Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ponte Vecchio at dusk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ponte Vecchio at dusk

    Achteraf een veel moeilijker plaatje dan ik dacht. Het lijkt wel of heel de wereld daar moet zijn... Hogerop heb je wel een zicht op de stad maar niet meer op de rivier. Men vraagt je om de 30 seconden of je iemands foto wil maken en bovendien let je beter op je rugzak. Je schiet tegen het licht in en eerst had je alleen maar "haze" die alleen maar een monochromatisch mistig beeldje oplevert. Hier is dat al een beetje opgetrokken boven de stad maar boven de bergen nog sterk aanwezig. Toch begint er al wat kleur te komen. Dan nog het moeilijke besluit wat mee te nemen in de foto en wat eruit te later (al zeker al die mensen die voortdurend er in slagen om toch tegen je statief te lopen etc....) Oh ja, de foto staat niet scheef, wat je ook recht wil zetten, in Firenze staat alles scheef...










    .
    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

  • #2
    Re: Ponte Vecchio at dusk

    Ik vind dat deze foto het vooral moet hebben van de texturen en minder van de kleur. Ik heb hem net even in zw/w omgezet en ik vond hem krachtiger zo. Ik zag plots de lagen in de bergen, de opeenvolging van de brugger komt voor mij beter uit...
    't is maar een suggestie, waarschijnlijk ben ik de enige met die mening
    facebook

    500px

    Comment


    • #3
      Ik kan het mee heel goed voorstellen, hoe moeilijk dit vast te leggen is.

      Links en rechts is het een harmonieus geheel van de oude stad, maar centraal is het nogal druk met al die bruggen die elkaar overlappen, en toch de grote leegte die de Arno vormt.

      Ik vind het ook wat raar kijken dat de reflectie van de rivier veel lichter is dan de grauwe lucht.
      Ik zou toch minstens wat van de kleur van de lucht in de reflectie van het water verwachten ?
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Re: Ponte Vecchio at dusk

        Alhoewel het waarschijnlijk erg impressionant is in het echt, kan ik me goed voorstellen dat het heel erg moeilijk is hier een mooie opname van te maken. Ik heb een paar maand geleden zitten kijken naar Firenze als mogelijke bestemming en eigenlijk geen enkele foto van de ponte vecchio gezien die een wauw effect gaf. Zo ook deze maar het blijft een mooi beeld Ik vind het verschil en warmte en hoeveelheid licht tussen de lucht en de stad ook moeilijk kijken, zoals Danny al opmerkte.
        D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
        500px FaceBook

        Comment


        • #5
          Re: Ponte Vecchio at dusk

          Mooi kleurenpallet

          Van waar ergens kun je zo'n foto's maken? Ziet er mij precies een toren of dakterras uit.
          Wij gaan in juli ook naar Toscanië en Firenze staat ook op onze planning.

          Mvg

          Steven
          1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

          Comment


          • #6
            Re: Ponte Vecchio at dusk

            Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
            Mooi kleurenpallet

            Van waar ergens kun je zo'n foto's maken? Ziet er mij precies een toren of dakterras uit.
            Wij gaan in juli ook naar Toscanië en Firenze staat ook op onze planning.

            Mvg

            Steven
            Van op Piazze Michelangelo. Je kan nog hoger naar een kerkje ook maar vandaar kan je wel de stad maar niet zo goed de rivier zien
            Web: http://www.hanscouwenbergh.be
            Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

            Comment


            • #7
              Re: Ponte Vecchio at dusk

              Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
              Van op Piazze Michelangelo. Je kan nog hoger naar een kerkje ook maar vandaar kan je wel de stad maar niet zo goed de rivier zien
              Bedankt voor de info.

              Familieleden hadden mij al verteld dat dit een goeie (en gratis) parking was om Firenze te bezoeken.

              Zal daar dan ook eens proberen om zo'n uitzicht te vinden.


              Mvg

              Steven
              1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

              Comment

              Working...
              X