Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lenzen mee naar Costa Rica

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lenzen mee naar Costa Rica

    Hallo

    Ik kom er niet uit en vraag hierbij uw mening over welke lenzen ik mee zou moeten nemen bij mijn rondreis in Costa Rica.

    Ik zou alle lenzen wel mee willen nemen maar om het gewicht van mijn rugzak (lowepro flipside 400AW) handbagage, laag te houden wil ik niet alles meenemen.

    Ik heb net mijn EOS 5D MK III binnen en heb nog geen tijd gehad om mijn lenzen uit te proberen behalve mijn 70-200 en dat was een fantastische ervaring.

    Ik neem zeker mijn Carl Zeis 21mm f/2.8 en mijn Canon EF 70-200 f/2.8 IS II USM mee.

    Daarnaast heb ik nog een Carl Zeiss 50mm f/1.4 en een Canon EF 85mm f/1.8 lens

    Heeft het nog meerwaarde om bv de 50mm mee te nemen (+ 12 en 25mm tussenringen)
    Last edited by eos 7d user; 7 juni 2012, 00:32.
    Canon EOS 5DMK3 en wat glas.

  • #2
    Re: Welke lenzen mee naar Costa Rica

    Hoi, de 50mm zou ik ook meenemen maar de 85mm liet ik thuis.
    Enkel als je met extreme dof wil spelen ga je die misschien gebruiken, anders kan je 70/200 alles en meer.
    Enige nadeel is omvang en gewicht en misschien dat hij wat opzichtig gaat zijn....
    Met enkel primes werken heeft natuurlijk ook zijn charmes
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: Welke lenzen mee naar Costa Rica

      Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
      Hoi, de 50mm zou ik ook meenemen maar de 85mm liet ik thuis.
      Enkel als je met extreme dof wil spelen ga je die misschien gebruiken, anders kan je 70/200 alles en meer.
      Enige nadeel is omvang en gewicht en misschien dat hij wat opzichtig gaat zijn....
      Met enkel primes werken heeft natuurlijk ook zijn charmes
      Dank je wel voor je commentaar.

      Over het opzichtig zijn had ik ook nagedacht en heb gisteren een lenscoat besteld dus zal hij nu wat minder opvallen.


      Ik ga het weekend nog maar even wat stoeien met mijn 50mm om te kijken of het toch een meerwaarde heeft om hem mee te nemen.
      Last edited by eos 7d user; 7 juni 2012, 08:03.
      Canon EOS 5DMK3 en wat glas.

      Comment


      • #4
        Re: Welke lenzen mee naar Costa Rica

        rondreis costa rica, zou zoveel meenemen als ik kon, met name in stuk groothoek en tele, lijken me de beste keuze''s, dus als je naast de 21 mm nog iets naar beneden hebt zou ik zeker die ook erin stoppen, als je al een 70-200 meeneemt is er vast nog wel plek voor een klein groothoekje.
        Mijn beste Foto moek nog trekke.

        Comment


        • #5
          Re: Welke lenzen mee naar Costa Rica

          vergeet je macro niet !

          en een waterdichte rugzak

          Comment


          • #6
            Re: Welke lenzen mee naar Costa Rica

            zeker je 50mm meenemen, op een FF zal je met 21mm aan breedhoek al genoeg hebben en om te filmen zal dit zeker volstaan, geheugenkaartjes, neem deze maar mee in reserve!
            Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

            Comment


            • #7
              Re: Welke lenzen mee naar Costa Rica

              Schaf u maar een converter aan want met 200mm ga je er niet komen, ik had soms te weinig met 400 ginds, je hebt er de lens voor

              Comment

              Working...
              X