Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In en rond Pisa

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • In en rond Pisa

    Alhoewel ik de kunst van Corrine vionnet echt wel kan waarderen, zou ik deze zomer toch wat meer originele beelden willen schieten in en om Pisa.
    Kent iemand er leuke locaties en of uitzichtpunten die toch een iets of wat specialer beeld opleveren?
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

  • #2
    Re: In en rond Pisa

    Ben in de Paasvakantie met Romereis in Pisa geweest, terwijl de groep lag te slapen op het gras alleen de stad ingetrokken. Na 2 uur wandelen dan toch verdwaald, maar wél de échte stad gezien, buiten het toeristisch deel.

    Ik zou gewoon zelf de stad induiken, en het op je af laten komen. Je komt altijd wel iets tegen; ik stuitte vanzelf op een plein met demonstraties op.

    Specifieke plekjes kan ik je niet zeggen, verdwaal is ne keer goed
    Canon 550D gripped - 18-55mm - Samyang 8mm Fisheye - Canon 70-200 f4 L - GoPro Hero 2 - Sigma 30mm f1.4

    Comment


    • #3
      Re: In en rond Pisa

      Ik ga akkoord met voorgaande. Pisa is groter dan het Campo dei Miracoli en is een leuke studentenstad aan de Arno. Zeer geschikt voor straatfotografie.
      Voor landschapfotografie is er natuurlijk de Cinque Terre op een uurtje afstand.
      Buon Viaggio!
      Ex Oriente Lux
      www.soefisinjoor.be

      Comment


      • #4
        Re: In en rond Pisa

        Ga er in binnenkort ook naar toe (vakantie Toscanie) en heb ook al een aantal dingen gepland:

        - aan de andere kant van de Arno het stationsplein en ook het beroemde Keith Haring schilderwerk op een huis

        - de beide straten parallel aan de Arno zien er ook mooi uit (oude gebouwen)

        - Piazza dei Cavalieri


        Denk wel de stadsroute te vertrekken vanaf de toren en zo maar hopelijk kan ik de stad zelf ook nog wat bezichtigen.

        Op dezelfde dag zou ik ook Lucca (naar het schijnt mooier dan Pisa) doen omdat dit niet zo ver weg ligt.


        Mvg

        Steven
        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

        Comment


        • #5
          Re: In en rond Pisa

          Langs de oevers van de Arno is het ook mooi en ook de aanpalende wijken met oude gebouwen.
          Web: http://www.hanscouwenbergh.be
          Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

          Comment


          • #6
            Re: In en rond Pisa

            Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
            zou ik deze zomer toch wat meer originele beelden willen schieten in en om Pisa.
            Kent iemand er leuke locaties en of uitzichtpunten die toch een iets of wat specialer beeld opleveren?
            Die beelden zijn dan ook niet meer origineel, maar een kopie die jij nog niet kent en ik denk dat er Pisa, maar bv ook in Brugge, weinig is te vinden wat nog niet gedaan is.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: In en rond Pisa

              De hele Ligurische kust is de moeite, Genua, Cinque Terre, Carrara, Rapallo, Portofino.

              Comment


              • #8
                Re: In en rond Pisa

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Die beelden zijn dan ook niet meer origineel, maar een kopie die jij nog niet kent en ik denk dat er Pisa, maar bv ook in Brugge, weinig is te vinden wat nog niet gedaan is.
                Idd, dat bedacht ik me ook al toen ik het intypte, maar toch... Soms zijn er bepaalde plekjes die zo helemaal niet toeristisch zijn, maar wel zeker de moeite.
                Jammer genoeg spreek ik geen Italiaans, anders vroeg ik het gewoon aan de mensen ginder. Dat deed ik in de VS en Canada ook altijd.
                Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                Comment


                • #9
                  Re: In en rond Pisa

                  Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                  De hele Ligurische kust is de moeite, Genua, Cinque Terre, Carrara, Rapallo, Portofino.
                  Ik ga eens kijken wat er haalbaar is met een peuter van 1,5.
                  Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                  Comment

                  Working...
                  X