Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Merk Geheugenkaart CF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Merk Geheugenkaart CF

    Ik sta op het punt een Minolta A1 te bestellen bij Topfoto.
    Nog enkele vraagjes:
    - waarschijnlijk moet er een extra geheugenkaart bij. Topfoto noemt op de site voor de A1 het merk Kingston (59.9€ voor 256 MB, 119.9€ voor 512MB). Is dit een goed merk of is het beter naar Sandisk te gaan waar op dit forum nogal eens over gesproken wordt?
    En wat is het verschil tussen CF I en II ? (sorry voor de vraag, ben nieuw in digitale fotografie)
    - soms een aanbeveling voor een fototas ?
    Bedankt aan allen die geholpen hebben bij de keuze !
    Roger
    Panasonic FZ1000, FZ50

  • #2
    Ik denk dat die Kingston kaartjes wel goed zijn. Persoonlijk zie ik niet in waarom Topfoto rommel zou verkopen. Ik ben nu al twee maal bij hun langsgeweest en ben er steeds goed geholpen geweest.
    Wat het verschil tussen de 2 CF-kaarten is, is de schrijf/lees snelheid. Juist ff informeren dat je apparaat met de snellere kaartjes werkt. Anders ben je beter af met de I-serie die goedkoper is.
    'n Goede fototas... is eentje waar alles ingaat en waterdicht is.
    Hang af van wat je wilt doen. Een rugzak model is wel handig. Kwa merk, 'n Lowe Pro of dergelijk...

    Groeten,
    Erik

    Comment


    • #3
      Voor fototassen zijn de meest gebruikte merken hier LowePro en Tamrac denk ik, maar er zijn nog andere... Voor kleinere camera's kun je ook wel iets vinden bij Samsonite e.d....
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Originally posted by Roger

        En wat is het verschil tussen CF I en II ? (sorry voor de vraag, ben nieuw in digitale fotografie)

        <font face="Andale Mono"></font id="Andale Mono"><font face="Andale Mono"></font id="Andale Mono"><font face="Andale Mono"></font id="Andale Mono"><font face="Andale Mono"></font id="Andale Mono">


        CF kaartjes type II zijn iets dikker dan type I. 'K weet van niet precies de afmetingen, maar het heeft niets met de snelheid te maken. Men maakt soms de verwarring met Sandisk Ultra II, die wel iets zegt over de snelheid. Maar dan heeft men het duidelijk over "Ultra II". CF kaartjes type II komen niet zo vaak voor. Met de huidige technologie kan men alles zo piepklein maken dat men type II in veel gevallen niet meer nodig heeft.
        Het is nen D70 geworden.

        Comment

        Working...
        X