Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeder met kinderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Moeder met kinderen

    Nabij Modhrudalur kwamen we deze vulkaan tegen...

    De stenen op de voorgrond zijn waarschijnlijk nog stille getuigen van een eerdere uitbarsting...




    facebook

    500px

  • #2
    Re: Moeder met kinderen

    Kweetnie, Mathias...

    Het zit allemaal nogal nogal krap in het kader.

    Er wringt ook iets met de berg/lucht...

    Wat ik vermoed (en ik kan mis zijn...) :
    Dit is een blend waarbij je heel scherp de rand van de berg proberen selecteren hebt, om er dan de lucht uit te maskeren.
    Dit blijkt is de fijne donkere randjes die je plaatselijk ziet, en ook de top van de berg die heel licht lijkt tov de lucht.

    Als dit klopt, zou ik het volgende aanraden... Ik selecteer heel grof, bvb met een lasso de lucht selecteren, door 1cm van de bergen met te nemen. Dan een grove blur op jou mask, en eventueel lichtjes bijwerken dichter bij de bergrand toe. Zo krijg je een veel vloeiender en natuurlijker verloop.

    Als het geen blend is, dan... heb ik niks gezegd he
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

    Comment


    • #3
      Re: Moeder met kinderen

      lol, nu had ik op mijn vorige posts comments verwacht op mijn blending techniek, maar wil dit nu net de foto zijn waaraan ik het minst heb bewerkt. Enkel WB, contrast en verscherping
      Misschien had ik nog moeten vermelden dat deze is opgenomen tussen twee sneeuwbuien door, vandaar misschien het gevoel dat de top van de berg heel licht lijkt door de lichte sneeuwwolken die er voor schuiven. Die donkere randjes snap ik ook niet...het enige wat ik kan vermoeden is dat de verse sneeuw (die was 2sec geleden gevallen) om een of andere reden niet op die plaats gevallen is of blijven plakken is.

      merci voor je eerlijke comment en de tips die ik toch eens ga uitproberen
      facebook

      500px

      Comment


      • #4
        Re: Moeder met kinderen

        HAHA, da's een goeie !

        Maar jouw uitleg houdt steek, en is heel geloofwaardig

        Ik heb dus niks gezegd he


        EDIT
        LOL, Hans heeft er misschien nog iets aan
        Forum voor natuur- en landschapsoto's. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen..


        Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
        lol, nu had ik op mijn vorige posts comments verwacht op mijn blending techniek, maar wil dit nu net de foto zijn waaraan ik het minst heb bewerkt. Enkel WB, contrast en verscherping
        Misschien had ik nog moeten vermelden dat deze is opgenomen tussen twee sneeuwbuien door, vandaar misschien het gevoel dat de top van de berg heel licht lijkt door de lichte sneeuwwolken die er voor schuiven. Die donkere randjes snap ik ook niet...het enige wat ik kan vermoeden is dat de verse sneeuw (die was 2sec geleden gevallen) om een of andere reden niet op die plaats gevallen is of blijven plakken is.

        merci voor je eerlijke comment en de tips die ik toch eens ga uitproberen
        Last edited by Dama; 10 juni 2012, 20:58.
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #5
          Re: Moeder met kinderen

          De 'lichtheid' van de berg komt inderdaad door de wolk die er net dwars doorgetrokken was en een fijn laagje poedersneeuw had achtergelaten, vooral op de hogere delen...
          D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
          500px FaceBook

          Comment


          • #6
            Re: Moeder met kinderen

            yep,wat krap gekadreerd,maar toch wel heel verlijdelijk met die 2 stenen
            zou er zelf toch tevreden mee zijn
            eos 600 d
            lens 18-135 canon 10-22canon

            Comment


            • #7
              Re: Moeder met kinderen

              mmm ik weet het niet. die berg komt er niet erg goed uit voor mij. misschien als je een wat contrastrijkere lucht had gehad dat het wel gewerkt had. maar nu vind ik het allemaal wat ambetant ogen.

              greets,

              jeroen

              Comment


              • #8
                Re: Moeder met kinderen

                Ik heb helemaal geen probleem met de belichting/helderheid.
                Enkel vind ik zo'n locatie schreeuwen om mooi licht, dat vind ik een gemis bij deze foto.
                Groeten!

                500px / Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: Moeder met kinderen

                  Ik volg Dries wat het licht betreft.
                  Maar, de compo vind ik wel heel geslaagd: voor mij niet te krap.
                  Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Moeder met kinderen

                    Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
                    Ik heb helemaal geen probleem met de belichting/helderheid.
                    Enkel vind ik zo'n locatie schreeuwen om mooi licht, dat vind ik een gemis bij deze foto.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                    Ik volg Dries wat het licht betreft.
                    Maar, de compo vind ik wel heel geslaagd: voor mij niet te krap.
                    Ja ik snap wat jullie bedoelen...helaas in dat deel van 't land in die periode veel kans op sneeuw/regen. Zoals hier; en dus een grijze lucht. Maar je hebt gelijk, een mooi luchtje was beter geweest...

                    Aan allen: bedankt voor de feedback!
                    facebook

                    500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Moeder met kinderen

                      Ik denk persoonlijk dat je met de omstandigheden van het licht toch een prima resultaat hebt neergepoot...
                      De gele steen op de voorgrond neemt een beetje het "less is more" gevoel weg..
                      Anders zou hij voor mij helemaal af zijn..Het proberen waard zou ik zeggen..
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Moeder met kinderen

                        Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                        Het proberen waard zou ik zeggen..
                        Hoe bedoel ja Pascal? Bedoel je wegcroppen of de steen op een of andere manier wegmoffelen? Denk dat de croppen moeilijk gaat worden en ik teveel van de achterste vulkaan ga verliezen.
                        Maar ik begrijp je opmerking. Bedankt alvast!
                        facebook

                        500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: Moeder met kinderen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                          Hoe bedoel ja Pascal? Bedoel je wegcroppen of de steen op een of andere manier wegmoffelen? Denk dat de croppen moeilijk gaat worden en ik teveel van de achterste vulkaan ga verliezen.
                          Maar ik begrijp je opmerking. Bedankt alvast!
                          Ik denk dat je met weinig poespas deze steen kan wegpoetsen maar zeker geen crop...
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

                          Comment


                          • #14
                            Re: Moeder met kinderen

                            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                            Ik denk dat je met weinig poespas deze steen kan wegpoetsen maar zeker geen crop...
                            merci voor de verduidelijking
                            Nu, ik heb voor mezelf (dus puur persoonlijk) uitgemaakt dat ik mijn foto's wel durf bewerken (een paaltje wegclonen, saturatie aanpassen, blenden, kleuren verzadigen, donkere delen oplichten enz...), maar in dit geval maakt de steen deel uit van de compo, en gezien ik wil zoveel mogelijk natuurgetrouw blijven ga ik toch geen update plaatsen met een weggecloonde steen. Als de steen storend is dan is de compo voor mij slecht (ik ben daar hard in, ook voor mezelf ).
                            Nogmaals, dit is puur persoonlijk en zeker geen waarde oordeel over mensen die dit wel zouden doen. Maar ik heb voor mezelf een duidelijke grens getrokken.
                            Dit wil ook niet zeggen dat ik je suggestie niet apprecieer, integendeel
                            facebook

                            500px

                            Comment


                            • #15
                              Re: Moeder met kinderen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                              merci voor de verduidelijking
                              Nu, ik heb voor mezelf (dus puur persoonlijk) uitgemaakt dat ik mijn foto's wel durf bewerken (een paaltje wegclonen, saturatie aanpassen, blenden, kleuren verzadigen, donkere delen oplichten enz...), maar in dit geval maakt de steen deel uit van de compo, en gezien ik wil zoveel mogelijk natuurgetrouw blijven ga ik toch geen update plaatsen met een weggecloonde steen. Als de steen storend is dan is de compo voor mij slecht (ik ben daar hard in, ook voor mezelf ).
                              Nogmaals, dit is puur persoonlijk en zeker geen waarde oordeel over mensen die dit wel zouden doen. Maar ik heb voor mezelf een duidelijke grens getrokken.
                              Dit wil ook niet zeggen dat ik je suggestie niet apprecieer, integendeel
                              Geen probleem hoor.Het is jou keuze...En ik moet zeggen dat het weg shoppen van zo een groot ding ook niet mijn sterkste punt is...De vraag is steeds....wat ga je er voor in de plaats zetten...
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X