Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Feest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Feest

    Ik ben nog een beginnend fotograaf, met nog niet veel accessoires voor mijn toestel.

    Nu, men heeft me gevraagd om deze avond foto's te trekken op een familiefeest en ik wil toch niet helemaal de mist in gaan

    Kan er mij iemand tips geven over hoe ik het best alles instel? Want het is binnen en dan gebruik ik best mijn flits, maar ik wil niet dat alles overbelicht is.

    Danku!
    https://www.facebook.com/JPictures.Photography

  • #2
    Re: Feest

    voordat tips gegeven zullen worden door mensen met ervaring denk dat het belangrijk is te vermelden welk materiaal je hebt (body, lenzen, flitser)

    Comment


    • #3
      Re: Feest

      Voordat je alles goed hebt ingesteld, is het feest voorbij.

      Je had vorige week dze vraag moeten stetten en dan gaan oefenen.
      Last edited by hjanssen; 9 juni 2012, 20:07.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Feest

        Manueel f/4 iso zo hoog je toestel aankan, onrechtstreeks flitsen op TTL (spelen met flitscompensatie) en sluitertijd volgens wat je wil meenemen van omgeving.
        Dit was voor mij een openbaring (tip die ik hier trouwens las, maar weet niet meer van wie, maar ben hem eeuwig dankbaar )
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Feest

          Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
          Manueel f/4 iso zo hoog je toestel aankan, onrechtstreeks flitsen op TTL (spelen met flitscompensatie) en sluitertijd volgens wat je wil meenemen van omgeving.
          Dit was voor mij een openbaring (tip die ik hier trouwens las, maar weet niet meer van wie, maar ben hem eeuwig dankbaar )
          Sorry maar da's geen goeie tip..
          Stand manueel. Dan je ISO op 800 ( kan 400 zijn als er nog voldoende zonlicht is, 800 is voor bij duister en omgevingslicht).
          Je diafragma aanpassen naar gelang van de grootte van de groep, dit kan varriëren en is dus niet vast, iedereen moet er scherp op staan, punt.
          Sluitertijd bepaal je ook het omgevingslicht, ik zou bij genoeg sfeerlicht en donkere achtergrond een 1/20 nemen, een 5.6 en ISO 800.
          Ah ja, flits op TTL en niet te ver van je onderwerpen af gaan staan..
          Canon 5D2 en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Feest

            Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
            Sorry maar da's geen goeie tip..
            Stand manueel. Dan je ISO op 800 ( kan 400 zijn als er nog voldoende zonlicht is, 800 is voor bij duister en omgevingslicht).
            Je diafragma aanpassen naar gelang van de grootte van de groep, dit kan varriëren en is dus niet vast, iedereen moet er scherp op staan, punt.
            Sluitertijd bepaal je ook het omgevingslicht, ik zou bij genoeg sfeerlicht en donkere achtergrond een 1/20 nemen, een 5.6 en ISO 800.
            Ah ja, flits op TTL en niet te ver van je onderwerpen af gaan staan..
            Misschien een beetje te kort mijn tip, is de bedoeling dat men de link leest. Ik werk binnen (als ik mag flitsen) altijd zo met dit resultaat. (1/100 f/4 iso100 op 145mm) exif zit er in. En idd als de mensen niet op de zelfde lijn staan verklein ik het diafragma, ook weer afhankelijk van de afstand enz...
            Flickr

            Comment

            Working...
            X