Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een bruintje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een bruintje

    De Rialsesse in Serres na de hevige regen van gisteravond.
    In normale omstandigheden een rustig kabbelend riviertje, helder als wat.

    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

  • #2
    Re: Een bruintje

    de helderheid(van 't water) laat idd te wensen over. Voor mij ligt er over uw beeld een soort 'tristesse' . Te wijten aan het weer?
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

    Comment


    • #3
      Re: Een bruintje

      Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
      de helderheid(van 't water) laat idd te wensen over. Voor mij ligt er over uw beeld een soort 'tristesse' . Te wijten aan het weer?
      Het is idd niet de ideale weersomstandigheden. Maar heb er toch het beste proberen van te maken. Als ik wacht tot morgen (zonnig) dan is dat bruine sop ook weer schoongespoeld
      Touch the Earth...Gently
      www.passionsenfrance.com

      Comment


      • #4
        Re: Een bruintje

        Interessant als document, maar als foto weet ik het niet zo. Het lijkt erop alsof iemand een mix van wortel-, pompoen- en tomatensoep in de rivier heeft geloosd. Dit contrasteert wel mooi met het groene gras, maar ik denk toch dat een beeld met helder water een betere foto zal opleveren.
        Luc

        Comment


        • #5
          Re: Een bruintje

          Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
          Interessant als document, maar als foto weet ik het niet zo. Het lijkt erop alsof iemand een mix van wortel-, pompoen- en tomatensoep in de rivier heeft geloosd. Dit contrasteert wel mooi met het groene gras, maar ik denk toch dat een beeld met helder water een betere foto zal opleveren.
          Luc
          Dat was nu net wat ik wilde tonen. Het gebeurt hier niet dikwijls dat het zo erg bruin is.

          Een beeld van datzelfde riviertje "met helder water" heb ik hier al eens gezet.
          Touch the Earth...Gently
          www.passionsenfrance.com

          Comment


          • #6
            Re: Een bruintje

            Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
            Dat was nu net wat ik wilde tonen. Het gebeurt hier niet dikwijls dat het zo erg bruin is.
            Dat begrijp ik en daar ben je ook in geslaagd. Mijn commentaar was ook niet slecht bedoeld. Je kan geen intonatie leggen in wat je schrijft hé.
            Voor mij is het een goede joernalistieke foto. Hier in de beginnershoek zijn geen onderverdelingen, die helpen bij de beoordeling.
            Als je deze foto bij Fotojornalistiek plaatst zal zij anders beoordeeld worden dan bij Natuur en Landschappen. Ik bedoelde iets in die zin, zonder afbreuk te doen aan de kwaliteiten van je foto.
            Luc

            Comment


            • #7
              Re: Een bruintje

              Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
              Interessant als document, maar als foto weet ik het niet zo. Het lijkt erop alsof iemand een mix van wortel-, pompoen- en tomatensoep in de rivier heeft geloosd. Dit contrasteert wel mooi met het groene gras, maar ik denk toch dat een beeld met helder water een betere foto zal opleveren.
              Luc
              Allemaal bodemerosie. Straks kunnen er zelfs geen wortelen, pompoenen en tomaten groeien.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: Een bruintje

                Je hebt al wat teveel aan de schuifjes getrokken "zie de HALO rond de wolkenranden".
                DIe kreeg ik niet meer weg maar ik heb de middtonen verhoogd met 10%, alsook contrast verhoogd en dan kreeg ik dit , voor mij spreekt deze meer .
                Als hij weg moet laat het weten en ik haal hem er terug af .
                mvg Bruno D.G.
                Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

                Comment


                • #9
                  Re: Een bruintje

                  Nee hoor Bruno, laat maar staan hoor.
                  Ikzelf had die halo's niet gezien. Bedankt voor de tip!
                  Ik probeer mijn originele eens opnieuw te bewerken. Morgen... als het zonneke weer schijnt
                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een bruintje

                    'k vind het nochtans geen misse foto, een beetje die halo's in de wolken ja.
                    Maar ik zou hem wel iets rechter zetten (zie de hoeken van de huizen)
                    ik probeer...
                    mijn Fijsboecq en mijn flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een bruintje

                      Noenkel : ik kan met de beste wil van de wereld niets rechter zetten hoor.
                      Ofwel heb ik een straffere bril nodig.
                      Touch the Earth...Gently
                      www.passionsenfrance.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een bruintje

                        Mooie kleurtjes toch hoor. Er moet daar veel ijzer in de grond zitten zeker om dat water zo'n kleur te geven ? Die halo's zijn reeds vermeld, en rechtzetten.... ik zie maar twee hoeken van huizen en dan nog hele korte, en volgens mij staan ze ook recht , misschien kan NoenkelMi ons nog eens diets maken wat hij precies bedoelt ?
                        Groetjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een bruintje

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Mooie kleurtjes toch hoor. Er moet daar veel ijzer in de grond zitten zeker om dat water zo'n kleur te geven ? Die halo's zijn reeds vermeld, en rechtzetten.... ik zie maar twee hoeken van huizen en dan nog hele korte, en volgens mij staan ze ook recht , misschien kan NoenkelMi ons nog eens diets maken wat hij precies bedoelt ?
                          Groetjes
                          Ja, Djivan, we zitten hier dan ook in gebied dat noemt "Terres rouges". Vol oude ijzererts-, koper-, en goudmijnen. Helaas voor ons heeft dat ook een weerslag op de kwaliteit van de grond. Die is enkel nog goed voor amandelbomen en druiven

                          OT : ben echt benieuwd naar die "scheve" gebouwen volgens Noenkelmi
                          Touch the Earth...Gently
                          www.passionsenfrance.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een bruintje

                            Ik vind het wel een mooie foto en... volgens mij staan de verticale van het huis en de muur ernaast recht.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een bruintje

                              mjah,
                              het scheelt niet veel hoor
                              ik heb me gebaseerd op de hoek links boven de brug.
                              Ook eventjes lenscorrectie Casio toegepast
                              Ik kon niet anders dan je foto hier te zetten, maar ik haal hem direct weg hoor, indien je dat wil

                              ik probeer...
                              mijn Fijsboecq en mijn flickr

                              Comment

                              Working...
                              X