Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cascade du ray pic ( Ardéche )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cascade du ray pic ( Ardéche )

    Mijn eerste post op dit forum, dit is wel niet genomen met een spiegel reflex camera maar met een Sony W90... ben aan het kijken om er eentje aan te schaffen maar deze is genomen op onze vakantie naar de Ardéche. Geef jullie mening en vertel me eens wat er zou gebeurt zijn indien genomen met spiegel reflex camera...

    Grtz
    Philippe



  • #2
    Re: Cascade du ray pic ( Ardéche )

    pas vlug je foto aan !!!!
    max resolutie 900 aan de langste zijde, hup hup
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

    Comment


    • #3
      Re: Cascade du ray pic ( Ardéche )

      Volg foto is te groot. (al heb ik de indruk dat ie wel erg mooi is).

      Comment


      • #4
        Re: Cascade du ray pic ( Ardéche )

        Aanpassingen gedaan, foto is niet aangepast of bewerkt met PS of dergelijke enkel de groote aangepast....

        Comment


        • #5
          Re: Cascade du ray pic ( Ardéche )

          en nu nog centreren. Dat kijkt leuker. Je wilt toch niet dat we allemaal na verloop van tijd een stijve nek krijgen ?

          Comment


          • #6
            Re: Cascade du ray pic ( Ardéche )

            Foto is blijkbaar bij veel zonlicht getrokken.
            Ik heb hem eens binnengehaald en sommige delen zijn te licht. Niet echt uitgebrand behalve een klein stukje water.
            Mits wat bewerking zou deze krachtiger zijn, contrast, saturatie , hooglichten en dan de schaduwen wat oplichten .

            Op jouw vraag wat er gebeurd zou zijn met spiegel reflex camera......................... kan zijn van zeer goed tot afval!
            Alles hangt af van hoe je je toestel kent en welke instellingen je zou gebruiken.
            IK ben hier "senior member", dit wil NIETS zeggen, ik heb gewoon veel gereageerd of foto's geplaatst.
            Je kan wel een beetje richtlijnen geven maar het is vooral fotograferen en nog eens fotograferen, misschien avondschool volgen ( kan niet altijd " ik kan het ook niet" ).
            Dus doen , fouten maken en leren, das mijn leuze
            Last edited by Bruno D.G.; 9 juni 2012, 18:37.
            mvg Bruno D.G.
            Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

            Comment


            • #7
              Re: Cascade du ray pic ( Ardéche )

              Oorspronkelijk geplaatst door Phikili Bekijk bericht
              ... en vertel me eens wat er zou gebeurt zijn indien genomen met spiegel reflex camera...
              De fotograaf maakt de foto's, niet de camera.
              Als je er niets van bakt met een compactje, blijft het met een spiegelreflex ook modderen.
              De laatste 2,5 jaar komt het overgrote deel van mijn foto's op BD gewoon uit een compacte
              G11 in plaats van mijn EOS 50D. Je toestel goed leren kennen is één ding, oog hebben voor
              motieven en compositie ia al wat anders.

              Foto:
              Wat overbelicht en genomen op ongunstig tijdstip vvan de dag (hard licht rond het
              middaguur). De compositie biedt geen rustpunt voor het oog.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: Cascade du ray pic ( Ardéche )

                voor mij is ie nogal druk, 't zit weinig contrast in ook en ik mis meer dieptezicht.
                volg voorhangers wat betreft 'ken je camera' ik heb 't gevoel ik de eerste foto's trek in mijn leven neen ... zo erg is't nu ook weer niet ...
                maar toch, ik kom van een compact, heb nu reflexje, tja ik dacht ook ik de wereld ging kunnen vastleggen op mijn sensor jaja veel oefen-foto's die zullen als eerste worden vastgelegd !! maar blijven oefenen !!
                omtereerst
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                Comment


                • #9
                  Re: Cascade du ray pic ( Ardéche )

                  Oorspronkelijk geplaatst door Phikili Bekijk bericht
                  dit is wel niet genomen met een spiegel reflex camera maar met een ...
                  foto's van een ander cameratje mogen ook gepost worden hoor !! hahaha ! -stel je voor-
                  groetjes
                  facebook
                  Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cascade du ray pic ( Ardéche )

                    Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                    De fotograaf maakt de foto's, niet de camera.
                    Als je er niets van bakt met een compactje, blijft het met een spiegelreflex ook modderen.
                    De laatste 2,5 jaar komt het overgrote deel van mijn foto's op BD gewoon uit een compacte
                    G11 in plaats van mijn EOS 50D. Je toestel goed leren kennen is één ding, oog hebben voor
                    motieven en compositie ia al wat anders.

                    Foto:
                    Wat overbelicht en genomen op ongunstig tijdstip vvan de dag (hard licht rond het
                    middaguur). De compositie biedt geen rustpunt voor het oog.
                    Volledig mee eens. Ik maak er evenveel met m'n 60D als met m'n G10 en bij de meeste zie ik geen verschil..... dus reflex of compact......dure lenzen..... Het mannetje achter het toestel moet het doen hé.
                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cascade du ray pic ( Ardéche )

                      Oorspronkelijk geplaatst door Phikili Bekijk bericht
                      ....... Geef jullie mening en vertel me eens wat er zou gebeurt zijn indien genomen met spiegel reflex camera...
                      met dezelfde camerainstelling zal het verschil niet groot zijn geweest hoor.
                      vind het alleen vreemd dat de boel overbelicht lijkt maar als ik naar de exif kijk had je juist niet veel licht.
                      had voor dit shot wel een kleinere diafragma opening genomen.
                      maar al met al, toch een leuke opname.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cascade du ray pic ( Ardéche )

                        't is hard licht, met compact of spiegelreflex gaat op jpg niks uitmaken!
                        heb je een raw file, (soms kan dit met compact ook) dan kan je hier nog wel iets mee!!

                        zeker geen slechte foto
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cascade du ray pic ( Ardéche )

                          Zeker niet slecht.
                          Mss onderaan een stukje van het groen af (niet alles )
                          Kijk eens in je camera instellingen of je geen andere picture style kan kiezen, levendig ofzo dan krijg je meer saturatie in je kleuren en een hoger contrast.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Cascade du ray pic ( Ardéche )

                            Oorspronkelijk geplaatst door biebel Bekijk bericht
                            ........
                            Kijk eens in je camera instellingen of je geen andere picture style kan kiezen.....
                            dat kan met dit toestel.
                            er zitten er 6 op, onder andere Landscape
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment

                            Working...
                            X