Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens te gebruiken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens te gebruiken

    Kan er mij iemand zeggen wat voor lens ik best zou achter kijken voor op francorchamps foto's te trekken? Ik heb dit vorig jaar gedaan met een 55-200 van Nikon zelf en de foto's waren niet slecht maar ik zou iets meer willen inzoomen. Ik had gedacht aan een 70-300 lens, maar als iemand iets anders weet laat maar horen zou ik zeggen.
    Alvast bedankt

  • #2
    Re: welke lens te gebruiken

    Het verschil tussen 200 en 300 is niet echt zoveel, wil je echt iets meer moet je naar bv 400, maar daar zit weer een heel ander prijskaartje aan.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: welke lens te gebruiken

      70-300 is prima hoor. Ik kan je die van Tamron aanbevelen met VC (beeldstabilisatie)

      Comment


      • #4
        Re: welke lens te gebruiken

        De sigma 120-400mm is een betaalbare telelens, en verbazend goed van kwaliteit en stevigheid
        Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
        Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

        Comment


        • #5
          Re: welke lens te gebruiken

          Oorspronkelijk geplaatst door Mr ZERO Bekijk bericht
          70-300 is prima hoor. Ik kan je die van Tamron aanbevelen met VC (beeldstabilisatie)
          Inderdaad een goede lens, maar geen grote vooruitgang in mm.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: welke lens te gebruiken

            Bedenk wel dat de waarde van VC ongeveer 0,0 is bij autosportfotografie.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: welke lens te gebruiken

              Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
              Bedenk wel dat de waarde van VC ongeveer 0,0 is bij autosportfotografie.
              Bij mij staat OS ook meestal af...
              Focus gaat veel sneller. (alé dat vind ik toch)

              Mijn lens heeft wel 2 OS standen, de tweede stand is enkel volgens de verticale-as geloof ik.
              Ideaal voor panning?
              Last edited by C. Ruben; 11 juni 2012, 07:13.
              Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
              Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

              Comment


              • #8
                Re: welke lens te gebruiken

                even een nieuwe update doen in een oude topic
                ik heb bij deze nog steeds geen andere lens gekocht omdat ik nog beetje gespaard heb enzo dus nu nog is kijken wat er op de markt is

                mijn oog is gevallen op deze lens van Tamron en wou eens kijken wat de reactie's waren
                Tamron 70-300mm F/4-5.6 Di VC USD Nikon

                het is voor een Nikon D5000 body en nog steeds om hetzelfde te trekken namelijk autosport
                alvast bedankt

                Comment


                • #9
                  Re: welke lens te gebruiken

                  Als je een 200mm hebt ben je dan niet beter dat je daar een converter tussenzet? Alle als ze lichtsterk is toch.
                  FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lens te gebruiken

                    En wat bedoel je daar dan mee?
                    Welk voordeel haal ik ermee
                    Sr voor de vragen maar ik heb echt geen flauw idee wat je bedoeld

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke lens te gebruiken

                      Een converter zorget ervoor dat een lens zich gedraagt als een langer exemplaar. bijvoorbeeld een 1.4x converter maakt van een 200 mm een 280mm. Is goedkoper en lichter dan een andere lens meezeulen, maar heeft als nadeel dat je ook 1.4x maar licht verliest. Met lichtsterke lenzen zoals de 70-200 2.8 is dat echter best nog werkbaar.
                      FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke lens te gebruiken

                        Het gaat hier over de Nikon AF-S VR 55-200mm f/4-5.6 DX (standaard kit lens dat bij de combo zat)
                        dus niet echt een idee of deze lens daar geschikt voor is eigenlijk?
                        Anders zou ik willen kijken voor deze lens Tamron 70-300mm F/4-5.6 Di VC USD Nikon
                        het is grotendeel voor autosport dus meestal overdag en buiten.

                        Comment

                        Working...
                        X