Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

10 jaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 10 jaar

    Wisten jullie dat de challenge in de maand maart 2002 zijn intrede maakte met als onderwerp glas(s)

    Wij zijn dus het 10-jarig bestaan van de challenge vergeten te vieren.
    Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

  • #2
    Re: 10 jaar

    Doe het glas dan maar meteen vol!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: 10 jaar

      Waar kunnen we dat glas komen drinken ?
      Spookys Fotoweb
      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

      Comment


      • #4
        Re: 10 jaar

        misschien de opname van de eerste winnaar wat aandacht geven.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: 10 jaar

          Vooreerst een pluim voor de oprichters van de challenge, en ook voor deze die hem nu draaiende houden .
          De challenge heeft me veel bij gebracht. Willicht zou ik zonder de challenge, en de uitdaging die ik me daardoor voor elk thema oplegde, nooit hetgene geleerd hebben wat ik nu op het gebied van fotografie ken. Ook door het krijgen van kritieken (al is dit in eerste instantie nooit leuk) en het zelf beoordelen van andermans foto's heb ik veel opgestoken. Als je al 100x geschreven hebt dat het onderwerp te centraal staat ga je daar onbewust aan denken als je een foto maakt. (alee ik toch )

          Ook eventjes de eerste challenge bekeken en had direct al enkele bedenkinen tov de challenge van nu

          10 jaar geleden stond de digitale fotografie nog in zijn kinderschoenen, en hadden de toestellen verre van de kwaliteiten die de toestellen nu hebben. Toch vind ik dat sommige fotos nu ook nog mee zouden kunnen dingen naar het podium. Zou de fotograaf achter de super aantal megapixels dan toch belangrijk zijn?

          De winnaar haalt slechts een gemiddelde van 6.3, de nummer 12 van 5.78 . Dan klagen dat men nu streng en onrechtvaardig is in het beoordelen. Al denk ik dat toen meer professionele fotografen meededen waardoor de beoordeling strenger was.

          Maar misschien is er wel een verklaring voor die lage scores: De nummer 1 krijgt maar liefst 8 (acht) keer de laagste score (1) en de nummer drie in de eindstand zelfs 12 (twaalf!!) maal een ééntje. En nu valt men over...... .

          Er zitten zelfs bewerkte foto's bij waarvan men dit zelfs in de disciption vermeld.

          Wat mij ook opvalt zijn de vele commentaren op de fotos. Jammer dat dit nu achterwege blijft, met uitzondering van de "wauws", waardoor het leereffect van de challenge veel minder is.

          Op naar nog een 10jaar verder.
          Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

          Comment


          • #6
            Re: 10 jaar

            Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
            10 jaar geleden stond de digitale fotografie nog in zijn kinderschoenen, en hadden de toestellen verre van de kwaliteiten die de toestellen nu hebben. Toch vind ik dat sommige fotos nu ook nog mee zouden kunnen dingen naar het podium. Zou de fotograaf achter de super aantal megapixels dan toch belangrijk zijn?
            Goeie vraag, we zouden ze eens meer moeten stellen.

            Straks ben ik 30 jaar lid van National Geographic, dus lang van voor het digitale tijdperk.
            Ik kan dus al een beetje vergelijken. Een tijd geleden hebben ze nog eens gepeild naar de 10 beste foto's en ik wil hier niet de advokaat van de duivel uithangen maar 9 van de 10 kwamen uit de analoge periode.
            De echte kleppers van vroeger zijn nu bijna allemaal met pensioen vermoed ik.
            Meer nog : vroeger kon ik echt omver geblazen worden door sommige foto's, nu heb ik dat maar heel zelden meer (of heeft dat te maken met het feit dat ik overgestapt ben op de Nederlandse versie ? Meer reclame en niet dezelfde reportages ?).
            Of is dat misplaatste nostalgie van mijn kant

            Natuurlijk gaat de technologie vooruit en is de technische kwaliteit van de foto's nu beter (het tegengestelde zou pas erg zijn). Natuurlijk is een D3 leuker om mee te werken maar wat was er in feite mis met de D1 ? Je moet maar eens lezen op de site van Bjorn Roslett wat hij schreef bij de komst van de D1 (en hij zit altijd op de eerste rij). In het kort : veel mensen doen lacherig over oude pro-modellen, meestal zijn dat mensen die ze nooit gehad hebben.
            Destijds ben ik bevriend geraakt met een (beroepshalve) sportfotograaf omdat we allebei met een D1 rondliepen, ik zou niemand aanraden om tegen Jan Masyn iets slechts te zeggen over de D1.

            Maar ik zit weer in mijn knollenland zie ik

            Comment


            • #7
              Re: 10 jaar

              Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht

              Wat mij ook opvalt zijn de vele commentaren op de fotos. Jammer dat dit nu achterwege blijft, met uitzondering van de "wauws", waardoor het leereffect van de challenge veel minder is.
              meteen ook de reden waarom ik gestopt ben... Weinigen zijn kritisch op foto's en degene die het toch aandurven, worden afgeblaft omdat men hen verdenkt van bewust lage punten aan te smeren...
              http://www.pixel7.be

              Comment


              • #8
                Re: 10 jaar

                Wie is trouwens de stichter van dit sucsesvolle forum.
                Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: 10 jaar

                  Voor het forum zelf moet je bij jaja en nog enkele pioniers terecht. Trouwens, dat tienjarig jubileum ligt alweer enkele jaren achter ons.
                  Lees hier een paar historische feiten.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment

                  Working...
                  X