        Re: PW Flex TT5: sb800/sb910/58AF-1

        Beste,

        Ik werk al ongeveer een jaar met de PW. Een TT1 op de camera met de zone controller en TT5 transceivers met SB 800. Die zijn geladen met eneloop batterijen. Het voordeel van PW is dat je kan werken op hogere syncspeed, ze verbruiken wel wat meer, maar ik kan een hele dag modellen shooten met 1 lading batterijen. (lees een goeie 600 clicks).
        Je moet wel de volgorde volgen, zijnde flitser aanleggen, PW aanleggen, camera aanleggen, dan heb je geen enkele misfire (toch niet wat mij betreft). Opletten als er anderen in de buurt zijn, misschien gebruiken ze wel hetzelfde kanaal. Dit kan je softwarematig aanpassen.
        Ik weet niet of die metz er bij past om TTL te gaan flitsen, ik denk dat daar het probleem zit en niet bij de SB 800 en SB 910.

        Das mijn ervaring
        Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
        ----------------------------------------------
        Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

        Comment


        • #5
          Re: PW Flex TT5: sb800/sb910/58AF-1

          Het probleem met de leeglopende batterijen is ondertussen opgelost. Blijkbaar kan je beter niet gaan synchen op 1/800 in combinatie met je laagst mogelijke ISO setting want dan flits je blijkbaar de pleuris uit de AA'tjes in de speedlights...

          Op weer een andere lokatie (dus radio storing zal 't wellicht niet zijn) heb ik een SB800 op een TT op de hotshoe van de camera gezet en de SB-910 op een TT5 op statief. Opnieuw bakken missfires en overbelichtingen die toch van niet veel TTL communicatie getuigen. De Metz, die op de camera wel iTTL communiceert, heb ik deze keer niet gebruikt maar is duidelijk niet de oorzaak...

          Alle electronica werd in de juiste volgorde aangezet. Het kanaal is geen issue, want ook ten velde is blijft het boeltje slecht communiceren. Ik gebruik enkel transceivers en geen TT1, maar dat zou geen probleem mogen zijn vermoed 'k. Ik gebruik ook geen zone controller omdat het de bedoeling uiteindelijk is om de SB910 als zone controller te gaan inschakelen. Maar zolang ik de boel niet eens TTL kan laten uitvoeren heeft het weinig zin.

          Ik haat het om aan elektronica te moeten staan friemelen tijdens een shoot. 't Ziet ernaar uit dat ik mij een namiddagje met een test setup zal mogen bezig houden

          Oorspronkelijk geplaatst door Dirre Bekijk bericht
          heb je geen enkele misfire (toch niet wat mij betreft).
          Thanks, voor de input , want blijkbaar moet het toch mogelijk zijn he... Heb de TT5's erbij gehaald om uiteindelijk die hypersync tot 1/8000 te kunnen gaan gebruiken, maar daar zijn we blijkbaar bijlange nog niet, als ik begot de TTL op 1/800 nog niet draaiiend krijg

          Ideeën zijn welkom...
          Thanks,
          F.

          Comment


          • #6
            Re: PW Flex TT5: sb800/sb910/58AF-1

            Als je een flits bovenop de trigger op de camera zet moet je deze instellen als master
            Anders krijg je inderdaad overbelichting.

            P.S. je kan dan deze flits tevens gebruiken als zonecontroller om de EV van de andere flitsen remote in te stellen.

            Dus Flits op statief gewoon instellen op TTL (geen EV aanpassing - STD lichtpatroon).

            Flits op TT op Hotschoe instellen als Master (eventueel de EV voor de remote flits instellen via de master).

            Dit zou probleemloos moeten werken.

            Vergeet niet dat de PW's soms zelf een meetflash triggeren bij een aanpassing van de flits of toestelinstellingen zonder dat je zelf op de ontspanknop drukt.

            Trouwens ik denk dat de SB-910 nog niet ondersteunt wordt door de PW's.
            verwissel dan de flitsers (plaats de SB-910 op het toestel in master) en de SB-800 op statief.
            Last edited by zunoel; 18 juni 2012, 18:01.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: PW Flex TT5: sb800/sb910/58AF-1

              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              Als je een flits bovenop de trigger op de camera zet moet je deze instellen als master
              Snel effe uitgeprobeerd en... Jawel, applaus voor zunoel! Dat was het dus inderdaad. Alles triggert en effectief in TTL.
              Ja, de bedoeling is sowieso om de SB910 te gebruiken als zone controller (en dus als master ).

              't Volgende gevloek zal waarschijnlijk bovenkomen bij het instellen van de hypersync Anyway, problemen voor later....

              Thanks Zunoel!
              F.

              Comment


              • #8
                Re: PW Flex TT5: sb800/sb910/58AF-1

                1)sb-910 is nog niet ondersteund
                2) hypersynch met nikon toestellen en nikon flitsers oke maar niet met andere merken van flitsers met een nikon toestel . hypersynch is verbonden met het merk.
                www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

                Comment


                • #9
                  Re: PW Flex TT5: sb800/sb910/58AF-1

                  Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
                  2) hypersynch met nikon toestellen en nikon flitsers oke maar niet met andere merken van flitsers met een nikon toestel . hypersynch is verbonden met het merk.


                  sorry maar bij de laatste versies van die metz staat het ook tss de specificaties op bvb speedlights.net dus kan je dit staven?
                  http://speedlights.net/compare-speed...8+AF-2+digital
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: PW Flex TT5: sb800/sb910/58AF-1

                    er staat high speed sync dat is iets anders dan hyper sync
                    www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

                    Comment

                    Working...
                    X